2021 אולי הייתה מקוללת בכל מה שקשור למגפת הקורונה, אולם היא הייתה שנה טובה במיוחד בתחום השתלות האיברים בישראל: התחלואה הרבה, הסגרים וההגבלות לא הפריעו לתחום השתלות האיברים בישראל ואת השנה סיימנו עם מספר שיא של השתלות. מספר ההשתלות מתורמים חיים ומנפטרים עמד בשנה החולפת על 647, עלייה ניכרת מהשנה הקודמת, אז בוצעו 530 השתלות בלבד.
קראו עוד:
העלייה ניכרת בפרמטרים רבים. במספר ההשתלות של לב, כבד וכליה מתורמים נפטרים חלה עלייה של כ-20%, ובהשתלות ריאה חלה עלייה של כ-60%. במספר ההשתלות מתורמים חיים חלה עלייה של 18%, ובה עלייה של 30% מתורמים האלטרואיסטיים. שיעורי ההסכמות לתרומה מנפטר נותרו יציבים ועומדים על 61%. מספר ההסכמות לתרומה דומה לשנה שעברה (98 לעומת 97).
"זו הייתה שנה מבורכת", אמר פרופ' רפי ביאר, יו"ר ועדת ההיגוי של המרכז הלאומי להשתלות, "במהלכה חלה עלייה במספר ההשתלות אחרי הירידה בשנת 2020 - שנת הקורונה הקשה. העלייה חלה גם בהשוואה ל-2019. אני מברך את צוותי ההשתלה ואת הצוותים בבתי החולים התומכים ומקדמים תהליכי תרומה, וכמובן את התורמים החיים, שהעניקו מגופם מתנה לאחרים. ליבי עם משפחות תורמי האיברים ששכלו את יקיריהם, ושמעבר למסך השכול והכאוס החליטו להציל חיים".
לחתימה על כרטיס אדי - הקליקו כאן
ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות: "השנה הגדלנו את מספר השותפים במאגר הבינלאומי להשתלות כליה. הסכם חדש עם אוסטריה טרם נשא פרי, בשל הסגר שם, ומקווים שהוא יתממש בראשית 2022. שיתוף הפעולה עם איחוד האמירויות כבר מתממש".