טיקטוק הודיעה בסוף השבוע כי תעביר באופן מלא את כל נתוני המשתמשים האמריקאים שלה לאחסון על גבי שרתי חברת אורקל האמריקאית. זמן קצר לאחר מכן דווח כי צוות העובדים של הפלטפורמה בסין עשה שימוש בנתונים חסויים של משתמשים אמריקאים באופן קבוע. העברת הנתונים מתרחשת כשנתיים לאחר שממשל טראמפ הביע חשש כי בייטדאנס, חברת האם של טיקטוק, מעבירה למשטר הסיני מידע על משתמשים בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
אורקל וטיקטוק
אורקל וטיקטוק
אורקל וטיקטוק
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

טיקטוק הודיעה על העברת הנתונים באופן רשמי במסגרת פוסט שפרסמה ביום שישי האחרון. על פי ההודעה, טיקטוק תעביר "100% מנתוני המשתמשים בארצות הברית" לאחסון על גבי שרתי חברת אורקל, אך היא עדיין תשמור על מספר גיבויים של הנתונים שיישארו מאוחסנים בשרתי הפלטפורמה בוירג'יניה ובסינגפור (מאגרים אלה נמצאים בשליטה מלאה של טיקטוק ובייטדאנס). טיקטוק הודיעה שהיא "מצפה למחוק את הגיבויים" כחלק מההסכם שגובש עם אורקל, אך היא לא פרסמה לוח זמנים רשמי למחיקה.
ההודעה הרשמית של טיקטוק בנושא פורסמה בצילו של דיווח באתר BuzzFeed שחשף כ-80 הקלטות שתועדו בשיחות פנימיות של טיקטוק בסין. על פי ההדלפה, מספר מהנדסים של טיקטוק בסין ניגשו באופן קבוע לנתונים לא פומביים של משתמשי הפלטפורמה בארצות הברית במהלך חודש ספטמבר 2021 ועד לחודש ינואר 2022, לכל הפחות. זאת, בניגוד להצהרות הרשמיות של החברה על כך שצוות מומחי אבטחה בארה"ב מחליט מי יקבל גישה לנתונים.
ההקלטות שפורסמו מאשרות באופן סופי את חששותיהם של בכירי הממשל האמריקאי, שהטילו ספק ביכולת של בייטדאנס לשמור על המידע של משתמשי טיקטוק באמריקה חסויים. מי שהוביל את הקמפיין נגד טיקטוק היה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שטען כי טיקטוק מעבירה את נתוני המשתמשים שלה באמריקה לידי הממשל הסיני באופן קבוע. טראמפ ניסה לגבש במהלך כהונתו מספר מהלכים כנגד טיקטוק ובייטדאנס, בהם מספר ניסיונות להגביל ואף לחסום לחלוטין את הגישה לפלטפורמה באמריקה.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטיקטוק
דונלד טראמפ וטיקטוק
החשש של טראמפ התממש?
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, EPA)
עסקת טיקטוק-אורקל ידעה הרבה טלטלות מאז שגובשה לראשונה לפני קרוב לשנתיים. בחודש מרץ האחרון דווח כי העסקה חזרה להיות פעילה על שולחן הדיונים. על פי מתווה העסקה המקורי, לצד העברת המידע של המשתמשים לידי אורקל היה אמור לקום צוות ניהול נתונים אמריקאי ייעודי, שישמש כ"שומר סף" של המידע וידאג לבידודו מפני בייטדאנס.