לפני כחודש פרסמנו את סיפורה של קורל ופניארסקי, בת 28 מנתניה, שנולדה עם סיסטיק פיברוזיס, ולאחרונה מצבה הידרדר: ריאותיה קרסו, והיא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ של המרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה וחוברה למכשיר אקמו כשהיא בהכרה מלאה. "תצילו את הבת שלי", קרא בהתרגשות אביה, משה. "היא חייבת לקבל בדחיפות תרומת ריאות. כל יום שעובר עלול לגרום למותה".
קראו עוד:
הקריאה נענתה: שישה ימים אחרי פרסום הכתבה נמצאה תרומת ריאות מתאימה, ולמחרת נערך ניתוח ההשתלה. "אנחנו אופטימיים", אמר אתמול (ב') משה ופניארסקי ל-ynet. "קורל עדיין מונשמת, אבל היום היא כבר נשמה 20 דקות בלי מנשם, וזה מעודד. כל הנתונים מראים שההשתלה הצליחה, ושהתהליך הוא חיובי".
1 צפייה בגלריה
קורל ופניארסקי
קורל ופניארסקי
קורל ופניארסקי. "היא כבר נשמה 20 דקות בלי מנשם, וזה מעודד", אומר אביה
הריאות שהושתלו בגופה של קורל ופניארסקי שונות אנטומית מריאות רגילות, מה שפוסל אותן להשתלה, אבל במקרה הזה הוחלט להשתיל אותן בשל העובדה שזה היה הסיכוי האחרון של החולה. בדרך כלל קנה הנשימה מתפצל לשניים, קנה אחד לימין ואחר לשמאל, אבל בריאות שנתרמו התפצל קנה הנשימה לשלושה – אחד לשמאל ושניים לימין – והצוות המנתח נדרש למצוא פתרונות.
לחתימה על כרטיס אדי - לחצו כאן
בניתוח קשה, שנמשך 13 שעות, הצליח הצוות להתמודד עם הבעיה: המושתלת חוברה למכונת לב וריאה בצורה ייחודית, ונוצר קנה נשימה אחיד וחדש לריאה הימנית.
בדרך כלל קנה הנשימה מתפצל לשניים, קנה אחד לימין ואחר לשמאל, אבל בריאות שנתרמו התפצל קנה הנשימה לשלושה – אחד לשמאל ושניים לימין. הצוות הרפואי הצליח לפתור את הבעיה במהלך ניתוח קשה שנמשך 13 שעות
את הניתוח הוביל ד"ר ירון ברק, מנהל היחידה להשתלות בית חזה במערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון. רופאים נוספים שהשתתפו: ד"ר ישראל קוזניץ, ד"ר ארי ניימרק, ד"ר דני גורפיל, ד"ר רם שרוני והמרדים ד"ר איתן רזינסקי.
"אני שמח שיכולנו לסייע בהצלת חיים ולרתום את כל ניסיוננו בשביל קורל ולמען החולים שיבואו אחריה", אמר ד"ר ברק. "גם הם יוכלו ליהנות מהיכולות ומהרחבת הגבולות של הרופאים בחדר הניתוח. השתלה מהסוג הזה בוצעה בעולם כולו פעמים בודדות".