התפתחות בפרשת החשד לביצוע מעשים מגונים בתלמידות במועדונית בבית ספר בחיפה. עובד המועדונית החשוד אופיר חבה, שכבר נחקר במשטרה, נעצר הבוקר (יום שלישי) ביחד עם אחיו בחשד לעבירות פדופיליה. בית המשפט שחרר אותו למעצר בית.
החקירה נגד עובד המועדונית חבה, תושב חיפה בן 42, נפתחה לפני כמה שבועות עקב תלונה שהגיש בית הספר למשטרה. המשטרה חושדת כי הוא נגע בגופן של תלמידות בנות 10-6 וביצע בהן מעשים מגונים. הוא נחקר מיד לאחר הגשת התלונה ביחידת ההונאה של משטרה חיפה והורחק מהמוסד החינוכי שבו הועסק. המשטרה, בינתיים, המשיכה בחקירה - שבה התברר כי החשוד נהג לצלם עצמו פוגע מינית בילדות.
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בהמשך התברר לחוקרים כי לחשוד יש אח בן 52 המתגורר בקריות, שהורשע בעבר בביצוע מעשה מגונה. האח מפוקח על-ידי שירות בתי הסוהר, ובית המשפט קבע שלא יצפה או יחזיק בחומרים בעלי תוכן מיני. לפי החשד, האח הפר צו פיקוח בית המשפט בכך שהחזיק חומר פדופילי ויצר קשר עם קטינות.
הבוקר, כאמור, עצרו שוטרי מפלג ההונאה ומחלק פשיעה מקוונת במחוז חוף - בסיוע שוטרי מרחב כרמל ויחידת צור של שב"ס - את החשוד תושב הקריות. במקביל, עצרו שוטרים את אחיו, עובד המועדונית, בביתו בחיפה. בחיפוש שנערך בביתו, נתפס ציוד טכנולוגי, מחשבים, התקני אחסון ועוד.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של חבה ובבקשת המעצר נטען כי ביצע מעשים מגונים והטריד מינית ילדים שהיו תחת חסותו. לצד מעשים מגונים בקטינים והטרדה מינית, הוא גם חשוד בהחזקת חומרי תועבה במדיה דיגיטלית הכוללת פורנוגרפיה עם קטינים ובפנייה לקטינים באמצעות האינטרנט.
"מדובר בחשוד בעל ידע טכני במחשבים, שהתחמק בחקירתו, הצפין חומרי מחשב והשתמש באמצעים טכנולוגיים שונים כדי להסוות את פעילותו ברשת". אמר נציג המשטרה בדיון. סנגורו של חבה, עו"ד רונן חליוה, טען כי החשוד היה בידי המשטרה ושוחרר, ולא עשה דבר כדי לשבש את החקירה. הוא ביקש לשחרר את מרשו ולשלוח אותו למעצר בית בבית הוריו. השופטת דנה עופר כתבה בהחלטתה כי אמנם "קיים חשד סביר כי החשוד עבר את העבירות המיוחסות לו", אך החליטה לשחרר אותו למעצר בית מלא.
עו"ד רונן חליוהעו"ד רונן חליוה
המקרה גרם לטלטלה רבה בקרב ההורים והצוות החינוכי. מנהלת בית הספר שלחה מכתב להורי התלמידים והתלמידות, שבו הודיעה להם על המקרה ועל הדרך שבה פועל בית הספר בעקבותיו. "אני יודעת כי מדובר בהודעה מטלטלת ולא פשוטה", מסרה. "אני מבקשת מכם במלוא הצניעות והאחריות, לסמוך עליי, כמנהלת בית הספר, שאני והצוות החינוכי עושים ונמשיך לעשות כל שיידרש כדי לשמר את המוגנות והביטחון של התלמידים ושל כלל קהילת בית הספר".
מנהלת בית הספר הוסיפה כי ניסיונה המקצועי לימד אותה שתגובת ההורים לאירועים כגון אלה, הפרשנות שלהם ואופי השיח עם הילדים משפיעים על תפיסת הילד את האירוע והמשמעות שהוא מייחס לדברים שהתרחשו. "נבנתה תוכנית התערבות אותה יוביל הצוות החינוכי אשר מטרתה אוורור רגשות ומתן כלים לילדים להגברת המודעות והמוגנות שלהם. התוכנית נבנתה בליווי גורמים מקצועיים מטעם השרות הפסיכולוגי, הפיקוח של משרד החינוך והרשת העירונית".
ממשרד החינוך נמסר: "עם קבלת המידע על חקירת המשטרה שנפתחה בנוגע לעובד במועדונית הפועלת לאחר שעות הלימודים, החשוד הורחק לאלתר מעבודתו. הנהלת בית הספר וצוות השירות הפסיכולוגי קיימו שיחות עם הורי התלמידות, וכלל הורי התלמידים עודכנו במקרה. צוות בית הספר, בסיוע משרד החינוך והרשות המקומית, ימשיכו ללוות את ההורים והתלמידות ולסייע בכל הנדרש. מאחר והנושא תחת חקירה, לא נוכל לפרט מעבר לכך".