העולם מתחלק לשניים - אנשים שאוהבים את פלורנטין, ואנשים שאוהבים פחי אשפה ומדרכות. דבר אחד בטוח - השכונה, שעדיין לא החליטה אם היא יותר ברלין או יותר ניו-דלהי, מחזיקה בקסם מיוחד שאפשר למצוא רק בה: אמנים, סטלנים, הומלסים, בתי מלאכה, ציורי קיר מרהיבים, מדרכות צפופות, בתי עסק עם וייב שכונתי ומוכרים שמכירים אתכם בשם. אז איפה תשתו את הקפה הטוב בשכונה? ואיפה תוכלו להזמין סנדוויץ' פועלים ולקבל באותו מחיר גם תובנות פילוסופיות על החיים? הכנו לכם מדריך עם כל המקומות הכי מומלצים בפלורנטין.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
6 צפייה בגלריה
רחובות ריקים בשכונת פלורנטין בתל אביב בזמן מגיפת הקורונה
רחובות ריקים בשכונת פלורנטין בתל אביב בזמן מגיפת הקורונה
שכונה ייחודית עם הרבה מקומות טובים לאכול ולשתות. פלורנטין
(צילום: אסף קמר)

פוק קפה
דוכן קפה קטן ומינימליסטי שריח המאפים שלו נישא למרחקים. בדוכן תמצאו קפה מצוין, מאפים טריים, עוגיות, בריושים, כריכים שמכינים במקום וגם כמה אופציות טבעוניות. אם התמזל מזלכם תוכלו לשבת על אחד הספסלים הסמוכים לדוכן הקטן, או לקחת להמשך סיבוב בשכונה.
כפר גלעדי 48 תל אביב

קיוסקו

בית קפה שכונתי עם חלל עבודה מרווח ושקט בעיצוב אקלקטי, מרפסת שמשקיפה על הרחוב ותערוכות מתחלפות על הקירות. מדי פעם מתקיימים במקום הופעות ואירועים. בתפריט: טוסטים, כריכים, סלטים, עוגות, עוגיות, קפה ומיצים טריים.
פרנקל 31 תל אביב, 052-3033222

קסבה

מעבר לחומת לבנים עם פרסומי הופעות ואירועים שונים מסתתרת כניסה לבית קפה שכונתי עם עבודות של אמנים מקומיים על הקירות בפנים, חצר נחמדה ואווירה נינוחה ולא מחייבת. קהל הלקוחות מורכב בעיקר מלקוחות קבועים ומכלבים, ובתפריט ארוחות בוקר, עסקיות, כריכים, סלטים, מיצים ועיקריות כגון קארי מלזי, המבורגר, המבורגר סלק טבעוני ועוד.
מדי פעם יש בחלל בית הקפה הופעות ואירועים, וניתן להתעדכן בעמוד הפייסבוק של המקום.
פלורנטין 3 תל אביב, 03-5182144

קפה פינה

בוטקה קטנטן בפינת הרחובות פרנקל ואברבנאל, עם קפה משובח לצד שלל מאפים וכריכים המוכנים במקום, עוגיות, שייקים, מיצים, מנות כמו לביבות, קישים ומרקים וגם מגוון של אופציות טבעוניות. ניתן להזמין גם מגשי אירוח ופיקניק של פירות, גבינות, מאפים ועוד.
אפשר לקחת או לשבת על אחד הספסלים הפזורים בפינת הרחוב, כמנהג התקופה.
ידידיה פרנקל 1 פינת אברבנאל תל אביב, 050-8630008

TOMETOMATO

דוכן פסטה קטן שהוקם על חורבות מסעדת ניוקי קודמת של השף טל רשבסקי בשדרות וושינגטון. העיצוב מינימליסטי, והפסטה טרייה ומוכנה במקום עם רטבים משתנים. בין המנות: פסטה קרבונרה, פסטת חמאת מרווה עם פטריות יער, צ'ילי, רוקט, ליים בציר יין לבן, פסטה עם בשר בקר וטלה ברוטב עגבניות חריף, כוסברה ופרמזן ועוד.
שימו לב ששעות הפתיחה של המקום לא צפויות ותלויות בגחמות השף, שעל פי השמועות עומד מאחורי עמוד פייסבוק ייעודי בשם "פתוח / סגור - tometomato", שבו הוא מעדכן מתי המקום נפתח, אם בכלל. מומלץ להתעדכן לפני.
שדרות וושינגטון 26 תל אביב, 050-7656978

מסקל

מסקל הוא בר אוכל מקסיקני-לטיני, שמשלב בין אוכל ביתי לאוכל רחוב ובין משקאות למאכלים. תפריט האוכל משתנה בהתאם לעונה, לאיכות חומרי הגלם ולזמינותם. תפריט הבר מציע מגוון עשיר של טקילה ומסקל לצד משקאות מהעולם המקסיקני כמו מרגריטה קלאסית והיביסקוס, מיצ'לאדה, בולדוג, מסקל און-דה-רוקס ועוד.
בתפריט האוכל: נאצ'וס, סביצ'ריה, מנות חלוקה, טאקוס מטורטיית תירס, קסדיאס ועוד, שיגרמו לכם להרגיש לרגע במקסיקו ולשכוח שאתם בעצם בדרום תל אביב.
ויטל 2 תל אביב, 03-5187925

בנץ ברדרס

המבורגרייה שכונתית (עם סניף נוסף ברחוב אבן גבירול) של האחים בן ומתן בזילר. בשר ההמבורגר הטרי מיושן ביישון יבש ואז נצלה על הגריל ומוגש בלחמנייה עם איולי ברביקיו, רוקט ובצל סגול. מלבד ההמבורגר אפשר למצוא במקום גם לחמניית צ'יקן קארי, כנפי עוף, סלופי ג'ו, וגם וריאציות צמחוניות וטבעוניות לכריך האהוב.
6 צפייה בגלריה
המבורגר של בנץ ברדרס, תל אביב
המבורגר של בנץ ברדרס, תל אביב
(צילום: גיל אבירם)
ידידיה פרנקל 4 תל אביב, 03-6123452

ויוידה

ויוידה היא מעדנייה טבעונית עם אוכל בריא ומאפים מושחתים (בהשגחת ארגון רבני צוהר). במטבח מכינים מדי יום כריכים, תבשילים, מרקים וסלטים, מאפים בעבודת יד וקונדיטוריה טבעונית עם עוגיות ענקיות, עוגות בחושות, עוגות שמרים ועוגות מעוצבות לאירועים, וגם תבשילים מתחלפים שאפשר לקנות במשקל ולקחת הביתה כמו שניצלוני טופו וברוקולי, לזניית קשיו, טופו טיקה, קישים, פשטידות ועוד.
6 צפייה בגלריה
ויוידה מעדנייה טבעונית
ויוידה מעדנייה טבעונית
(צילום: שחר קיכלר)
המעדנייה מציעה גם מארזי אירוח וארוחות לאירועים, ובימי שישי מתקיים שוק אוכל במקום וניתן להגיע לקחת אוכל הביתה במשקל.
פרנקל 28 תל אביב, 051-2809061

הודנא

תחת ההגדרה "בר שכונתי" בוויקיפדיה צריכה כנראה להופיע תמונתו של בר ההודנא בפלורנטין. המקום שהוקם בסמטה קטנה בין מסגריות לרתכיות מציע בירות, קוקטיילים, נשנושי ברים פשוטים (אדממה, צ'יפס, חומוס ונאצ'וס) ואווירה קלילה ולא מחייבת. הבר מחולק לשני חללים שונים משני צידי הסמטה, וביניהם כיסאות ושולחנות שנוטים להתנדנד. בחלל הגדול מתקיימים הופעות, תקלוטים, הקרנת של משחקי כדורגל, ערבי סטנד-אפ ועוד. בימים ראשון עד חמישי בין השעות 18:30-21:00 יש Happy Hour עם מבצעי 1+1 על כל האלכוהול.
אברבנאל 13 תל אביב, 03-5184558

ברלין בפלורנטין

בפינת הרחובות ויטל וידידיה פרנקל נמצא בר קטן ואינטימי שמעוניין "להביא את ברלין לפלורנטין", ומציע מבחר משקאות במחירים משתלמים. האווירה הברלינאית מתבטאת גם במבחר של בירות גרמניות לצד בירות בלגיות וסקוטיות. בתפריט האוכל תמצאו מבחר נקניקיות כגון נקניקיות צ'וריסו, נקניקיות פרגית, נקניקיות מרגז, נקניקיות בקר עם צ'דר וחלפיניו ושאר נשנושים.
בתקופת הקורונה הבר עבר שיפוץ והתרחב לחלל הצמוד, שם מוצגות תערוכות מתחלפות ומתקיימים הופעות חיות, ערבי סטנד-אפ ושאר אירועים.
ויטל 1 תל אביב, 050-9280200

שאפל

פאב שכונתי שמציע אוכל, שתייה ומשחקי שולחן, עם Happy Hour משתלם של 1+1 על המשקאות ו-20% הנחה על האוכל. בנוסף, המקום מציע גם מבחר מנות טבעוניות ששמן יצא למרחקים, ושמושכות אליו טבעונים מכל רחבי הארץ.
6 צפייה בגלריה
(צילום: דוד ששון)
בתפריט: כריך רוסטביף חם בלחם פרנה, נקניקיית צ'וריסוס בלחמנייה, המבורגר בטטה ערמונים, כריך שווארמה טבעוני בלחם פראנה, פוקאצ'ה ארטישוק בגריל, פיצות, טוסטים, עלי גפן ועוד.
פלורנטין 19 תל אביב, 050-3255355

סאצ'מו

בר שכונתי המחזיק בתואר אחד הברים הוותיקים של השכונה, ומציע בירות, קוקטיילים, וויסקי, נשנושים, מוזיקת רוק ואווירת ניינטיז אפלולית. בכל יום בין השעות 18:00-21:00 יש מבצעי 1+1 על רוב סוגי הבירות שכוללים טובורג, סטלה, ויינשטפן, קסטיל רוז', מרדסו וגינס. בגזרת האוכל תוכלו להזמין פיצה, טוסט, פרעצל עם מטבלים, אדממה, נאצ'וס ופלטת ירקות.
ויטל 2 תל אביב, 052-5508285

פרל'ה

עוד מוסד פלורנטיני ותיק הוא בר הפרל'ה, שנפתח בשנת 2005 ומתהדר באלכוהול מכל רחבי העולם, 24 ברזי בירה, 100 סוגי וויסקי ומגוון רחב של סינגל מאלטים. לצד המשקאות תמצאו תפריט נשנושים עם מנות קטנות ואפקטיביות. בפרל'ה יש חדר ספורט שבו משודרים מגוון משחקים על מסך גדול. המקום נוהג למשוך אליו אוהדים רבים של מכבי תל אביב, שצובאים על הבר ועל הרחובות שסביבו בדרכם למשחקים באצטדיון בלומפילד.
פלורנטין 8 תל אביב, 03-682-3823

פלורנטין 10

בר-מסעדה נוסף שקיים מאז 2005 ונמצא ליד הפרל'ה הוא פלורנטין 10. המקום משמש כבית קפה בשעות היום וכבר בשעות הערב. בתפריט: ארוחת בוקר המוגשת עד 15:00, עסקיות, כריכים, מנות פתיחה כמו קרפצ'יו סינטה וקפרזה, סלטים, פסטות, המבורגרים, מנות טבעוניות וקינוחים.
פלורנטין 10 תל אביב, 073-7829043

מכולת אברהם - "הדודות"

מכולת אברהם, או בכינויה המוכר יותר "הדודות", קרויה על שם האחיות יעל ועופרה, שמתפעלות בסבלנות ואהבה את המקום המשפחתי לצד אחיהן דני ואילן. "הדודות" היא מוסד שכונתי ותיק שמספק כבר עשרות שנים סנדוויץ' פועלים פשוט, טרי וטעים ופינה חמה לתושבי השכונה.
6 צפייה בגלריה
הדודות פלורנטין
הדודות פלורנטין
הדודות בפעולה
(צילום: בן לוי)
בתפריט: מגוון סנדוויצ'ים המוכנים במקום בבגט טרי כגון חביתניק (חביתה ונקניק), אבוקדו וגבינת עיזים, חביתה עם ירקות, ביצת עין עם גבינה צהובה, קציצות טבעוניות ועוד. הכריכים מגיעים עם ממרח מיונז, חומוס או ממרח צ'ומה, לצד חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ והרבה יחס אישי ותשומת לב. כמה פשוט, ככה טעים.
ויטל 7 תל אביב, 03-6826678

לה טיגרה

פיצרייה נפוליטנית שנפתחה השנה, ואופה את הפיצות בטאבון מנומר איטלקי למשך 70-60 שניות בלבד בחום של 450-400 מעלות. המקום קרוי על שם "חברבורות הנמר" שעל גבי הבצק, שמעניקות לפיצה טעם מעט מתקתק. חומרי הגלם - הקמחים, העגבניות והמוצרלה - מגיעים כולם מאיטליה.
לצד הפיצות יש מנות ראשונות שמבוססות גם הן על אפייה בטאבון, כמו בטטה צלויה עם קרם בטטות וגבינות, קראסט קרמל ושמנת חמוצה ועוד.
ידידיה פרנקל 9 תל אביב, 03-6325359

פיצה ג'וזפה

פיצרייה משפחתית קטנה ברחוב ויטל התוסס, שיש הטוענים כי היא הפיצה הטובה בתל אביב. המקום מנוהל ביד רמה על ידי יוסי ובנות משפחתו, והפיצה מגיעה עם תוספות כמו תרד בולגרית, ברוקולי ועגבניות שרי, גבינת עיזים וכמובן התוספות הקלאסיות - זיתים, פטריות ובצל. אפשר להזמין מגש משפחתי או סלייסים בגודל מכובד של רבע מגש. אל תוותרו על רוטב השום, שטעמו ילווה אתכם עוד תקופה אחרי שתסיימו את הפיצה.
ויטל 1 תל אביב 054-5928244

חומוס בית לחם

חומוס בית לחם חולש כבר שנים רבות על מיקום אסטרטגי בשכונת פלורנטין - צומת הרחובות ויטל ופלורנטין - ומגיש חומוס קליל במרקם חלק לצד רוטב פלפלים חריפים, צלוחית חמוצים ופיתות. השירות אדיב, ואף זריז במפתיע ביחס לאופי השכונה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: מורטן ברטלסן)
פלורנטין 5 תל אביב, 03-5182855

סביח הרצל

בדוכן הסביח הצנוע בעל התור התמידי שברחוב הרצל תוכלו למצוא מנת סביח בפיתה עם חומוס שנעשה במקום, חציל חם, ביצה חומה, ירקות, פטרוזיליה, בצל קצוץ, סחוג אדום, עמבה וטחינה. מלבד סביח המקום מציע גם מנות כגון סלטים, קובות עיראקיות ביתיות בעבודת יד, חומוס קומפלט, פיתה ערוק ותבשילים יומיים משתנים כמו ממולאים, קוסקוס וכו'.
הרצל 98 תל אביב, 052-6816168

בגסו קייק

אחרי שעסקה בתחום הקונדיטוריה טסה אופק אסרף לטיול בהודו, שם נחשפה לקינוח הפשוט והטעים המוכר כ"בגסו קייק" ומורכב משלוש שכבות של ביסקוויטים, שוקולד וריבת חלב. את העוגות היא החלה לייצר בארץ ופנתה, כמתבקש, לקהל היעד עם הכי הרבה יוצאי הודו פר נפש - תושבי שכונת פלורנטין, שעבורם היא פתחה בפאתי השכונה מקום קטן המציע את המאנצ' הנוסטלגי.
במקום ניתן להזמין את הבגסו קייק הקלאסי לצד וריאציות חדשות כגון בגסו חמאת בוטנים, בגסו שוקולד לבן, בגסו קראק פאי דבש, בגסו פיסטוק ועוד. יש גם אופציות טבעוניות.
דרך שלמה 43 תל אביב, 050-7895656

COCO שוקולד

בית מלאכה קטן לייצור שוקולד טרי בעבודת יד, שגם מגיש שוקולד טבעוני, ללא גלוטן וללא חומרים משמרים, וגם משקאות קקאו אורגניים על שלל צורותיהם.
בתפריט טראפלס ופרלינים משוקולד טרי, עוגות, שייק קקאו אורגני נא, שוקולד בוטיק מבלגיה, מצרפת, מאפריקה ומפרו, מארזי מתנה, אבקות קקאו ומאקה ועוד. ניתן גם להזמין דרך וולט.
שדרות וושינגטון 30 תל אביב, 055-9259593