חגיגות החזרה לשגרה בעיר ממשיכות. פתיחת מרבית האוניברסיטאות ללימודים רגילים, פתיחת התיאטראות, המופעים בחוצות העיר, סדרת קונצרטים בפארק רביניה, בפרבר היילנד - פארק, יציאה לחופשות, ביקורים בישראל וצפייה במופעים דיגיטליים רבים. הידיעות מישראל ומארה"ב על פריצת גל רביעי של קורונה אינן מדירות שינה יותר.
השילוב המנצח של מזג אויר נפלא של הקיץ והרצון העז לחזור לשגרה ולחיות לצד נגיף הקורונה מוציא המונים לרחובות. אנא עטו מסכות במקומות סגורים, שמרו על מרחק חברתי ותהנו מכל האירועים. לפניכם סקירה של אירועים נבחרים בשיקגו ואירוע אחד ומיוחד בישראל.
אני שונא את הכול עכשיו I Hate it Here – Goodman Theatre
המחזה המעניין והאהוב למדי "אני שונא את הכול עכשיו" גורם לנו לחשוב וללמוד איך להתבדח עם החיים הבלתי נורמליים בשנת 2020, שנת הקורונה. "אם יש משהו שאמריקאים יכולים להסכים עליו (כשארה"ב כה חצויה) היא ש-2020 לא הייתה השנה האידיאלית להתחיל עשור חדש" המחזה " אני שונא את הכול עכשיו" מציג באומץ והומור, בשיר ובסיפור, איך אנחנו מתפקדים בעולם על סף פיצוץ? ( (ניו יורק טיימס). המחזה מופק כצילום של הופעה חיה מעל בימת תיאטרון גודמן הריק מקהל באופן מרשים ובדרך אומנותית ייחודית. שזירת מחזה חי ואפקטים קולנועיים מיוחדים מרשימה ביותר. אנו צופים במשחק מעולה של מספר תסכיתים המעלים נושאים שונים ומביעים זעם וחיוך כלפי מצוקות החיים המתרחשות בשנת הקורונה. בדידות, אובדן, פיטורין, גזענות, אלימות, מצוקה נפשית וחוסר אונים משפיעים על הבריאות הנפשית והפיזית. המחזה מאפשר לנו להביט לאחור ולהיזכר ברגעים מהמגפה שארכה חמישה עשר חודשים ועדיין נמשכת. למרות שבזכות החיסון נראה האור בקצה המנהרה, איננו יודעים בוודאות אלו שינויים יחולו בעולם בעקבותיה.
המחזה נכתב על ידי Ike Holter ובוים במקצועיות ובחן בידי לילי-אן בראון. שבעה שחקנים מחוננים ככבו בכישרון רב במספר תפקידים ופתחו בשיר קצבי הנושא את שם המחזה " אני שונא את הכול עכשיו". המחזה משעשע ומחשמל ויופיו בכך שהוא מציג דעות פוליטיות שונות. כשבחורה מעלה את נושא הגזענות וטוענת שהיא החלה למחות בשנת 1984 נגד גזענות וקוראת למלחמה אלימה. נאמר לה "האם את נלחמת לשינוי או מפיצה שנאה"? באחד התסכיתים מוצג ההבדל בין תקופת ה"פוליטיקלי קורקט" -התקינות הפוליטית שתמה בתקופת הנשיא טרמפ לבין עליית הליברליזם הקיצוני המכונה WOKE הכולל מודעות לאי שוויון חברתי, מתן זכויות להט"ביות, שוויון גזעי ומגדרי.
בקטע אחר מדובר בהומור על פיטורין ממסעדה, חל"ת, שעמום והכשרת עובדים למקצועות חדשים דיגיטליים. המחזה מטיף בעדינות וברכות לצדק גזעי בארה"ב. מורים נזכרים בתלמידיהם, ותוהים על מר גורלם של הדור הנוכחי. זה היה ממש גאוני שרוב הזמן צחקתי, והוקסמתי מתיאור תולדות שנת הקורונה הקשה וקיוויתי " שכל הבולשיט הזה ייגמר"! ( ציטוט מהמחזה). התסכיתים משעשעים ושופעים הומור מבורך. חייכתי במשך כל המחזה המשחק נפלא, הבימוי מדהים וכבמטה קסם הנושא נהפך מיגון לשמחה. מומלץ מאד. המחזה יועלה בשידור דיגיטלי בסוף השבוע ה- 18 ליולי .
25$ לכרטיס
לפרטים: www.goodmantheatre.org
Chicago Shakespeare in the Parks תיאטרון שייקספיר בפארק
אם אתם מגיעים לשיקגו הקיץ, לפניכם אפשרויות בילוי נהדרות וחינמיות ברחבי שיקגו. תיאטרון שייקספיר בעיר מציע שלל פעילויות בשכונות הדרום מערביות של העיר. למעשה, תיאטרון שייקספיר בשיקגו חוגג את יום השנה העשירי של תוכניתו הפנטסטית "מעורבות יצירתית בקהילה" בה נוצרו שיתופי פעולה מופלאים עם אומנים, וארגוני קהילה שכונתיים. המחזה הנפלא "חלום ליל קיץ" יוצג בפארקים השונים בשיקגו בחינם.
המחזות יעלו מול הקהל הרחב בפארקים השונים בשעה 6:00 בערב:
ב- 24 באוגוסטin Englewood Ogden park (6500 S. Racine Ave.)
ב-26 באוגוסט Columbus Park ( 500 S. Central Ave.) in Austin
ב-28 באוגוסט Kelvyn Park (4438 W. Wrightwood Ave.) in Hermosa
ב-31 באוגוסט Piotrowski Park (4247 W. 31st St.) in Little Village
ב-2 בספטמבר Pullman Park ( 401 W. 123rd St.) in West Pullman
ב-4 בספטמבר Ping Tom Memorial Park (1700 S/ Wentworth) Chinatown
מאז הקמת התוכנית בשנת 2012 תיאטרון שיקגו שייקספיר בפארקים מונע מכוחם הטרנספורמטיבי של שיתופי פעולה עם מנהיגי שכונות במערב ודרום העיר והגיע למעל ל-175,000 צופים. התיאטרון פועל ליצירת שיתופי פעולה וקשר אמיץ עם הקהילה. אחת ממטרותיו החדשות היא יצירת חוסן קהילתי לאורך כל השנה. במסגרת מטרה זו תוצענה אפשרויות פיתוח מקצועיות ותעסוקה לאומנים מן הקהילה בצורות שונות: סדנאות, חוגים, בניית תיאטרון קהילתי ועוד...
תיאטרון שייקספיר בשיקגו הינו תיאטרון איכותי ביותר, זוכה פרסי טוני. התיאטרון מפיק עונת הצגות מדהימה, מחזות זמר, בכורות עולמיות, הפקות משפחתיות ומצגות תיאטרון מרחבי העולם – לצד תוכניות חינוך המשרתות אלפי תלמידים ומורים. בין השאר, מהווה בית ליוצרים ומציע תוכנית חינמית בפארקים בחודשי הקיץ. מטפח מעורבות קהילתית ויצירתית עם אומנים ושכנים מעל לעשור. עבודת במת התיאטרון שנוסד בשנת 1986, התרחבה לעשרים הפקות ו-650 הצגות בשנה. התיאטרון הנפלא שוכן בנבי פיר ומהווה מרכז תרבותי רב גוני המעורר מחשבה, נוגע בכל אדם ובכל מקום. התיאטרון מזמין קהל, אמנים, חברי קהילה ומזמין אותם לשתף סיפורים עוצמתיים תלויי זמן ומקום המחברים את כולנו. מומלץ מאד.
לפרטים:
לידיעתכם, תיאטרון שייקספיר בשיקגו מציע מגוון אירועים תרבותיים בכל ימות השנה בפארקים השכונתיים בכל רחבי העיר. בכדי להרחיב עוד יותר את טווח חוויות התרבות מתקיימים אירועים בתחומים שונים בפארקים. כגון: מחזות, קונצרטים, סרטים, הופעות מחול, פסטיבלים קהילתיים ותוכניות טבע בפארקים לאורך השנה. הנכם מוזמנים לבחור מתוך המגוון הרחב את החוויה התרבותית האהובה עליכם. לפרטים: www.nightoutintheparks.com
שפם תורכי, דדאים, מבנים בשחור לבן במוזיאון עין הוד
אם אתם מגיעים לביקור בישראל בקרו במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד ותזדמנו לחלל החדש במוזיאון הנקרא " מרפסת-תיאטרון פיסולי" תזכו לראות את עבודת "דדאים" של היוצרת הרב תחומית דינה בליך. היצירה כוללת שבעת פסלי שד גדולים אליהם יתלווה אקט הנחת :איבר הפינה" שיערך ביום שבת ה-24 ליולי. בשעה18:30. אירוע הפתיחה יתקיים ברוח הדאדא בליווי מיצבים ומיצגים, פיסול בקהל, אקטים דאדאיסטים וסדנאות רב תחומיות. יהיה מעניין ומלהיב.
3 תערוכות חדשות ייפתחו במוזיאון ביום שישי ה-30 ביולי בשעה 12:00 .
התערוכה "אימפריות בלבנט" של האומנית אריאלי עוסקת בשרידיה הבנויים של האימפריה הבריטית בתקופת המנדט הבריטי בארץ. הסדרה הספציפית המוצגת במוזיאון היא חלק מתוך פרויקט "הפנטום הציוני" בו בוחנת הצלמת שרידים היסטוריים ברחבי ישראל משנת 2009. בחירותיה של אריאלי נעשות במודע לסיפורי קרבות, מורשת והתיישבות של מבנים היסטוריים בעלי מעמד מיוחד בקרב קהילות שונות. ומכאן שעבודותיה מתאפיינות בכבוד אל מושא הצילום נוכח עברו אך גם באירוניה ובקריצה למציאות. מבטה של אריאלי מקלף וחודר דרך שכבות הזמן ולוכד את סיפורו האינדיבידואלי של הפרט על רקע התמונה הגדולה. ברקע תהדהד השאלה על מהות מאפייני הנוף המקומי ותיעוד שרידי וסמלי השלטון. התערוכה תוצג עד ה-22 באוגוסט 2021

1 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
דינה בליך
(דדאים)

בתערוכה "Balance" מציגים האומנים פבל צנבחט ואיגור קפלנוביץ שבע עבודות המפוזרות בחללי המוזיאון העוסקות בזמן שעובר ולא יחזור, בעובדה שאין לדעת מה צופן העתיד, בנוסטלגיה לילדות וגעגועים לשלג, וברצון למצוא איזון. עבודות אינטראקטיביות אלו מתכתבות עם רוח הדאדא, ההתרסה נגד החוקים ומעוררות מחשבה על חלוף הזמן לצופים בה. אוצרת: נעמי גורדון-חן התערוכה תיפתח ב-31 ביולי.
בתערוכה "שפם תורכי" של האומן יובל אצילי –"שפם תורכי" מוצגות שלוש עבודות וידאו . שלושתן עוסקות בחיים ומוות סביב ציפור קטנה כמטפורה לאהבה בחיי אדם. שם התערוכה ניתן לה בעקבות העבודה המרכזית שבמרכזה שפם מסוגנן של אחד מבלייני הלילה, אותו צילם האומן כשעל פיו מונחת ציפור שיר מתה. ניסיונות תזוזת השפם והחיוך החוזרים ונשנים מנסים להחיות את הציפור אך לשווא. זה בוודאי ביטוי ציורי מאד לאהבה נכזבת. מכה לנפש הגברית, נשיקת מוות. השפם הוא סמל קלאסי לזהות גברית ים תיכונית המקרי נכח ואונות, אך גם נתון פיסיולוגי שצריך לטפח, לקצוץ ולגלח עד שהמוות מפריד. חיוניות ואהבה באה לידי ביטוי בוידיאו עם פס קול בו נשמעים ציוצי ציפורים שבו האומן כצייד מנסה לחזר אחר הציפור בצורות שונות אך הציפור ממשיכה במעופה ואנו נותרים עם עבודת סאונד פיוטית, מקסימה ועצובה. אוצר התערוכה: איזי ג'יברה התערוכה תיפתח ב-30 ביולי 2021 כל התערוכות תוצגנה עד ה-31 בדצמבר 2021 .
לפרטים: www.jancodada.co.il