בדרכה להפוך לאימפריה בשווי יותר מ-1.6 טריליון דולר, רכשה אמזון לא מעט חברות וסטארטאפים - חלקם סייעו לה להתרחב לשווקים חדשים, אחרים היו מתחרים שפשוט עמדו בדרכה. יום אחרי הרכישה של אולפני MGM - עסקת ענק שמעניקה לענקית הטכנולוגיה דריסת רגל חסרת תקדים בהוליווד - נזכרנו ברכישות הגדולות של ג'ף בזוס ושות'.
6 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס והלוגו של MGM
ג'ף בזוס והלוגו של MGM
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. עסקאות ענק בדרך לשווי של 1.6 טריליון דולר
(עיבוד תמונה. צילום: AP)
כותרת ביניים
לא מעט גבות הורמו ב-2017 כאשר אמזון שילמה 13.7 מיליארד דולר תמורת רשת השיווק Whole Foods, המזוהה עם מזון טבעי ואורגני: מה לענקית המסחר המקוון ולרשת אמריקאית עם 456 חנויות פיזיות, תהו המבקרים. אחרים חששו שאמזון תשתמש ברשת שרכשה על מנת לרסק את המתחרות - וולמארט וטרגט. זה ממש לא מה שקרה: וולמארט וטרגט ממשיכות לשגשג, בזמן שההכנסות של אמזון מחנויות פיזיות רק הולכות ויורדות מרבעון לרבעון. חלק מהפרשנים טוענים היום כי העסקה הזאת הייתה הטעות הכי גדולה של ג'ף בזוס. לא נורא, כשאתה שווה 189 מיליארד דולר, מדובר בטעות שאפשר לחיות איתה.
6 צפייה בגלריה
Whole Foods Market
Whole Foods Market
Whole Foods Market. טעות שעלתה 13.7 מיליארד דולר
(צילום: AP)
כותרת ביניים
אמזון שילמה סכום עצום כדי לשים יד על אחד האולפנים הוותיקים בהוליווד, שבאמתחתו 4,000 סרטים ו-17 אלף פרקים של סדרות טלוויזיה, כולל "ג'יימס בונד", "רוקי", "סיפורה של שפחה" ועוד כותרים רבים. המהלך צפוי לחזק את שירות הסטרימינג של אמזון, פריים וידאו, שמתמודד בשנים האחרונות עם תחרות הולכת וגוברת מצד נטפליקס, דיסני פלוס, HBO Max ואפל TV פלוס.
6 צפייה בגלריה
MGM ואמזון פריים וידאו
MGM ואמזון פריים וידאו
MGM. העסקה שתסייע לאמזון במלחמות הסטרימינג
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
כותרת ביניים
אם אפל עובדת בחשאיות על רכב אוטונומי, ולאלפבית (חברת האם של גוגל) יש את חברת Waymo שפועלת כבר שנים ארוכות בתחום, למה שלאמזון לא תהיה נציגות משלה בעולם הרכב? זה כנראה מה שעבר לג'ף בזוס בראש כאשר החליט בשנת 2020 לרכוש את סטארט-אפ הנהיגה האוטונומית Zoox תמורת כמיליארד דולר. בדצמבר חשפה החברה את הרכב הראשון והמסקרן שלה, שאמור לשמש כמונית אוטונומית.
6 צפייה בגלריה
הרכב האוטונומי של Zoox
הרכב האוטונומי של Zoox
רוצה טרמפ? הרכב האוטונומי של Zoox
(צילום: Zoox)
כותרת ביניים
בשנת 2018 רכשה אמזון תמורת כמיליארד דולר את חברת רינג, שמייצרת פעמונים לדלת שמשמשים גם כמצלמות אבטחה. לא בטוח שזה היה מהלך חכם במיוחד: רינג ספגה ביקורת חריפה לאחר שהאקרים הצליחו לחדור למצלמות אבטחה שלה, לאיים על משתמשים ולהטריד אותם. בשנה שעברה חשפה החברה את Always Home Cam, רחפן אבטחה שאמור לעוף ברחבי הבית - והתגובות להכרזה נעו בין לעג לתדהמה לאור החשש מפגיעה בפרטיות.
6 צפייה בגלריה
מצלמת אבטחה של רינג
מצלמת אבטחה של רינג
מצלמת אבטחה של רינג. רכישה במיליארד דולר
(צילום: AP)
כותרת ביניים
בשנת 2014 שילמה אמזון 970 מיליון דולר על פלטפורמת השידורים החיים Twitch, החביבה בעיקר על גיימרים שמשדרים את עצמם משחקים למעריציהם ברחבי העולם, אבל לא רק: נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ השתמש בפלטפורמה כדי לשדר את כנסי הבחירות שלו בשנה שעברה, עד שהושעה בעקבות ביטויי שטנה. גיימרים שמצליחים להתנהג יפה, לעומת זאת, יכולים לעשות הרבה כסף בפלטפורמה: תשאלו את נינג'ה, שהשידורים המצליחים שלו בטוויץ' הפכו אותו למיליונר.
6 צפייה בגלריה
טוויץ'
טוויץ'
פלטפורמת Twitch. אפילו דונלד טראמפ התלהב
(צילום: shutterstock)