לטוס ולטייל בחו"ל זה כיף, מהנה ופותח את הראש – אבל לא משנה אם אתם חפצים בטיול תרמילאי ארוך או בסוף שבוע באירופה הקלאסית, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם עולים על מטוס.
4 צפייה בגלריה
תיהנו, זה הזמן שלכם
תיהנו, זה הזמן שלכם
תיהנו, זה הזמן שלכם
(צילום: shutterstock)
נתחיל מהפריט החשוב ביותר – דרכון: כמובן שבשביל לטוס לחו"ל תצטרכו דרכון בתוקף, עניין שיכול להיות בעייתי כי על פניו לא ניתן לקבוע תור לחידוש דרכון ברשות האוכלוסין גם חודשים קדימה. אולם, חשוב לדעת שבכל יום בשעה 8:00 בבוקר נפתחים עוד מועדים קרובים לקביעת תור לטובת חידוש דרכון, אז קומו מוקדם ונסו את מזלכם.
נזכרתם מאוחר מידי וחוששים שהדרכון לא יגיע? אל תתפתו לחדש דרכון בנתב"ג, זו אמנם אופצייה קלה ונוחה אבל רוב האנשים לא יודעים שניתן לעשות זאת רק פעם אחת בחיים וכדאי שתשמרו אותה למקרה חירום. המלצה שלי היא להגיע למשרד הפנים ולהוציא דרכון זמני שישמש אתכם לטיסה הקרובה עד שיגיע הדרכון החדש.

הזמנת הטיסה

הנה דעה לא פופולרית: הזמינו את כרטיסי הטיסה דרך סוכן נסיעות. נכון שאולי הכרטיס יעלה קצת יותר, אבל אנחנו נמצאים בתקופה שבה יש כל כך הרבה אי ודאות עם חברות התעופה ולא מעט טיסות משתנות ומתבטלות בהתראה קצרה. סוכן טוב יידע לעזור לכם ולהגן עליכם במקרה של שינוי כלשהו לעומת אתרי אינטרנט להזמנת כרטיסי טיסה שרק יזרקו את האשמה על חברת התעופה שמצדה תאשים את אותם אתרים.
4 צפייה בגלריה
אוהד הנווד בנתב"ג
אוהד הנווד בנתב"ג
אוהד הנווד בנתב"ג
(צילום: מקס דמטר)

ציוד טיולים

זה תחום שאני יכול לדבר עליו שעות, אבל המסר המרכזי שלי בנושא הוא שהציוד היקר של המותגים המוכרים הוא לא בהכרח הטוב ביותר, במיוחד בפריטים כמו נעליים ותיקי גב. לכל אחד מאיתנו יש מנח ייחודי וציוד שמתאים לאחד לא בהכרח מתאים גם לאחר. לכו לחנויות ציוד טיולים שיש בהן מגוון רחב של מוצרים, תמדדו כמה שיותר, ותבחרו את הציוד שהכי מתאים לכם.

התנהלות עם כסף מקומי

אנשים שמטיילים בחו"ל לאורך זמן יחסכו המון כסף אם יפתחו חשבון מט"ח. הבנקים הגדולים מציעים חבילות משתלמות לקהל המטיילים. אני אישית פחות אוהב צ'יינג'ים וברגע שאני נוחת במדינה אני פשוט הולך לכספומט ומושך סכום כסף שיספיק לי לימים הבאים.
אל תתפתו ללגהץ עם אשראי בקניות בחו"ל. העמלות יכולות להצטבר ולהגיע לסכומי עתק. קחו איתכם לפחות שני כרטיסי אשראי, לדוגמה ויזה + מאסטרכארד, ונישאו אותם במקומות שונים. אצלי תמיד יש כרטיס אחד בארנק וכרטיס שני בתיק הגב, ככה אם אאבד את התיק או ישדדו אותי יש לי גיבוי.
4 צפייה בגלריה
משיכת מזומנים מכספומט. אני מעדיף אל צ'יינג'
משיכת מזומנים מכספומט. אני מעדיף אל צ'יינג'
משיכת מזומנים מכספומט. אני מעדיף אל צ'יינג'
(תיהנו, זה הזמן שלכם)

תחבורה

מחירי שכירת כלי רכב בעולם גבוהים מאוד. שריינו רכב כמה שיותר זמן מראש בשביל להוזיל עלויות, עשו ביטוח רכב כבר מישראל, ותבדקו לגבי סוכנויות השכרה מקומיות, לעיתים קרובות תמצאו שם דילים זולים יותר בעשרות אחוזים.

הימנעות מסכנות בזמן טיול

כולם מדברים בדרך כלל על החוויות הטובות שהם עוברים ו"שוכחים" להזכיר את החוויות הפחות טובות. סיגלתי לעצמי עם השנים כמה הרגלים שיכולים לעזור כם לכם להימנע מסכנות או להיחלץ מהן בשלום.
1. באזורים עם פשיעה מרובה, כמו תחנות מטרו בפריז בלילה או שווקים מקומיים במדינות עולם שלישי, אני מקפיד להיות דרוך ולשדר ביטחון עצמי. השודדים הפוטנציאלים יחפשו את "הטרף הקל" שלהם כדי שיוכלו להמשיך את היום/שבוע שלהם. לרוב הם יחפשו את התיירים שהולכים כפופים ומפוחדים. תסתובבו ותיהנו, אבל גם תסתכלו לאנשים בעיניים עם חיוך ומבט שמשדר "אני לא פרייאר".
4 צפייה בגלריה
פצלו את המיקום של כרטיסי האשראי
פצלו את המיקום של כרטיסי האשראי
פצלו את המיקום של כרטיסי האשראי
(צילום: shutterstock)
2. כשהולכים בטבע, במיוחד באזורים בלי קליטה, תקפידו ליידע את האנשים הקרובים אליכם שנשארו בארץ איפה אתם נמצאים ומה התכניות שלכם. תבדקו את מספרי החירום במדינה שבה אתם נמצאים (100 בישראל, 911 בארצות הברית וכו'), וקחו איתכם מכשיר לוויני של חברת מגנוס. כיף לחשוב ש"לי זה לא יקרה", אבל ברגע של מצב חירום אתם תודו לאלוהים ולעצמכם שלא התקמצנתם על פריט חשוב כמו מכשיר לוויני.
3. הישמעו להוראות הבטיחות המקומיות, כבדו את הטבע ובעלי החיים, אל תתעסקו איתם או תתקרבו אליהם בשביל תמונה או עקב סקרנות, זה עלול לסכן גם את החיים שלכם וגם את החיים של בעל החיים. אם, לדוגמה, אתם בטיול טבע בקנדה או בארצות הברית, ודאו שאתם יודעים מה לעשות במקרה של מפגש עם חיות כמו נחשים, איילים, ודובים. לכל מקום יש את כללי הבטיחות שלו וחשוב להכיר אותם לפני יציאה לדרך.
מדינות העולם גדושות בהזדמנויות להרפתקאות ולחוויות נהדרות, ואין דבר כיף יותר מלהגשים את עצמנו דרך מקומות שונים בתוך ישראל ומחוץ לה, שימו לב לדברים הקטנים/גדולים שישפרו לכם את הטיול פי כמה ויהפכו לכם את החוויה לחלקה ככל הניתן.
למידע נוסף ולעוד טיפים על שלל יעדים בעולם אתם מוזמנים לעקוב אחרי עמוד היוטיוב שלי.