1 צפייה בגלריה
משיכת מזומנים מכספומט. אני מעדיף אל צ'יינג'
משיכת מזומנים מכספומט. אני מעדיף אל צ'יינג'
משיכת מזומנים מכספומט
(תיהנו, זה הזמן שלכם)
רגע לפני יציאת התלמידים לחופש הגדול והנהירה ההמונית לחופשות בחו"ל, שכוללת כמובן גם "גיהוץ" כרטיסי אשראי בשופינג, בדקנו מהן העמלות ההמרה בכרטיסים חוץ בנקאיים, לצד מגוון הטבות שכל כרטיס אשראי נותן ללקוחות שלו כבר בשלב טרום הטיסה.
לרובנו יש יותר מכרטיס אשראי אחד בארנק, כך שלפני הטיסה ששווה בהחלט לבדוק באיזה מהכרטיסים הכי משתלם לעשות שימוש בחו"ל. זה יחסוך לא מעט שקלים בסופו של דבר. יש גם הטבות נלוות שכדאי לשים אליהן לב.
בעלי כרטיס I NEED IT (של מקס) יקבלו 5 ימי ביטוח נסיעות לחו"ל במתנה כולל כיסוי לקורונה, הנחה של 12% בהשכרת רכב בחו"ל למשל בחברת אוויס, חיוב שוטף 30+ ללא ריבית לעסקאות ומשיכות מזומנים המבוצעות בחו"ל, וגם אופציה להזמנת מט"ח דרך אתר flymoney.
בכרטיסי אשראי של כאל, משלמים בכרטיס והחיוב על ההוצאות באתרים בינלאומיים ובחו"ל יחולק ל-3 תשלומים ללא ריבית.

בעלי כרטיס אשראי של הייטקזון נהנים החל מביטוח נסיעות לחו"ל (5 ימים ראשונים), תשלומים ללא ריבית, והנחה על שירות VIP בנתב"ג. בנוסף גם הטבות פיננסיות כגון עמלה מועדפת של 1% בביצוע עסקאות, דחיית חיובים ללא ריבית, עמלות מופחתות ברכישת מט"ח וכעת גם 100 דולר מתנה להזמנת החופשה הבאה (למי שמוציא בכרטיס בחו"ל מעל 800 דולר).
למחזיקי כרטיס חוץ בנקאי "חבר" של ישראכרט ואמריקן אקספרס יש הטבות נוספות כמו שתי כניסות חינם לטרקלין דן היוקרתי, בכל שנה קלנדרית. בנוסף, הנחה של 58% בעמלת עסקאות במטבע חוץ על רכישות בחו"ל ובאתרי אונליין בינלאומיים. ההנחה תינתן מהעמלה המופיעה בתעריפון ישראכרט ואמריקן (ראה בטבלה).
חבר מועדון הוט מקבל הנחה של 50% על העמלה של הכרטיס שמחזיק. אם מחזיק כרטיס חוץ בנקאי ישלם 1.45%. אם יש לו כרטיס בנקאי של לאומי ישלם 1.45%-1%.
בכרטיס אשראי AliBuy (כאל) כל עסקה שתתבצע בכרטיס במט”ח באתרים בינלאומיים, תתורגם לכסף שייצבר לזכות בעל הכרטיס. ההחזר על ביצוע עסקאות אונליין תקף רק על עסקאות במט”ח ולא על אתרים בינלאומיים המחייבים בשקלים (כדוגמת NEXT).
כרטיס ONE ZERO של הבנק הדיגיטלי: 0% עמלה על משיכת מט"ח בחו"ל (עד 10,000 דולר בשנה) ו-0% עמלה על עסקאות מט"ח ללא הגבלה. יצויין כי אלו הם התנאים ללקוחות הבנק שמצטרפים למסלול של דמי מנוי חודשיים בגובה 50 שקל (במקום תעריפון של מאות עמלות). בנוסף, חמישה ימי ביטוח נסיעות חינם בחו"ל.
בדקנו במקביל גם את פערי עמלות ההמרה בכרטיסים בנקאיים על פי תעריפונים באתרים. מצאני כי מדובר בעמלות הבאות: בבנק לאומי החל מ-1.5% בהצטרפות לשירות ללא תשלום. בבנק הפועלים 2.3% (באמריקן אקספרס 2.5%). בישראכרט 2.7%. בכאל עמלה של 2.8%, גם בבנק דיסקונט 2.8% וכן בבנק הבינלאומי.
ספי פלס, משנה למנכ"ל הייטקזון: "אנו עדים לתחרות גוברת והולכת על כיסו של הצרכן. לכל כרטיס יש מיקוד ועולם תוכן משלו".