אחד הדגמים המעניינים שנחתו ב-2021 תוך כדי מתקפת דגמים חדשים של סאניאנג על השוק שלנו, הוא קרוזים 300 מחודש, דגם שהושק ב-2017 כקטנוע מנהלים בעיצוב ספורטיבי, והתמקם בהיררכיה המשפחתית בין ג'וימקס הפופולרי ומקסים 400. במהלך מתיחת הפנים עבר המראה עדכון, בעיקר בחלקו הקדמי בו משולבת כעת תאורת Led מלאה. יש גם לוח מחוונים חדש, מנועים בתקינת אירו 5 ונוספה מערכת בקרת משיכה.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
אגב, גרסת ה-250 ששווקה בעבר? כבר לא. ה-125 כן, אבל ה-300 בכל זאת מעניינת ורלוונטית יותר. אחרי הכל, דגמי 300 סמ"ק הם המבוקשים ביותר בקרב בעלי רישיונות A1 שזקוקים לקטנוע לשימושים בין עירוניים.
מחירו עומד על 30 אלף שקלים והופך אותו - למעט מותגים סיניים - לכמעט הזול בקטגוריית ה-300 סמ"ק. סאניאנג ג'וימקס Z פלוס 300 למשל יקר ממנו בכ-2,000 שקלים, קימקו דאונטאון 350 יקר בכ-5,000 שקלים, הונדה פורזה 350 וימאהה XMax 300 יקרים ב-7,000 שקלים.
שורה תחתונה: מתיחת הפנים העניקה לקרוזים עיצוב עדכני ורשימת אבזור משופרת שמסייעים לו ליישר קו מול המתחרים. הוא קטנוע זול יחסית, מרווח ושימושי בעל יכולת עירונית ובין עירונית טובה. עם זאת, הוא נופל ביכולת הדינמית ובביצעוים מול מתחריו היפניים. בקיצור: לא מבריק, כן תמורה גבוהה לכסף.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: נפח המנוע 278 סמ"ק' צנום ביחס לדגמי 300 סמ"ק אחרים. לא רק זאת, אלא שבעקבות ההתאמות לתקינת אירו 5, הופחת הספק המנוע מ-27 כ"ס ל-25.6 בלבד. וזה מהווה אתגר לא קל, תרתי משמע, לכלי ששוקל 194 ק"ג. אז יש לו אמנם אופי פעולה נינוח ונטול רעידות, אבל אין מה לתכנן עמו על זינוק עוצמתי בתחילת נסיעה. מי שפחות מחפש ריגושים ימצא כי התאוצות שלו מספקות ומגובות בפעולה חלקה של הווריאטור כמעט בכל מצב. חשוב להזכיר בהקשר זה כי ביחס לקטנועי 250 סמ"ק הוא כן מרגיש חזק יותר, ומסייע כך לשיוט בינעירוני כולל רזרבת כוח (קטנה) כאשר נדרשת עקיפה.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות כביש: הוא יעיל ברכיבה עירונית, עם כיול מתלים מוצלח כל עוד לא מופעל עליהם עומס, ואינו מסורבל מדי למרות מידותיו הנדיבות, אבל נטול זריזות של כלים דינמיים וקטנים (קלים) יותר. אותה התנהגות מתונה עוזרת ליציבות מחוץ לעיר, הנשכרת גם מהיגוי מדויק (חישוק "14 מלפנים) ובלמים מצוינים. רק אל תנסו לשמור על מהירות גבוהה בפניות ארוכות. משקל גבוה ומתלים נוקשים מדי - האחורי ניתן לכיוון עומס קפיץ - גורמים לחוסר יציבות בתנאים כאלה.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
כמו למספר גדל והולך של קטנועי 300 סמ"ק, גם כאן יש מערכת בקרת משיכה שניתן לנתקה. למרות שהוא אינו נהנה מעודף כוח, לא היינו ממליצים על פעולה כזו. בטח לא בחורף על כביש רטוב, בוודאי לא בתנועה עירונית על אספלט מטונף.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
נוחות ושימושיות: הוא מרווח לרוכבים ומורכבים, עם תנוחה טובה ומדרס רגליים רחב. עם זאת, המושב נוקשה מדי והמשקף - הניתן לכיוון - נמוך מדי גם במצבו הגבוה ודורש מהרוכב לאלתר תנוחת רכיבה לא נוחה לאורך זמן. לוח המחוונים דיגטלי (LCD) פשוט יחסית אך מסוגנן וחשוב יותר, מציג לרוכב את כל המידע הדרוש. איכות ההרכבה טובה בסך הכל, אבל לא אחידה. כמו במקרה של תומך המושב, תא הכפפות ומכסה התדלוק הרופפים.