בקצרה:
  • פורד פיאסטה לא הגיעה ארצה ב-4 השנים האחרונות
  • עברה כעת מתיחת פנים, ללא שינוי בהיצע המנועים
  • שוב לא תגיע ארצה עקב "חוסר אטרקטיביות"
השביעית בשושלת: הסופר מיני של פורד נמצאת איתנו (כבר פחות) עשרות שנים. והדור השביעי שלה שהוצג בסוף 2016 נותר מחוץ לשוק הישראלי. באירופה מדובר גם כעת באחד הדגמים הנמכרים והמוערכים בקטגוריה התחרותית, אלא שאצלנו התקבלה החלטה שלא לשווקו עקב מה שביבואנית מתארים כחוסר כדאיות כלכלית מול מתחרות דוגמת פיז'ו 208, רנו קליאו וטויוטה יאריס.
השינויים העיצוביים צנועים ומתמקדים ביחידות תאורה עדכניות וסבכה שונה, בעוד שתא הנוסעים מציע כאופציה לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) לצד מסך מגע בגודל ("8). כבעבר היא תוצע לצד הגרסה הרגילה גם בגרסת "אקטיב" עם איפור קרבי בהשראת רכב פנאי ובגרסת "ST" ספורטיבית. היצע מערכות הבטיחות כולל כעת בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לזחילת פקקים, לצד בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב והתרעת שטח מת.
המנועים ללא שינוי: כבעבר, פורד תשווק את הפיאסטה עם מנוע בנזין מוגדש בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ובשלוש רמות הספק: 100 או 125 ו-155 כ"ס עם מערכת היברידית קלה (בגרסאות החזקות). כל המנועים משודכים לתיבת שישה הילוכים ידנית או אופציה לשבעה הילוכים כפולת מצמד ב-125 כ"ס.
הפיאסטה ST, שתתמודד באירופה בעיקר מול יונדאי i20N, תשתמש גם בעתיד במנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ו200 כ"ס. למרות שנתון המומנט טיפס ב-10% ל-32.6 קג"מ. הביצועים נותרו ללא שינוי: 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-230 קמ"ש מרביים.
מה אנחנו חושבים: פורד פיאסטה תמיד הייתה לאחת המוצלחות שבקטגוריית הסופר מיני, עם נוחות ראויה ובעיקר יכולת דינמית משובחת שהציבה אותה בצמרת. אלא שהעדכון שעברה צנוע מדי, בעיקר בתא הנוסעים. מצד שני, כאחת השייכת לחבורה אקסלוסיבית של משפחתיות עם קהל נאמן עצום בגודלו (ראו פולקסווגן פולו וגולף), היא יכולה לבנות על הצלחה גדולה גם בדגם המחודש. בישראל? היבואנית טוענת כי המחיר הנדרש עבורה הופך אותה לפחות אטרקטיבית וכי המצב לא צפוי להשתנות בקרוב. חבל.