עם תום הסיבוב הראשון של ליגת העל, ועל רקע המגעים בין הפועל ת"א לבין קבוצת הרכישה האמריקאית בנוגע להעברת הבעלות על האדומים, חושף שרון ניסנוב בראיון בלעדי ל־ynet את השתלשלות העניינים מאחורי הקלעים.
איך הכל התחיל? "נפגשתי עם דיוויד מינסברג בדן אכדיה, ולא האמנתי למה שהוא אמר לי. הוא הסביר לי שהוא יחד עם אחיו הם ראשי הקבוצה האמריקנית. אין להם כסף, אבל יש להם 'רוח ונשמה'. עם זה הם מתכוונים לנצח את מכבי ת"א ומכבי חיפה?".
2 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
(צילום: עוז מועלם)
אז אתה מתכוון לפוצץ את העסקה אם אכן תבשיל? "מינסברג אמר לי שהם ישימו סכום כסף נמוך, חד פעמי. רק אם יבינו שההכנסות יגדלו פי עשרה, יהיה משהו אחר. אין שום סיכוי שאני חותם, לא תהיה שום עסקה. גם תושב מבין ואני לא חותם על שום דבר".
שושבין המגעים עם האמריקאים, בועז תושב, העדיף שניסנוב לא ייפגש עם מינסברג, אולם זה התעקש לשבת עם אחד מראשי קבוצת הניהול. "הוא אמר לי שהם מוכנים להשקיע סכום חד פעמי של שישה-שבעה מיליוני שקלים רק לעונה הבאה, שבה הם יודעים שייכנסו סכומים של חמישה מיליוני שקלים על מכירות שחקנים, ולא מוכנים להשקיע יותר".
2 צפייה בגלריה
הרוכשים הפוטנציאלים של הפועל ת"א
הרוכשים הפוטנציאלים של הפועל ת"א
"לא תהיה עסקה". הרוכשים הפוטנציאלים של הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
ספר מה היה בפגישה עם נציגי הקבוצה האמריקנית. "הם אמרו לי בצורה ברורה שהוא לא מתכוון לשים שקל נוסף בשלוש השנים הבאות ובמהלכן הוא יבדוק אם ניתן למנף את הפועל בצורה משמעותית כלכלית, הם ישקיעו וינסו למכור, אחרת יעזבו. מינסברג אמר לי: 'אני באתי לעשות כסף בהפועל ת"א, למרות שאני בכלל לא מכיר אותה. אנחנו באים להרוויח כסף ולעשות אקזיט לאחר מכן'. אני יושב איתו והוא לא יודע שום דבר על ההסכם שלכאורה כבר מוכן. אפילו בשלב מסוים שאלתי אותו על סעיף שאני יודע שיש אותו בהסכם, אמרתי לו אם הוא מוכן להכניס אותו, והוא אמר שהוא לא יכול לשנות שום דבר. אני לא יודע מי שלח אותו ומה האינטרס. אדם שמציג עצמו כמי שיחד עם אחיו יהיו ראשי הקבוצה ולא יודע פרטים".
מתברר כי עוד לפני המשחק מול בית"ר ירושלים, אליו הגיעו נציגי קבוצת הניהול, הובהר לניסנוב: "אם אתה לא חותם על ההסכם, הם לא יגיעו". ניסנוב טוען: "אמרתי לבועז שימסור להם בהצלחה. שאלתי את בועז בעצמו אם הוא חושב שהדבר הזה טוב להפועל, הוא בעצמו אמר לי שלא, אבל הוא הבטיח לאולטראס שיביא מישהו. אני לא מוכן לזה".
תגובתו של מינסברג, מראשי קבוצת הרכישה האמריקאית, תובא כשתתקבל.