3 צפייה בגלריה
אריק יעקב, פרדי בן שטרית
אריק יעקב, פרדי בן שטרית
גונדר אריק יעקב וגונדר-משנה פרדי בן שטרית
(צילום: יריב כץ, שאול גולן)
מפקד כלא גלבוע מסרב פקודה: אחרי שגונדר-משנה פרדי בן שטרית הודיע בשבוע שעבר לנציבת שב"ס קטי פרי כי החליט לנתק כל קשר עם הממונה עליו, מפקד המחוז הצפוני בארגון גונדר אריק יעקב, היום (שני) הוא שלח לה מכתב נוסף שבו הדגיש כי הוא עומד מאחורי ההחלטה. זאת לאחר שבתשובה למכתבו בשבוע שעבר הודיעה לו פרי במכתב משלה כי עליו לפעול כמתחייב מתפקידו בחוק - ולהיות בקשר עם מפקד המחוז.
במכתב ששלח לנציבה פרי בשבוע שעבר כתב בן שטרית כי ימשיך לפקד על הכלא, אבל לא ימשיך בקשר עם יעקב, ואף דרש ממנה להדיח אותו מתפקידו. זאת בעקבות הדברים שהשמיע מפקדו בוועדת הבדיקה לבריחת ששת האסירים מכלא גלבוע, ולפיהם זמני השהייה של האסירים המסוכנים בתאי הכלא זויפו. בן שטרית טען כי גונדר יעקב "העליל עלילות על קצינים וסוהרים בכלא גלבוע כדי לברוח מאחריות".

בעדותו בשבוע שעבר טען יעקב כי בן שטרית "כשל בהכול, זה לא קרה במקרה שם". מפקד המחוז סירב לקבל את האחריות על עצמו לבריחת האסירים ואמר כי "אני לא מקבל שהמצב בכלא גלבוע משקף את המצב המחוזי". הוא האשים את בן שטרית ואת פקודיו ב"התנהלות עבריינית" בניהול הכלא, וטען כי "הם ביצעו זיוף פלילי של נתונים כדי לרמות את המחוז". לדבריו, "בן שטרית לא היה ער למה שקורה, זה לא היה יכול לקרות במקומות אחרים. הוא הצליח להטעות את כל שדרת הפיקוד של שב"ס".
בן שטרית ויעקב הוזהרו שניהם על ידי ועדת הבדיקה כי הם עלולים להיפגע ממסקנותיה, כמו גם הנציבה רב גונדר קטי פרי וסגנה גונדר מוני ביטן. בשבוע שעבר בן שטרית פנה כאמור במכתב חריף לנציבת שב"ס קטי פרי בעקבות דבריו של יעקב, וכתב כי "מדובר בטענות שקריות, נטולות בסיס ומכפישות, המכתימות לשווא את פקודיי ואותי. מפקד המחוז בייש בעדותו את מדי שב"ס שאותם הוא לובש, את הדרגות שאותן הוא עונד, את פקודיי. נדמה לי שבעדותו, מפקד המחוז בייש גם אותך, אולם עד עתה לא הגבת, לא את ולא דוברות שב"ס".
3 צפייה בגלריה
קטי פרי
קטי פרי
דחתה את דבריו של מפקד כלא גלבוע. נציבת שב"ס קטי פרי
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
המנהרה שממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע
המנהרה שממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע
המנהרה שממנה ברחו האסירים בכלא גלבוע
(צילום: AFP)
כבר באותו יום השיבה פרי לבן שטרית, ובמכתב משלה כתבה: "מטעמים מובנים, איני יכולה להתייחס לטענות שבגוף מכתבך הנבדקות על ידי ועדת הבדיקה הממשלתית. אני דוחה את האמור במשפט הנועל את מכתבך, לפיו 'לא אעמוד עוד בכל קשר עם הממ"ז'. הינך נדרש לפעול כמתחייב מתפקידך לרבות בכל הנוגע בקשר בינך לבין מפקד המחוז".
בן שטרית המתין לסיום מבצע "עלות השחר" בעזה, והבוקר שלח כאמור מכתב תשובה לפרי. "לא ביקשתי שתתייחסי לטענות שבגוף מכתבי - ביקשתי שתעשי אקט פיקודי", כתב. "כמפקדת, ברור לך שאיני יכול להמשיך ולשרת תחת הממ"ז, 'מפקד' שמעליל עלילות שווא חמורות על פקודיי ועליי, לרבות על קצינים וסוהרים זוטרים, בניסיון שווא שלו לברוח מאחריות. מפיץ אודותיהם ואודותיי שקרים חמורים כאילו שהם עבריינים שביצעו זיוף פלילי של נתונים כדי לרמות את המחוז, ואף נאלץ להודות שאין לדבריו תימוכין או סימוכין.
"במקום לבצע אקט פיקודי מתבקש - החלטה שמחוז צפון של שב"ס לא יהיה נתון לפיקודו של 'מפקד' שכזה - בחרת מטעמייך לפקוד עליי להמשיך ולפעול 'כמתחייב מתפקידי', זאת תוך התעלמות מכך שדרישתך אינה סבירה, אינה ראויה, אינה נאמנה לערכי שב"ס ואינה ניתנת ליישום. את באמת חושבת שאני או כל מפקד אחר בשב"ס מסוגל או רוצה לעבוד עם 'מפקד' ששיקר והעליל ואף תקע לפקודיו סכין בגב כדי להציל עצמו? אני שב אפוא ומודיע לך שכל עוד גונדר אריק יעקב מכהן כממ"ז צפון, לא אעמוד בכל קשר עם הממ"ז".