דוכן קובות מעניין במיוחד נפתח לאחרונה ברחוב המרכזי של שכונת התקווה. לא מדובר על עוד מקום שמבשלים בו על פתיליות את המרקים המוכרים - כמו מרק קובה סלק או מרק קובה במיה, אלא מגישים במקום מבחר קובות, לצד כמה נשנושים שהם מאסט במטבח העיראקי - צ'ירשי (חמוצים עם עמבה), חצילים מטוגנים, חביתת ירק ועמבה - הרבה עמבה.
בתפריט של התרנגול קובה סולת, קובה אורז ממולאת בבשר, קובה פטטה (קובה מתפוחי אדמה) וקובה בורגול, ואל תוותרו על הטחינה הסמיכה שמגיעה עם המנות.
2 צפייה בגלריה
יהודה גוהר קובה התרנגול
יהודה גוהר קובה התרנגול
יהודה גוהר והתרנגול רמבו
(צילום: תיקי גולן)
אבל נראה שהכוכב האמיתי של המקום הוא לא האוכל אלא דווקא אחד מבעי המקום - רמבו התרנגול, שעל שמו גם נקרא המקום: קובה התרנגול. רמבו, השישי לשמו, הוא נצר לשושלת תרנגולי קמע של קבוצת הכדורגל בני יהודה, שלמרות הקמעות והאמונות ירדה ליגה.
אספנו את יהודה גוהר, האבא של התרנגול, לסיבוב בדוכן הקובה ובמגרש הכי כתום בארץ, וניסינו להבין ממנו איך התגובות לקמע הלא שיגרתי ומה הסיפור על המעצר, שבו בילו השניים - רמבו וגוהר - במהלך משחק כדורגל.
2 צפייה בגלריה
יהודה גוהר קובה התרנגול
יהודה גוהר קובה התרנגול
קובה בורגול, קובה התרנגול בשכונת התקווה
(צילום: תיקי גולן)
"רמבו זה מספר אחת אצלי, עם כל הכבוד לילדים ולנכדים שלי", מודה גוהר, "רמבו הוא קמע מספר אחת של בני יהודה. לקבוצה הייתה תקופה שלא הלך כלום: הבאנו ראשים של דגים ושמנו בשערים - לא הלך, שחטנו כבש - לא הלך, הבאנו רבנים - גם לא הלך. ואז אמרנו שנביא תרנגול בצבע של בני יהודה ונראה מה יהיה. באותו יום שהבאנו את רמבו כבר ניצחנו. מאז ועד היום הוא הקמע שלנו. כבר 37 אני מביא תרנגול למגרש, אפילו אליפות לקחנו איתו. הרמבו הזה הוא כבר התרנגול השישי".