אחת ההבטחות של חוק ההסדרים שאושר שלשום בכנסת היא קידום האכיפה נגד נהגי מכוניות בנזין, דיזל והיברידיות, שתופסים עמדות טעינה לרכבים חשמליים. גם במרכז השלטון המקומי בוחנים כעת את האפשרות להסדרה בנושא, שמעיק יותר ויותר על 13 אלף בעלי המכוניות החשמליות שכבר נוסעות על כבישי ישראל, ונתקלים שוב ושוב ברכבים עם מנועי בעירה פנימית שחונים בעמדות טעינה ציבוריות.
1 צפייה בגלריה
(איתן קג'יה)
עבור בעלי החשמליות טעינה בעמדות ברחובות, בחניונים של מרכזי קניות ובתחנות דלק, היא קריטית לעיתים כדי להגיע למחוז חפצם. עבור נהגי חשמליות שאין להם חנייה פרטית עם עמדת טעינה, מדובר באפשרות היחידה להשתמש במכוניתם.
אולם בזמן שהממשלה בינתיים רק מפזרת הבטחות, רשויות מקומיות גוררות רגליים כדי שלא להרגיז מצביעים שאינם נוסעים ברכב חשמלי ועיריות טוענות כי אין להן סמכות לפעול בנושא, אישרה מועצת עיריית כפר סבא תמרור האוסר חנייה בעמדות הטעינה שלא על מנת לטעון, וכבר במרץ 2020 החלה באכיפה.
גובה הקנס שקבעה העירייה על העבירה עומד על 250 שקל, ולפי נתוני העירייה ניתנו עד כה 121 דו"חות כאלה בידי פקחי העירייה, בכמה עשרות עמדות טעינה שהקימה בעיר חברת מילגם EV EDGE.
רפי סער, ראש העיר כפר סבא, אומר כי "הבנו ששינוי אמיתי אינו יכול להסתמך על הסברה בלבד. כפר סבא פועלת מתוך ההבנה שעידוד התושב לאמץ כלי רכב ירוק צריך להיעשות באמצעות יצירת תנאים מתאימים לכך".
ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת, פנה השבוע לחיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, בדרישה שהמרכז יעודד הסברה בנושא, סימון ותמרור של עמדות טעינה. לדברי הרצנו, "מפניות שאנחנו מקבלים עולה שחניית רכבים דלקיים בחניות המיועדות לטעינת חשמליות שכיחה למדי. הציבור בארץ לא מודע לתלות של נהגי החשמליות בזמינות של העמדות האלה. לכן קריטי לצאת במסע הסברה מתאים, וגם לקבוע חוקי עזר עירוניים שיאפשרו אכיפה כנגד מי שיפרו את הסדר התחבורתי".