היי שלי, אני נמצאת בזוגיות טובה אבל החשק המיני שלי הרבה יותר גבוה משל בן זוגי. למעשה, הוא בקושי יוזם איתי סקס, אם בכלל. האם זה משהו שניתן לשינוי?
אני אולי אפתיע חלק מכם, אבל גברים לא תמיד מובילים "בתחרות החשק המיני". גברים, כמו נשים, יכולים לחוות תקופות ללא חשק מיני או ירידה בחשק המיני, וזה נורמלי לגמרי. למה זה קורה? פרופ' רפי חרותי, מנהל חטיבת השיקום והקליניקה לטיפול מיני בבית החולים רעות, מסביר שיש לכך שתי סיבות עיקריות: רפואית ורגשית. כלומר, גוף ונפש, כשלעיתים מדובר בשילוב בין השתיים.
כדי לבדוק את המקור לירידה בחשק, הרופא קודם כל יבדוק את רמת הורמון המין הזכרי – הטסטוסטרון. אם רמתו תקינה, כנראה שהסיבה לירידה בחשק המיני היא רגשית. אם רמתו נמוכה, ייתכן שהסיבה נעוצה בייצור ירוד של ההורמון, דבר הניתן לטיפול באמצעים רפואיים.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידיאו)

החשק המיני שלנו, ללא קשר למגדר, נוטה לעלות ולרדת לאורך החיים בעקבות שינויים שחלים בנו או בסביבה שלנו. כאשר מגיעים אליי זוגות עם סיפור דומה של ירידה בחשק המיני של הגבר, אני מתחילה איתם תמיד בתרגיל של ציר זמן, שבו אנו בודקים מה הוא או היא חוו בתקופות בהן הם כן נהנו מהמין והסתובבו עם חשק מיני גבוה.
לעיתים ניתן לזהות כי הירידה בחשק המיני של הגבר חלה בדיוק בתקופה שבה אירע שינוי כלשהו במצב הנפשי שלו. פעמים רבות זה קשור ללחץ קרייריסטי – שעות עבודה מרובות, משימות מפרכות, יחסי אנוש בעבודה. לפעמים זה קשור לדינמיקה הזוגית, כשהגבר מודה שהוא חש פחות נחשק או אהוב על ידי בת הזוג – דבר שהרבה יותר נפוץ משנדמה לכם.
מירב שרון, מטפלת מינית מוסמכת, מדווחת שבזוגיות מונוגמית ארוכת טווח זה לגיטימי שלא בהכרח יהיה חשק מיני ספונטני, אבל כן יכול להיות חשק מיני תגובתי. הכוונה היא לאדם שלא בהכרח היה חרמן באותו הרגע, אולם הוא פתאום התעורר בעקבות ליטוף או מגע מענג.
היא מספרת שזוגות רבים נכנסים למפגש המיני רק כשלשניהם יש חשק מיני גבוה במיוחד, אבל אז הם מפספסים, כי לעיתים החשק שלנו יכול להתעורר תוך כדי המגע עצמו. הוא רק צריך את הליטוף הקטן או את היחס החם הזה כדי לצאת לדרך.
לסיום, מירב שרון ממליצה להתייחס באופן תדיר לחשקים שלנו ולהעלות אותם דרך קריאת ספרות ארוטית, צפייה משותפת בסרטים או בסדרות סקסיות בנטפליקס, או לעשות יחד דברים הרפתקניים כזוג כדי לשבור מעט את השגרה.
בהצלחה!