אמזון הודיעה אמש (יום ב') כי בהמשך השנה תשיק לראשונה בארה"ב את שירות משלוחי הרחפנים שלה, פריים אייר (Prime Air). השירות ייצא לדרך בעיירה לוקפורד בקליפורניה, שנמצאת דרומית לסקרמנטו.
2 צפייה בגלריה
רחפן המשלוחים של אמזון
רחפן המשלוחים של אמזון
רחפן המשלוחים של אמזון
(צילום: אמזון)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הרחפנים של אמזון אמורים לספק לתושבי לוקפורד משלוחים תוך שעה, והם יגיעו לחצרות האחוריות שלהם, ינמיכו גובה וישליכו את החבילה באופן בטוח. בחברה אומרים כי ישתמשו בפידבק של התושבים על מנת לשפר את השירות.
באמזון מדגישים כי נושא הבטיחות עומד בראש מעייני החברה, וכי הרחפנים מסוגלים לזהות מכשולים כמו עמודי תאורה, כלי טיס וכמובן גם בעלי חיים ובני אדם. "אם הוא מזהה מכשולים", אומרים בחברה, "הרחפן שלנו משנה את הנתיב שלו באופן אוטומטי על מנת להתחמק מהם".
הרחפנים יאפשרו לאמזון לספק מוצרים במהירות ובטווח הארוך לצמצם את הוצאות השכר על שליחים ונהגים. עם זאת, יש להם כמה מגבלות מהותיות: המשקל שהם יכולים לשאת מוגבל לכמה קילוגרמים בלבד, הם אינם יכולים לטוס במזג אוויר סוער והם לא מתאימים לסביבה עירונית. זו הסיבה שאמזון משיקה את השירות דווקא בלוקפורד, עיירה קטנה בעלת ציביון כפרי עם כ-11 אלף תושבים בלבד. אמזון מצטרפת למספר מצומצם של חברות שכבר פועלות בתחום: ווינג מבית אלפבית (החברה האם של גוגל) מבצעת משלוחים באמצעות רחפנים בטקסס, וירג'ינה, פינלנד ואוסטרליה; שירות הרחפנים של וולמארט פועל באריזונה, ארקנסו, פלורידה, טקסס, וירג'יניה ויוטה; וגם פלייטרקס הישראלית עושה מאות משלוחים בשבוע בצפון קרוליינה ובטקסס, בנוסף לפעילות שלה באיסלנד.
2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס, מייסד אמזון
(צילום: AP)
מייסד אמזון, ג'ף בזוס, הכריז ב-2013 על כוונתה של החברה לספק מוצרים באמצעות רחפנים תוך כחמש שנים. החברה מתקרבת למימוש ההבטחה הזאת באיחור של כמה שנים ואחרי דרך מלאת מהמורות: לפני חודשיים דיווח אתר בלומברג כי ענקית הטכנולוגיה השקיעה שני מיליארד דולר בפרויקט, אך התקשתה לעמוד בלוחות הזמנים שהציבה לעצמה. בנוסף, עובדים בהווה ובעבר העידו על דאגות בנושא בטיחות ועל חמש התרסקויות שהתרחשו תוך ארבעה חודשים באתר ניסויים באורגון בשנה שעברה.
יש לציין כי תחום רחפני המשלוחים נמצא תחת רגולציה מחמירה של ה-FAA, רשות התעופה האמריקנית, ותהליך האישור שלהם דומה לתהליך שעוברים מטוסי נוסעים. את פרויקט הרחפנים של אמזון ניהל עד שנת 2019 גור קמחי הישראלי, וחלק מהפעילות מתבצעת במרכז המחקר והפיתוח של אמזון בישראל.