האם זו השנה הטובה ביותר שגוגל ידעה אי פעם? גוגל מפרסמת את הדו"ח הרבעוני שלה לרבעון האחרון של 2021, והנתונים מפתיעים: סדרת הפיקסל 6 היא סדרת הסמארטפונים המוצלחת ביותר של גוגל אי פעם, אפילו שזכתה ללא מעט ביקורת בעקבות באגים ותקלות רבות בעת השקתה. בנוסף, ארגון האם של גוגל, אלפבית, מדווח על שיאי הכנסות שנתיים של כל הזמנים - יותר מ-200 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
שוברת שיאי מכירה. סדרת הפיקסל 6
שוברת שיאי מכירה. סדרת הפיקסל 6
שוברת שיאי מכירה. סדרת הפיקסל 6
(צילום: Google)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הפיקסל 6 הוא ללא ספק אחד ההימורים הגדולים ביותר של גוגל בשוק הסמארטפונים בשנים האחרונות. היו כאן לא מעט סיכונים: גוגל החלה בפעם הראשונה לעשות שימוש במעבדי ה-Tensor שהיא עצמה מפתחת, היא שיווקה את המכשיר בשמונה מדינות בלבד (ישראל לא בניהן וחבל שכך) והיא ניסתה את מזלה כשהציעה את המכשירים בסדרה במחירים תחרותיים למדי (599 דולר לדגם הבסיס, 899 דולר לדגם הפרו) במטרה להציע תחרות ראויה למכשירי הדגל של אפל וסמסונג.
עכשיו, נראה שההימורים השתלמו. "ברבעון האחרון של 2021 הגענו לשיא מכירות של סדרת הפיקסל" אמר סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל בשיחת המשקיעים שהתקיימה אמש. "התגובות של הלקוחות שלנו ושל ספקיות הסלולר לפיקסל 6 היו חיוביות בצורה מדהימה", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל
(צילום: Google)
מכשירי הפיקסל מקוטלגים "אחר" בדו"ח הרבעוני של גוגל, יחד עם כל שאר פיתוחי החומרה של החברה ולצד ההכנסות מחנות האפליקציות של החברה ומשירותים נוספים כגון מנוי YouTube Premium ו-Youtube Music. המספרים כמובן לא משקרים ועל פי הדו"ח, גוגל הכניסה בקטגוריה זו 8.16 מיליארד דולר ברבעון האחרון, זאת בהשוואה לשנה שעברה בה הכניסה 6.67 מיליארד דולר. יש לציין שהדו"ח שפורסם למשקיעים לא כולל נתוני מכירות ספציפיים, כך שאי אפשר באמת לדעת כמה יחידות של הפיקסל 6 החברה מכרה בפועל.
לצד הדו"ח הרבעוני שפורסם אתמול פורסמו גם ההכנסות השנתיות של חברת האם של גוגל, אלפבית. על פי הנתונים שפורסמו, אלפבית הכניסה בשנת 2021 כ-257 מיליארד דולר. מדובר בקפיצת הכנסות מרשימה במיוחד של 41% בהשוואה לשנה שעברה, בה הכניסה החברה 183 מיליארד דולר. ברבעון האחרון של 2021 הכניסה החברה 75.3 מיליארד דולר, עליה של 32% בהשוואה לשנה שעברה.