גיימי gamey
קרה לכם פעם שהתחלתם לשחק במשחק, רציתם ממש לאהוב אותו אבל פשוט לא היה קליק? זה הסיפור שלי עם משחק "שומרי הגלקסיה" החדש. על הנייר יש בו את כל המרכיבים להיות בין משחקי השנה שלי: הרפתקה לשחקן יחיד עם גרפיקה מעולה, דיאלוגים שנונים ומגוון שלבים יפהפיים. אבל כל אלה הם תפאורה לדבר האמיתי – המשחקיות. ולצערי, פה שומרי הגלקסיה אכזב אותי.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפני שצוללים אל המשחק, שניתן לנו לסקירה על ידי עדלי יונייטד, שווה להזכיר שרבים מכם מכירים אמנם כבר את צוות "שומרי הגלקסיה", אך מה שתראו במשחק הזה לא מתרחש ביקום הקולנועי של מארוול. אז הדמויות במשחק הן אותן הדמויות – פיטר קוויל, גאמורה, רוקט, דראקס וגרוט – אבל הסיפורים שלהן יכולים להיות קצת שונים.
העלילה והכתיבה הן נקודות החוזקה הגדולות ביותר של המשחק הזה. בין אם אתם חוקרים עולם חדש, בעיצומו של קרב אינטנסיבי או סתם מבלים בחללית של הצוות, למישהו יהיה משהו להגיד. שיחות רציניות, קלילות ועקיצות הדדיות מתנהלות בכל רגע נתון - ובעוד שאנו שולטים בסטאר לורד בלבד, האווירה היא של מאמץ קבוצתי וכל אחד מחברי הקבוצה מקבל מספר רגעים משלו באור הזרקורים.
3 צפייה בגלריה
שומרי הגלקסיה
שומרי הגלקסיה
גרפיקה מעולה. שומרי הגלקסיה
האינטרקציות עם הדמויות, בייחוד במנוחות בין השלבים כשאתם נמצאים בחללית שלכם, הזכירה לי קצת את משחקי מאס אפקט. אמנם לא ניתן לפתח יחסים רומנטיים עם הדמויות השונות, אך ישנם רגעים רבים בהם תוכלו לבחור לאן השיחה תלך, ויהיו לכך השלכות – הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

אריזה מושכת

"שומרי הגלקסיה" נראה טוב, במיוחד בקונסולות החדשות, אבל יש קוץ באליה הזו. כמו משחקים אחרים, גם המשחק הזה ייתן לכם את האפשרות לבחור בין מצב "איכות גרפית", בו התעדוף הוא לגרפיקה, לבין מצב "ביצועים" שבו התעדוף הוא לתנועה חלקה. הפעם הבחירה קשה מתמיד, כי המשחק הזה נראה משמעותית יותר טוב במצב איכות אך עובד משמעותית יותר טוב במצב ביצועים.
אז כן, אם אתם אוהבים את שומרי הגלקסיה ומוכנים להתעלם מחסרונות מובהקים במשחקיות, בהחלט מדובר באריזה מושכת. אבל אם המותג עצמו לא מרגש אתכם, התמורה שתקבלו לכסף שלכם יורדת משמעותית. מאחורי הגרפיקה והכתיבה המצוינות, מסתתר משחק פעולה-פלטפורמה-תפקידים שלא מצטיין באף אחד מהז'אנרים, עם מסכים לינאריים וגיימפליי בינוני ביותר.
הדמות האחת שבה תשלטו ישירות היא סטאר לורד, אך רוב הזמן הוא מלווה על ידי שאר חברי הצוות, שעוזרים לו לחקור את השלבים ולהלחם. סטאר לורד אולי מקבל לאורך המשחק שדרוגים ליכולותיו וכלי הנשק שלו, אבל אלה לבדם לא יספיקו. "שומרי הגלקסיה" רוצה שתשתמשו גם ביכולותיהן של הדמויות האחרות – בין אם זה קיר או עמוד שנוכל לבקש מדראקס להזיז או תעלה צרה שרק רוקט יוכל לזחול דרכה.
3 צפייה בגלריה
שומרי הגלקסיה
שומרי הגלקסיה
לפחות הדיאלוגים מצוינים. שומרי הגלקסיה
וזו הבעיה הכי גדולה של המשחק: העובדה שיש בפניכם תמיד רק מסלול אחד. נכון, חלק מהמשחקים הטובים ביותר בכל הזמנים הם כאלה, אבל שומרי הגלקסיה לא מצליח להפוך חוויה לינארית לכיפית. קחו, למשל, את ההליכה של הדמויות: היא איטית מדי, מה שהופך את מלאכת חיפוש פריטי האספנות המסתתרים בשלבים ללא כיפית בעליל. והמשחק גם לא מאפשר לכם להשתמש ביכולות המיוחדות של הדמויות האחרות חוץ מאשר במקרים מאוד ספציפיים, אז אל תחשבו בכלל למצוא פתרונות מתחכמים לפאזלים. אפילו הפריטים אחריהם אתם רודפים לא בדיוק מעניינים. הם מתחלקים ל"רכיבים" סטנדרטיים שצריך לאסוף כדי לפתוח מספר מועט של שדרוגים לא מרגשים, ורכיבים קוסמטיים שיעניינו רק את חובבי הקומיקס.
כמו כן, עם כל הכבוד לדיאלוגים המושקעים, העובדה שכל כמה דקות המשחק פשוט נעצר מתסכלת מאוד. שוב ושוב אני נאלץ לבהות בדמויות מכריזות משהו כמו "היי! אין פה גשר! מה נעשה לגבי זה שאין פה גשר? למישהו יש רעיון? מישהו?". כן, יש לי רעיון, תנו לי לשחק כבר!
חטא נוסף של המשחק הוא בכך שאינו מאפשר לכם לחזור לעולמות שכבר הייתם בהם. גרוע מכך, אתם יכולים לפספס גם פריטים שנמצאים ברחבי השלב אם תעברו דרך מחסום חד-כיווני, ולא תהיה לכם דרך לחזור אחורה. אז כן, השדרוגים האלה לא מרגשים, אבל אם אתם אוהבים לאסוף את כל מה שהמשחק נותן לכם, העיצוב הזה רק יוסיף לתסכול שלכם.
3 צפייה בגלריה
שומרי הגלקסיה
שומרי הגלקסיה
לא אמרנו שאתה גרוע! שומרי הגלקסיה
גם בזמן הקרבות אתם תמצאו את עצמכם בעיקר בנעליו של סטאר לורד, כשאתם נותנים הוראות לחימה לשאר חברי הצוות. גרוט, למשל, יוכל להמם מספר אויבים במקביל, ולרוקט יש מכונת ירייה מגניבה. אין ספק שויזואלית זה נראה מעולה, ולפעמים תמצאו את עצמכם מתבוננים בקרב מרהיב מהצדד כשאתם רק נותנים פקודות לחברי הצוות. עם זאת, בזמן שהיכולות המיוחדות נטענות אתם תתקעו עם פיטר – דמות לא כיפית בעליל להלחם באמצעותה. האקדח שלו חלש מדי, והיכולות המיוחדות שלו לא מיוחדות מספיק. ברור שזה נעשה כדי להגביר את התלות שלכם בחברי הצוות, אבל התוצאה פוגמת בהנאה.

משחק שגורלו להישכח

כל זה לא הופך את "שומרי הגלקסיה" למשחק גרוע. הוא פשוט לא מצליח להצטיין בשום דבר, וגורלו כנראה להישכח מהר מאוד. בעידן שבו אנחנו מקבלים משחקי גיבורי על טובים, כמו סדרת Arkham של באטמן ומשחקי ספיידרמן, זה קצת מצער.
אבל אם אתם מעריצי מארוול, ייתכן מאוד שלמרות החסרונות שלו החוויה הכללית שלכם עם המשחק הזה כן תהיה חיובית, בין השאר כי המקומות בהם ההשקעה ניכרת הם אלה שקשורים לעולם ולדמויות. ומעבר לכך, לא נתקלנו בבאגים בעייתיים במיוחד, אז אם ממש בא לכם לחוות סיפור אינטראקטיבי בכיכובם של סטאר לורד וחבריו, מדובר בהזדמנות טובה.
המשחק זמין ל-Playstation 4 ,Playstation 5 ,Xbox One ,Xbox series X ,Xbox series S ,Windows ול-Nintendo Switch דרך הקלאוד. מחיר מומלץ: 299 שקלים.