במשקל של 249 גרם בלבד: המיני 3 פרו הוא הרחפן הזעיר החדש של DJI שמצליח להפתיע עם שלל פיצ'רים מרשימים, שלט מתקדם ואיכות צילום גבוהה, תוך שהוא שומר על גודל זעיר ומשקל קל במיוחד. יחד עם זאת - ועם תג מחיר גבוה של החל מ-3,400 שקלים, יש מי שהתענוג פחות יתאים לו, בייחוד אם הוא מחפש אחר הרחפן הראשון שלו. ולמי הוא כן מתאים? טסנו וחזרנו כדי לספר לכם.
6 צפייה בגלריה
DJI Mini 3 Pro
DJI Mini 3 Pro
DJI Mini 3 Pro
(צילום: רועי האן)

עוד סקירות:

מי אתה Mini 3 Pro?

המיני 3 פרו עבר מתיחת פנים די משמעותית בהשוואה לדור הקודם, וכעת הוא מציע עיצוב חדש שמזכיר מאוד את הרחפנים בסדרת ה-Mavic Air. כמו כן, הוא כולל מספר שדרוגים די משמעותיים למפרט שלו, המציבים אותו בקו אחד עם רחפני הדגל של החברה. יחד עם זאת, ההבדל המרכזי בינו לבין רחפנים מתקדמים יותר הוא איכות החומרים: המיני 3 פרו עשוי כולו מפלסטיק, מה שאמנם מאפשר לו להיות קל בהרבה מבחינת המשקל, אבל זה גם הופך אותו להרבה פחות עמיד בכל מה שקשור לפגיעות או ריסוקים.
אם נצלול עמוק יותר לתוך המפרט של הרחפן נגלה מספר שדרוגים מרשימים מאוד ביחס לדור הקודם, הראשון שבהם היא מצלמת הרחפן עצמו, ששופרה וכעת מציעה חיישן ברזולוציית 48 מגה-פיקסל בגודל 1/1.3 אינץ', המסוגלת לספק תמונות ברזולוציה של עד 8064x6048 פיקסלים בפורמט 4:3, ועד 4032x2268 פיקסלים בפורמט 16:9.
באשר לאיכות הוידאו, כאן נקבל תמיכה בהסרטה ברזולוציות FHD, 2.7K ו-4K במהירות של עד 60 פריימים בשנייה, זאת לצד יכולות צילום בהילוך איטי ב-FHD במהירות של עד 120 פריימים בשנייה. כמו כן, המצלמה מסוגלת לצלם תמונות בפורמט RAW לאלה מכם שאוהבים לערוך את התמונות לאחר הצילום.
6 צפייה בגלריה
עיצוב חדש
עיצוב חדש
עיצוב חדש
(צילום: DJI)
המצלמה כוללת בנוסף לעדשה המשופרת עוד מגוון רחב של פיצ'רים, החל מהיכולת להחליף את הפילטרים של העדשה עצמה ועד לגימבל משופר, שכולל שלושה צירים המספקים ייצוב תמונה מרשים מאוד גם בזמן טיסה מהירה. פיצ'ר מגניב נוסף למצלמה הוא היכולת להפוך את זווית הצילום לאנכית (נחמד מאוד לאלה שרוצים לצלם סרטוני רילס וטיקטוק עם רחפן).
איכות הצילום של הרחפן מדהימה הן בזמן צילום תמונות והן בזמן הסרטה, והתמונות והסרטונים שהוא מסוגל לספק מרשימים מאוד, בייחוד אם אתם מצלמים בתנאי צילום אופטימליים.
6 צפייה בגלריה
צילום איכותי בתנאים אופטימליים
צילום איכותי בתנאים אופטימליים
צילום איכותי בתנאים אופטימליים
(צילום: רועי האן)
באשר לחיי הסוללה, הסוללה שמגיעה עם הרחפן באריזה הינה בנפח של 2453 מיליאמפר-שעה, ועל-פי DJI היא אמורה לספק לכם כחצי שעה שלמה של טיסה, זאת לצד טווח טיסה של עד 18 ק"מ. בפועל ולאחר מספר טיסות ניסיון הרחפן מצליח לטוס בלי הפרעה בערך 22 דקות.
אחד מהיתרונות הבולטים של סדרת רחפני המיני בהשוואה לסדרות אחרות של רחפני DJI הוא במשקל הכולל של הרחפן, ששוקל 249 גרם בלבד. הסיבה לדייקנות במשקל זה הן תקנות הטיסה בארצות הברית ובמדינות רבות אחרות ברחבי העולם, המתירות הטסת רחפנים באופן חופשי כל עוד משקל הרחפן לא עולה על 250 גרם (רחפן כבד יותר צריך לעבור רישום רשמי או מצריך רישיון טיסה). בישראל עניין המשקל פחות קריטי - כאן בעיקר אסור להטיס רחפנים מעל בסיסים צבאיים ואזורי גבול, מהסיבות הברורות.
יש כמובן לא מעט יתרונות למשקל הנמוך גם בישראל, ואין ספק שזה מאוד נוח לסחוב ממקום למקום עם רחפן כל כך קטן וקומפקטי, בייחוד אם נשווה אותו לרחפנים גדולים יותר וכבדים יותר שיכולים להגיע למשקל של למעלה מקילו.

חווית הטיסה

חווית הטיסה שהמיני 3 פרו מספק פשוט נהדרת, ובתור אדם שלא התעסק עם יותר מידי רחפנים בעבר, אציין שהיה לי קל מאוד להבין איך להטיס אותו. אם אתם מטיסים חדשים, חשוב שתדעו שהאפליקציית השליטה של הרחפן כוללת סרטוני הדרכה מעולים שבהחלט יכולים לסייע לכם בטיסות הראשונות שלכם.
6 צפייה בגלריה
איכות צילום גבוהה במיוחד
איכות צילום גבוהה במיוחד
איכות צילום גבוהה במיוחד
(צילום: רועי האן)
הרחפן כולל מספר מצבי טיסה מתקדמים, כמו היכולת לעקוב אחרי אובייקט מסוים באופן אוטונומי לחלוטין. כל שעליכם לעשות הוא לסמן לרחפן את האובייקט שתרצו לעקוב אחריו, להגדיר לו את מצב הצילום המועדף (מעקב ישר, צילום במעגל וכו'), ללחוץ הקלט והרחפן פשוט יעשה את כל העבודה בעצמו.
6 צפייה בגלריה
שימו לב לתנאי השטח
שימו לב לתנאי השטח
שימו לב לתנאי השטח
(צילום: רועי האן)
יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שבחלק ממצבי הצילום האוטונומיים חיישני הרחפן לא עובדים בכלל, מה שאומר שהרחפן לא יהיה מסוגל לזהות אובייקטים בזמן הצילום ולבלום או להתחמק ממכשול במידת הצורך.

מי צריך סמארטפון?

עד היום, הרוב המוחלט של רחפני DJI היו מצריכים מכם לחבר לשלט הטיסה את הסמארטפון על מנת שישמש כמסך צפייה בזמן השימוש ברחפן. המיני 3 פרו משנה לחלוטין את הדרישה הזו בזכות השלט החדש של החברה, DJI RC, המגיע עם הרחפן באריזה וכולל מסך מגע מובנה, שאפליקציית השליטה ברחפן מותקנת עליו מראש (DJI כבר הציגה לא מעט שלטים בעלי מסך מובנה בעבר, אך המחיר שלהם לרוב גבוה מאוד).
6 צפייה בגלריה
DJI RC, שלט חכם עם מסך מובנה
DJI RC, שלט חכם עם מסך מובנה
DJI RC, שלט חכם עם מסך מובנה
(צילום: DJI)
השלט עצמו מרגיש מאוד איכותי ונוח לשימוש, והוא כולל מגוון רחב של פיצ'רים ויכולות, החל מזוג ג'ויסטיקים לשליטה ברחפן, כפתורי צילום תמונות והסרטה מובנים, חוגות שליטה בזוויות המצלמה, בורר מצבי טיסה (רגיל, ספורט ו-"CineSmooth"), כפתור חכם להחזרה אוטומטית של הרחפן לנקודת ההמראה שלו וזוג טריגרים אחוריים להם ניתן להקצות פקודות מותאמות אישית. טווח הקליטה של השלט מהרחפן הוא עד 12 ק"מ בתנאי שטח אופטימליים.
אין ספק ששלט שחוסך לנו את הצורך בשימוש בסמארטפון שלנו זה מהלך בהחלט מבורך מהצד של DJI, אבל זה גם אומר שעל חשבון ההשקעה בשלט הרחפן עצמו מגיע עם הרבה פחות אביזרים נלווים באריזה, כגון מגיני מדחפים או פילטרים למצלמה, מה שעשוי להרתיע משתמשים מסוימים שהמסך המובנה לאו דווקא קריטי עבורם. יחד עם זאת, ניתן לרכוש את הרחפן בגרסה הכוללת שלט בסיסי יותר, המוזילה בכמה מאות שקלים את המחיר של הערכה. כמו כן ניתן לרכוש בנפרד ערכות אביזרים נלווים הכוללות סוללות נוספות ותיק נשיאה ייעודי.

השורה התחתונה

המיני 3 פרו הוא ללא צל של ספק אחד מהרחפנים המרשימים ביותר שניתן לשים עליהם את היד היום, בייחוד אם נזכור שמדובר ברחפן זעיר וקל משקל. יחד עם זאת, בתג מחיר של 3,900 שקלים לגרסה הכוללת את השלט בעל המסך המובנה, אין ספק שעדיין מדובר בתענוג יקר שלאו דווקא יתאים לכל אחד (כאמור, את הגרסה ללא השלט החדש תוכלו לרכוש במחיר של 3,400 שקלים).
יחידה לסקירה סופקה על ידי בנדא מגנטיק, יבואנית DJI בישראל