מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, עדכן הערב (שישי) כי שיפור חל במצבם של אור אשכר (33) ורותם מנסנו (35), שנפצעו באורח קשה בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב אמש.
4 צפייה בגלריה
אור אשכר, רותם מנסנו
אור אשכר, רותם מנסנו
אור אשכר ורותם מנסנו. שיפור במצבם
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
פרופסור רוני גמזו מנהל בית החולים איכילוב
פרופסור רוני גמזו מנהל בית החולים איכילוב
פרופ' גמזו. "הדרך ארוכה"
(צילום: מוטי קמחי)
גמזו אמר כי אור הגיע במצב אנוש עם פציעה שסיכנה את חייו - והדגיש כי הוא יצא מסכנת חיים מיידית. "הפינוי היה מהיר מאוד והטיפול היה מהיר מאוד עם ירידה מהירה לחדר ניתוח. הצוותים הצליחו להוציא אותו מכלל סכנת חיים. הוא לא במצב אנוש או סכנה מיידית לחיים. יש שיפור מסוים אבל הדרך ארוכה. הפציעה קשה. כל המערכות יציבות ואני רוצה להיות אופטימי", אמר. "אנחנו רואים התייצבות מלאה של המערכות שלו".
על חברו של אור, רותם, שנפצע גם הוא בפיגוע, אמר גמזו: "הקליע פגע בעמוד השדרה, סמוך למערכות עצביות רגישות, אבל הוא כבר התעורר לאחר הורדה של חומרי ההרדמה. הוא מתקשר. אנחנו שמים אותו ברגיעה והרדמה ומקווים שמחר נוכל לשפר את מצבו יותר ולהוציא את הצינור בקנה הנשימה. יש הרבה סימני שאלה ומורכבות לא פשוטה".
4 צפייה בגלריה
פוסט באינסטגרם של לי מנחם בת זוגתו של אור אשכר הפצוע בפיגוע בדיזנגוף
פוסט באינסטגרם של לי מנחם בת זוגתו של אור אשכר הפצוע בפיגוע בדיזנגוף
הפוסט של לי, בת הזוג של אור
(מתוך אינסטגרם)
לי מנחם, בת הזוג של אור שנפצע אנושות אמש ומצבו התייצב הלילה, קראה להתפלל עבור בן זוגה. "אני בחיים לא התחננתי כמו שאני מתחננת בפניכם עכשיו. תתפללו על אהבת חיי בנרות של שישי. תפילה של כל המדינה תציל אותו. אני מאמינה בזה בכל ליבי. אור בן נטלי ❤️", כתבה מנחם על בן זוגה.
רק אתמול בבוקר פרסמה מנחם, בלוגרית מוכרת, סטורי באיסנטגרם ובו הציגה חבילת שוקולדים שקיבלה ממנו בזמן חופשת סקי שבה היא שוהה. בת הזוג קיבלה את ההודעה על פציעתו של אור במהלך שהייתה בחופשת סקי בשווייץ. בחודש אוקטובר האחרון אור השתתף בתחרות אליפות העולם ב"איש הברזל", וכתב: "זו חוויה של פעם בחיים. אני בספורט הזה ארבע שנים וחצי, והוא מוכיח לי כל פעם מחדש כמה שאין גבול לחלומות ושאין מטרה שהיא לא אפשרית".
"התחרות בהוואי תמיד הייתה לי בראש כפסגה של כל השאיפות בתחום, מאין יעד רחוק ובלתי מושג", כתב אור על אליפות העולם שבה השתתף. "אבל היופי באיש ברזל (ובחיים בכלל) - הוא שכמה שתשקיע, ככה תקבל בחזרה. תרצה מאוד מאוד - ותצליח. העניין הוא שלא באמת הייתה לי את הסיבה לקחת את הדבר הזה קדימה לרמה הזאת שמצריכה אליפות העולם. יש לזה מחיר שבלי סיבה מספיק טובה, או כישרון ועומק יוצאי דופן (שכמובן אין לי) - יהיה קשה מאוד להצליח".
4 צפייה בגלריה
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר בתחרות איש הברזל. "תוך 10 חודשים חוויתי את היום הכי עצוב, והכי שמח"
(מתוך פייסבוק)
עשרה חודשים לפני התחרות נפרד אור מאביו, שלדבריו היה מלווה אותו לכל אימון ותחרות. "פעמיים שהוא חיכה לי בקו הסיום של תחרויות איש הברזל, ואלו היו מהרגעים המעטים בחיים שהרגשתי גאווה אמיתית, ושכל המאמץ הזה אכן היה שווה", כתב. "כשהמחלה ניצחה את אבא היה לי ברור שאני חוזר לסיבוב נוסף, משיג קריטריון לאליפות עולם (טופ 6% מהמתחרים בקבוצת גיל) ומסיים אותה בכבוד. לא משנה כמה שנים זה ימשך ואיזה מחיר הדבר הזה יגבה ממני. בתוך עשרה חודשים חוויתי את היום הכי עצוב שהיה לי בחיים, וגם את היום הכי שמח".
בסיום הפוסט כתב אור: "מרגיש שבתחום בו הצבת מטרות היא הכול, הגדולה האמיתית היא להגיע לפסגה ולהמשיך הלאה, אחרת הסיפוק והאושר לא יגיעו לעולם. הוואי הייתה הטופ אחרי 4 תחרויות איש ברזל שעשיתי, וכנראה שלא אפסיק להתאמן ואולי גם להתחרות - אבל הקשב, האנרגיה והיעדים הבאים יהיו בתחומים אחרים לגמרי. הבטחתי ואקיים".
מנסנו עובד כדי ג'יי, וברשתות החברתיות תיעד עצמו מתקלט במגוון אירועים, בין השאר בחתונות. באתר "מתחתנים למען מתחתנים" כתבו עליו שורת המלצות חמות, כשבין השאר ציינה כלה בשם רעות: "רותם הוא לב זהב. די ג'יי ברמה הכי גבוהה, אחת הבחירות הכי טובות שלנו". מורן כתבה שבחרה במנסנו לתקלט בחתונתה אחרי שראתה אותו באירוע אחר, וציינה כי "הוא נתן לנו אווירה קלילה, והתייחס לכל שיגוע או שאלה בשיא הרצינות ובחיוך. הוא נתן טיפים ועצות טובות, והיה ממש מרגיע ונעים".
מנסנו מעיד על עצמו שהחל את פעילותו בתחום המוזיקה לפני כ-12 שנים, ומלבד חתונות הוא מתקלט גם במסיבות ובמועדונים ובמגוון הפקות. "מוזיקה היא בשבילי קודם כל דרך חיים. השמחה שבמוזיקה ממלאת אותי ומבחינתי השמחה של האנשים שווה הכול", כתב. הוא עבד בעבר כדי ג'יי הבית בכמה מקומות בירושלים ובתל אביב, עבד גם במועדון האומן 17 והופיע גם בחו"ל.
בפיגוע נפצע אמש גם מיכאל אוסדון (36), שמצבו מוגדר קל. הבוקר הסגירו את עצמם תושב רמלה ותושב כסייפה שלפי החשד הסיעו את המחבל מועתז חוואג'ה (23) לזירת הפיגוע אמש. בית משפט השלום בתל אביב האריך היום את מעצרם בשבוע. גורמי הביטחון חוקרים עד היכן הסיעו שני החשודים את המחבל, ובין היתר נבדק אם הם הורידו אותו בתל אביב. בחקירת השניים התברר כי הם ראו את הפרסומים בתקשורת על אודות פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף, והחליטו להסגיר את עצמם למשטרה אחרי שגילו כי מדובר בפלסטיני שהסיעו. השניים ציינו בחקירתם כי לא חשבו שמדובר במחבל.