עוגיות שקדים משלושה מרכיבים

רפי כהן
המצרכים:
250 גר' פרוסות שקדים קלויים 1/2 כוס סוכר 3 חלבוני ביצה
10 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים את כל המרכיבים בקערה עד לקבלת עיסה אחידה.
  2. מרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים כף של עיסה בתבנית שמשטחים בעזרת מזלג. חוזרים על התהליך עם כל העיסה.
  3. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 200 מעלות במשך 17-15 דקות, עד שהעוגיות משחימות. מוציאים, מצננים בטמפרטורת החדר כרבע שעה לפחות לפני ההגשה.

עוגיות שבלול שוקולד

דינה משה
המצרכים (לכ-35 עוגיות): 1/2 2 כוסות קמח תופח 175 גר' מחמאה או חמאה, רכה 1 גביע (200 גר') שמנת חמוצה 1 שקית סוכר וניל 1/2 1 כוסות ממרח שוקולד או תמרים 1/2 1 כפיות קינמון טחון 3/4 כפית הל טחון (לא חייבים) תוספות: אגוזים קצוצים, שוקולד צ'יפס
10 צפייה בגלריה
עוגיות שבלול
עוגיות שבלול
(צילום: דינה משה)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים יחד את הקמח, המחמאה, השמנת החמוצה וסוכר הווניל, עד לקבלת בצק רך. מניחים לו לעמוד שעה.
  2. מחממים את התנור ל-170 מעלות. מרפדים את התבנית בנייר אפייה.
  3. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים. מרדדים על נייר אפייה חלק אחד לעלה בעובי 0.4 ס"מ (אם הבצק דביק מעט, אפשא לבזוק מעט קמח). מפזרים על העלה המרודד 1/2 כפית קינמון, 1/4 כפית הל, מורחים 1/3 מכמות הממרח ומפזרים אגוזים (אם משתמשים). מגלגלים לרולדה ופורסים בעובי 2 ס"מ. מסדרים את העוגיות בתבנית וחוזרים על התהליך עם יתר הבצק.
  4. אופים בתנור 30-20 דקות או עד להשחמה. מוציאים ומגישים.

עוגיות שוקולד צ'יפס

סאני דרעי
המצרכים (ל-50-48 עוגיות): 200 גר' סוכר לבן 200 גר' סוכר חום דחוס מעט מלח 3 גר' סודה לשתייה 2 ביצים 200 גר' חמאה מומסת 350 גר' קמח מעט וניל 180 גר' שוקולד (60 גר' שוקולד מכל סוג שאהוב עליכם)
10 צפייה בגלריה
סאני דרעי
סאני דרעי
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - בסיר קטן על להבה נמוכה ממיסים בעדינות את החמאה. בקערת מיקסר עם וו גיטרה, מערבבים את כל המרכיבים,מלבד השוקולדים, בין 3-2 דקות, עד שמתקבלת תערובת פירורית וכמעט אחידה.
  2. מוסיפים פנימה, תוך כדי ערבוב, את החמאה המומסת וממשיכים לערבב עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים גם את השוקולדים ומערבבים למשך דקה אחת נוספת. לאחר כדקה, מסיימים לערבב את התערובת בעזרת הידיים בכדי לוודא שהשוקולדים התפזרו באופן שווה בבצק.
  3. אפייה - בעזרת 2 כפיות, מסדרים כ-12 גושי בצק ברווחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אם תרצו עוגיות סימטריות יותר, אפשר ליצור מהבצק כדורים במקום גושים ולמעוך אותם מעט על התבנית. אני מעדיפה את העוגיות במראה ביתי ופחות מוקפד. מכניסים את העוגיות לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד להזהבה יפה. ממשיכים כך עם שאר העוגיות.

עוגיות גבינה מהירות

רוני ונציה
המצרכים (לכ-6 עוגיות): 4 כפיות תימין טרי, קצוץ דק 2 כפיות אורגנו טרי (או רוזמרין), קצוץ דק 300 גר' (כ-2 כוסות ועוד כף) קמח, מנופה 150 גר' גבינת פקורינו קשה ויבשה (או פרמזן), מגוררות דק 225 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות 1/4 כפית מלח
כלים - 2 תבניות שטוחות, מרופדות בנייר אפייה
10 צפייה בגלריה
(צילום: צביקה טישלר)
אופן ההכנה:
  1. בקערה קטנה שמים 2 כפיות תימין קצוץ ומניחים בצד. שמים את שאר התימין בקערת המיקסר עם כל שאר המרכיבים, ומערבלים במהירות בינונית, בעזרת וו הגיטרה, עד לקבלת כדור בצק.
  2. מחלקים את הבצק ל-3 חלקים שווים, ומעל למשטח מקומח מעצבים כל חתיכה לגליל בקוטר של כ-3 וחצי ס"מ. מפזרים את התימין שנשאר בקערה בצד מעל למשטח, ומגלגלים גליל מעל עד שהוא כולו מצופה בתימין. עוטפים את הגלילים ביריעת ניילון, ומניחים לשעה במקרר.
  3. לפני האפייה מחממים את התנור ל־175 מעלות. מוציאים את הגלילים מהמקרר, מסירים את יריעת הניילון ובעודם קרים, פורסים כל גליל לפרוסות בעובי של כ-8 מ"מ. מניחים את הפרוסות בתבנית במרווחים של 2-1 ס"מ. אופים כ־9 דקות עד שהן בצבע זהוב בהיר מאוד. מצננים בתבנית על רשת צינון מלא.
  4. לעוגיות מרובעות - לאחר קירור הגליל לפי ההוראות מניחים על משטח עבודה, ובעודו קר, מיישרים את הדפנות בסכין גדולה וחדה לקבלת תיבה מלבנית, ופורסים לריבועים.
  5. לעוגיות משולשות - מגלגלים את הבצק לגליל, עוטפים בניילון נצמד ומעצבים בידיים לבלוק משולש. מסירים את הניילון, מגלגלים בתימין, עוטפים, מקררים שעה ואז פורסים למשולשים.

עוגיות טחינה וחמאת בוטנים

המצרכים (18-16 עוגיות קטנות): 4 כפות גדושות חמאת בוטנים טבעית 100% ללא תוספת סוכר ומלח 4 כפות גדושות טחינה גולמית 4 כפות קמח תופח 1 ביצה 2 כפות סילאן מעט סוכר חום, לא חייבים
10 צפייה בגלריה
עוגיות טחינה
עוגיות טחינה
(צילום: shutterstock)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-180 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. מערבבים בקערה את כל המרכיבים, למעט הסוכר החום, עד ליצירת בצק רך ואחיד.
  3. בוצעים חתיכות מהבצק ומגלגלים אותן לצורת כדורים. משטחים אותן מעט ומניחים בתבנית.
  4. מפזרים מעל מעט סוכר חום (אם רוצים) ומכניסים לתנור.
  5. אופים 15-10 דקות עד שהן משחימות מעט ומתייצבות.

עוגיות חול מרוקאיות

רפי כהן
המצרכים:
150 גר' שקדים קלופים וטחונים דק 1/2 1 כוסות אבקת סוכר (225 גר') 200 גר' חמאה מזוקקת או שמן תירס 1 כוס שמן תירס 1/2 3 כוסות קמח 1 כפית אבקת אפייה כמה טיפות תמצית ורדים
לקישוט - מעט קינמון חופן מסמרי ציפורן או חופן שקדים פרוסים
10 צפייה בגלריה
עוגיות חול מרוקאיות של רפי כהן
עוגיות חול מרוקאיות של רפי כהן
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. לשים בקערה את כל מרכיבי הבצק עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. מגלגלים מהתערובת כדורים קטנים ומסדרים על תבנית שטוחה ומשומנת. נועצים בכל עוגיה מסמר ציפורן.
  3. אופים 12 דקות בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 150 מעלות. שימו לב: העוגיות צריכות להישאר בהירות מאוד.

עוגיות פיסטוק וסוכר חום

טולי יקותיאל
המצרכים: 200 גר' חמאה 80 גר' אבקת סוכר ביצה אחת 290 גר' קמח רגיל 120 גר' פסטוק קלוי קצוץ 20 גר' שמנת מתוקה 100 גר' סוכר דמררה לקישוט
10 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
אופן ההכנה:
  1. במיקסר עם וו גיטרה מקציפים חמאה ואבקת סוכר עד שהמסה בהירה ואוורירית. מוסיפים ביצה ומעבדים. מקלפים את דפנות הקערה בעזרת מרית ומוסיפים את הפיסטוק ושוב מערבבים. לבסוף מוסיפים את הקמח ותוך שהוא מתערבב מזלפים את השמנת לתוך המיקסר. מקררים את הבצק כחצי שעה.
  2. מכדררים כדורים בקוטר של 2 ס"מ ומגלגלים בסוכר דמררה. מניחים את העוגיות על מגש עם נייר אפיה ללא צורך במרווחים גדולים.
  3. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 155 מעלות במשך 15 דקות בערך. זו אפיה איטית ופחות חמה כדי לשמור על צבע בהיר ויפה.

עוגיות שוקולד ואגוזי מלך

רוני ונציה
המצרכים (ל-45 עוגיות, על 3 תבניות אפייה, מרופדות בנייר אפייה):
75 גר' אבקת קקאו משובח (3/4 כוס) 300 גר' אבקת סוכר (2 כוסות) 1/8 כפית מלח 4 חלבונים 2 כפיות תמצית וניל טהור 75 גר' אגוזי מלך, קצוצים גס (3/4 כוס)
10 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
אופן ההכנה:
  1. מנפים ביחד את הקקאו, אבקת הסוכר והמלח בקערה בינונית. שמים את החלבונים והווניל בקערת מיקסר, ומקציפים במהירות בינונית 3-4 דקות רק עד לקבלת קצף רך וגמיש (לא יבש). מקפלים את תערובת הקקאו לתערובת החלבונים ב-3 פעמים. לבסוף מקפלים פנימה את האגוזים.
  2. לוקחים כפית גדושה מהתערובת ויוצקים תלוליות עם מרווחים של כ-8 ס"מ ביניהן (העוגיות מתרחבות באפייה) מעל התבנית.
  3. מיד כשמניחים את התבנית בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 175 מעלות, מנמיכים את התנור לטמפרטורה של 160 מעלות. אופים 10-11 דקות עד שנוצרים סדקים קטנים על פני העוגיות והן עדיין קצת רכות למגע (צריך לזכור שעם כל הכנסת תבנית חדשה לתנור, יש קודם להגביר את החום לטמפרטורה של 175 מעלות ולהוריד ל-160 מעלות מיד עם הכנסת התבנית החדשה).
  4. מצננים בתבנית על רשת צינון מלא ולאחר 15 דקות מחזיקים כל עוגייה בעדינות, מקלפים בזהירות את הנייר (למניעת הידבקות) וממשיכים לצנן.

עוגיות תמרים

מירית קירשנבאום
המצרכים (ל-2 ק"ג עוגיות): לבצק - 200 גר' מרגרינה או מחמאה 850 גר' קמח 1 כוס שמן 1 שקית אבקת אפייה 1 כוס מים
10 צפייה בגלריה
עוגיות תמרים
עוגיות תמרים
(צילום: ערבה תיכונה)
למילוי - 1 ק"ג ממרח תמרים טבעי 2 כפיות קינמון מעט מים לדילול הממרח (כ-3-2 כפות) חופן אגוזי מלך, קצוצים
להגשה - 3-2 כפות אבקת סוכר
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את כל המרכיבים למעט המים, עד לקבלת בצק במרקם פירורי.
  2. מוסיפים כוס מים, ומעבדים במשך שתי דקות.
  3. מחלקים את הבצק ל-7-8 חלקים.
  4. לוקחים שני דפי נייר אפייה, ולשים כל חלק של הבצק בין שני הדפים, עד שמתקבל מלבן דק דק.
  5. מכינים את המילוי - מורחים כל מלבן בתערובת ממרח התמרים בנדיבות. מפזרים מעל אגוזים קצוצים, ומגלגלים בעדינות את הבצק בעזרת נייר האפייה.
  6. בעזרת סכין חדה חורצים פסים לחיתוך העוגיות. מסדרים על גבי תבנית. מכניסים את העוגיות לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות למשך חצי שעה.
  7. מוציאים מהתנור, מצננים מעט ומפזרים מעל אבקת סוכר.

עוגיות פקאן

רוני ונציה
המצרכים (ל-40-45 עוגיות): 2 כוסות ‭280)‬ גר') קמח ‭1/4‬ כפית מלח 225 גר' חמאה, בטמפרטורת החדר ‭1/2‬ כוס + 1 כף ‭115)‬ גר') סוכר חום בהיר ‭1/2‬ כפית תמצית וניל טהור 100 גר' אגוזי פקאן, קלויים קלות וקצוצים דק
10 צפייה בגלריה
עוגיות פקאן רוני ונציה
עוגיות פקאן רוני ונציה
(צילום: גיא בלומנשטיין)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים את הקמח והמלח בקערה קטנה. בקערת מיקסר, בעזרת וו הגיטרה, מקציפים את החמאה והסוכר במהירות בינונית עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה.
  2. מוסיפים את הווניל ולאחר מכן את תערובת הקמח, ומערבלים במהירות נמוכה רק עד שהקמח נספג והתערובת אחידה. לבסוף מוסיפים פנימה את הפקאנים הקצוצים.
  3. מעבירים את הבצק ליריעת ניילון נצמד גדולה ומעצבים מלבן באורך 16 ס"מ, ברוחב 10 ס"מ ובגובה 3-3.5 ‭‬ס"מ. עוטפים את הבצק בניילון ומניחים במקרר שעה וחצי או יותר, עד שהבצק קר מאוד ויציב (ככל שהבצק יותר קר, כך החיתוך יהיה קל יותר).
  4. מרפדים שתי תבניות בנייר אפייה. מסירים את הניילון הנצמד, ומעל למשטח מקומח מיישרים את מלבן הבצק מכל צדדיו בעזרת סכין משוננת (בגלל האגוזים הקשים‭.(‬ לאחר מכן חוצים אותו לאורך לשתי חתיכות שוות, כך שמתקבלים שני מלבנים, מעין נקניקים באורך 16 ס"מ וברוחב 5 ס"מ כל אחד. פורסים כל נקניק לעוגיות מלבניות בעובי 6 מ"מ. מסדרים את העוגיות על תבניות האפייה במרווחים של 3 ס"מ ביניהן.
  5. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני-נמוך ‭170)‬ מעלות) כ‭12-‬ דקות או עד שהעוגיות מזהיבות. מצננים בתבניות על רשת עד שהן מספיק יציבות למגע, מעבירים באמצעות מרית מתכת לרשת לצינון מלא.
פורסם לראשונה: 01:04, 04.02.22