דודי אשכנזי, שמוחזק במעצר באי קוס כבר תשעה ימים בחשד שהוא מבוקש על-ידי האינטרפול, נשמע היום (חמישי) בהקלטה ששלטונות יוון אישרו לפרסם. בהקלטה, אשכנזי ביקש להודות לכל התומכים בשחרורו, הדגיש כי הוא לא האדם שאותו מחפש האינטרפול, והביע תקווה שהפרשה תסתיים במהרה והוא יוכל לחזור למשפחתו בארץ. "נעצרתי על לא עוול בכפי" טען. "אני מקווה שאחזור הביתה כבר מחר, כדי שאוכל לעשות קידוש עם המשפחה האהובה שלי".
בא כוחו של אשכנזי, עורך הדין ניר יסלוביץ', נפגש היום בשנית עם התובעת המחוזית ברודוס, ומסר לה מסמכים שמחזקים את טענתו של אשכנזי, בהם הבהרה כי דרכון אוזבקי שנטען כי שייך לו, זויף על ידי אדם שזהותו אינה ידועה. בתום הפגישה, יסלוביץ' הביע אופטימיות כי הפרשה עומדת לפני סיום, והודה לשלטונות יוון על "נכונותן לעבוד יחד כדי לחשוף את האמת".
2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
(ביוון )
2 צפייה בגלריה
המכתב שדודי אשכנזי כתב
המכתב שדודי אשכנזי כתב
מכתבו של דודי אשכנזי, שפורסם אמש
אשכנזי נעצר בשבוע שעבר כאשר הגיע לאי קוס לחופשה יחד עם אשתו, בחשד כי הוא ישראלי המבוקש בפרו, החשוד כי ביצע במדינה עסקת סמים ונמלט. מוקדם יותר השבוע, משרד החוץ העביר למנכ"ל משרד החוץ היווני מכתב שבו נתונים המעידים על כך כי מדובר בטעות בזיהוי בין אשכנזי העצור לבין דודי אשכנזי אחר, הוא המבוקש לחקירה בפרו.
אמש, אשכנזי שיגר גם מכתב מהכלא ביוון, שבו הודה על המאמצים לשחרורו. במקביל, שר החוץ יאיר לפיד פנה למקבילו היווני, ניקוס דאנדיאס, בבקשה כי יסייע להביא את הפרשה לסיום. "משרד החוץ ממשיך להיות בקשר עם המשפחה ועם הגורמים ביוון, ועושה את מירב המאמצים לסיים את הפרשה ולהחזיר את אשכנזי הביתה", נמסר אז בהודעת משרד החוץ.