רוצים לראות כמה לייקים יש לפוסטים, או שאתם מעדיפים שהמידע הזה יוסתר? אינסטגרם ופייסבוק יתנו לכם לבחור: שתי הרשתות החברתיות משיקות אפשרות עבור משתמשים בכל העולם להסתיר את ספירת הלייקים בפוסטים שהם רואים בפיד ובפוסטים שהם עצמם פרסמו. השינוי זמין באינסטגרם כבר מעכשיו, ויגיע בשבועות הקרובים גם לפייסבוק.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית אינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם
(צילום: רויטרס)
אדם מוסרי, שעומד בראש אינסטגרם, אמר כי המטרה היא לתת לאנשים שליטה על החוויות שלהם באפליקציה. אינסטגרם החלה לבחון כבר ב-2019 על חלק מהמשתמשים את הסתרת מספרי הלייקים שלהם זוכים הפוסטים שלהם. הסיבה הייתה שהמעקב אחר ספירת הלייקים מקושר עם פוטנציאל לייצר לחץ וחדרה, בשל ההשוואה של המשתמשים בין הפופולריות שלהם לשל אחרים. לדברי מוסרי, המבחנים שנערכו בחברה הצביעו על כך שהסתרת מניין הלייקים לא הובילה לשינוי ברווחה הפסיכולוגית של המשתמשים, אבל זכתה לדעות משתמשים מנוגדות. חלק מהמשתמשים מצאו בכך יתרון, ואחרים התרגזו על אובדן המדד.
במצב ברירת המחדל, יהיה ניתן לראות את מספר הלייקים, ומשתמשים שמעוניינים לשנות זאת יוכלו לעשות זאת. לדברי מוסרי, החברה בוחנת את האפשרות שברירת המחדל עבור משתמשים שגילם מתחת ל-18 באינסטגרם תהיה הסתרתם. מוסרי אמר שהוא לא מצפה לראות שינוי משמעותי במעורבות המשתמשים בעקבות המהלך. הוא אמר גם כי יוצרי רשת, שיוצרים תוכן בפלטפורמות ויש להם עוקבים רבים היו חצויים בתגובות, ואילו יוצרים פחות מבוססים הביעו דאגה ממנו. אינסטגרם הצהירה כי "מה שאדם אחד רוצה מהחוויה שלו באינסטגרם שונה ממה שאדם אחר רוצה, והצרכים של אנשים משתנים. אנחנו עובדים עם מומחים כדי להבין טוב יותר איך להעצים אנשים ולעצב חוויה חיובית יותר באינסטגרם".
2 צפייה בגלריה
בקרוב תוכלו להסתיר לייקים גם בפייסבוק
בקרוב תוכלו להסתיר לייקים גם בפייסבוק
בקרוב תוכלו להסתיר לייקים גם בפייסבוק
(צילום מסך)
כשאינסטגרם החלה לבחון את הסתרת מדד הלייקים, מטרת המוצהרת הייתה להפחית את החרדה והלחץ של משתמשים, אך עלו ביקורות שגרסו שהסיבה לצעד היא הלחץ הגובר על החברות. ארגונים שונים ומחוקקים ביקרו את אינסטגרם ופייסבוק בטענה שלשימוש בפלטפורמות יש השפעה פסיכולוגית שלילית, בעיקר בקרב קהלים צעירים.