הרשתות הבינלאומיות סבן אילבן (7-Eleven) וקרפור, מאיצות את הליכי הכניסה שלהן לישראל. ל-ynet נודע כי רשת חנויות הנוחות הגדולה בעולם סבן אילבן, מינתה את דייל מטינסון (Dale Mattinson) כאחראי מטעמה לפעילות בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מטינסון ישהה בישראל בשנתיים הקרובות וילווה מקרוב את הקמת הרשת בכפוף למנכ"ל סבן אילבן ישראל, אבינועם בן-מוחה. טרם הגעתו לישראל ליווה דל את הקמת רשת סבן אילבן בסין, במזרח אסיה, במקסיקו ובאוסטרליה. סבן אילבן צפויה לפתוח את הסניף הראשון שלה בישראל בדיזנגוף סנטר בסוף השנה הנוכחית. זה יהיה הראשון בסדרת חנויות נוחות שימכרו ארוחות קלות וטריות, קנייה משלימה לבית, קפה ומוצרי פינוק.
2 צפייה בגלריה
סבן אילבן
סבן אילבן
סבן אילבן
(צילום: shutterstock)

לדברי בן-מוחה, "נציג של סבן אילבן עשה רילוקיישן לת"א, כי הם לוקחים את הפתיחה פה מאוד ברצינות. החברה הקימה לאחרונה את סבן אילבן אינטרנשיונל - גוף שמטרתו לקדם פתיחות של הרשת במדינות חדשות. אנחנו מקבלים תמיכה יומיומית מאנשי שיווק, תפעול, לוגיסטיקה ופיתוח מוצרים. צוות שלם שפועל עבור הקמת תשתיות שיתמכו בבנייה של רשת. מדי חודש חודשיים גם מגיעים לכאן אנשי מקצוע".
2 צפייה בגלריה
סניף של קרפור
סניף של קרפור
סניף של קרפור
(צילום: רויטרס)
במקביל, קרפור העולמית מינתה את לוק דמז (Luc Demez) כאחראי מטעמה להסבת סניפי יינות ביתן ומגה, למותג קרפור וכן להטמעת המותג בישראל. בקבוצת יינות ביתן החלו כבר בשיפוץ סניפים לקראת הסבתם, כשבינתיים פורמט המעבר נקרא SUPERMARKET, אך ההערכה היא כי השקת הרשת בישראל תיקח עוד מספר חודשים. בינתיים החלה הקבוצה בהכנסת מוצרי קרפור לשוק והשיקה דגני בוקר ב-6.9 שקלים ל-500 גרם ושמן זית ב-11.9 שקל לליטר וכן קפסולות קפה ושוקולד במחירי מותג פרטי. השבוע תחל החברה למכור גם מגוון סוגים של תה שיתחרו בתה של ויסוצקי וליפטון של יוניליוור ויימכרו במחיר של 6.9 שקלים לצרכן.
אלקטרה צריכה שרכשה את השליטה ביינות ביתן ומגה יחד עם הפניקס, היא החברה שמביאה את שתי הרשתות לישראל.