2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג מטיל את המנדט להרכבת ממשלה על בנימין נתניהו
נשיא המדינה יצחק הרצוג מטיל את המנדט להרכבת ממשלה על בנימין נתניהו
הרצוג ונתניהו. הטלת המנדט להרכבת ממשלה
(צילום: AFP)
37 ימים אחרי קבלת המנדט, צפוי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להודיע עד מחר (רביעי) בחצות לנשיא המדינה יצחק הרצוג: "עלה בידי להרכיב ממשלה". לפי כללי הפרוטוקול, מדובר בהודעה רשמית שצריכה להימסר לנשיא ובמקביל באופן רשמי גם ליו"ר הכנסת - ומרגע זה יש לנתניהו שבוע להשביע את הממשלה השישית בהנהגתו ולא תינתן לו האפשרות לבקש מהרצוג הארכת זמן נוספת.
תחילה קיבלו חברי הקואליציה העתידית הודעה שלפיה יש להיערך להשבעה ביום רביעי הבא, אולם במהלך היום כבר הודיעו בליכוד כי האירוע יידחה ליום חמישי הבא וייתכן אף ליום שני בעוד כשבועיים. השאלה שנותרה פתוחה היא מתי תימסר ההודעה הרשמית לכנסת, משום שזה המועד הקובע להתחיל את ספירת שבעת הימים עד הצגת הממשלה החדשה.

לנתניהו נותר כעת לעסוק בעיקר בסגירת תפקידים לחברי מפלגתו ונטרול ציר המתנגדים. ראש הממשלה המיועד נחוש לתת לפחות לאחד ממתנגדיו המובהקים תפקיד בכיר ומספק כדי למסמס כל התאגדות אפשרית נגדו.
בימים האחרונים נערך משא ומתן עם ח"כ דודי אמסלם, שסירב לשמוע על תפקידים אפשריים והבהיר שוב כי אם לא יקבל את תפקיד יו"ר הכנסת או את תפקיד שר המשפטים, הוא יעדיף להישאר חבר כנסת מן המניין ולפעול בוועדות.
2 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
אמסלם ולוין
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם )
בנוסף, עדיין לא ברור מי יאייש את התיקים והתפקידים הבכירים שנותרו בידי הליכוד ובכללם יו"ר הכנסת, משרד הביטחון, משרד החוץ ומשרד התחבורה. המועמד הכמעט ודאי לתיק הביטחון הוא יואב גלנט, אולם בפאזל של התפקידים האחרים ישנם עדיין חלקים לא פתורים.
גורמים פוליטיים מעריכים כי למרות המורכבות, צפוי יריב לוין לכהן כשר המשפטים ויהיה האיש שיוביל את הרפורמות הגדולות בתחום. אמיר אוחנה, רון דרמר וישראל כץ עדיין מתמודדים על תפקיד שר החוץ, ונתניהו אף שוקל רוטציה בתפקיד הזה.
בימים שנותרו עד השבעת הממשלה, יחל נתניהו סבב שיחות עם חברי מפלגתו ויודיע להם איפה שובץ כל אחד מהם.