במתחם המועצה האזורית מבואות חרמון, בצומת כח, נחנך בימים אלו מרכז שיקום וטיפול רב תחומי לאנשים עם מוגבלות, בהיקף של 30 מיליון שקלים. המרכז נחנך בחודש הבינלאומי לזכויות לאנשים עם מוגבלות. הוא הוקם על ידי אשכול רשויות גליל מזרחי; המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שמימן כמחצית מעלות הפרויקט; קרן זארו, משרד הרווחה והביטחון החברתי, קרנות ביטוח לאומי וקרן שלם.
המרכז הרב תחומי שוכן בבניין של שלוש קומות, ומשרת אוכלוסייה של כ-120 אנשים בוגרים עם מוגבלות. מקבלי השירות הם תושבי המועצות האזוריות גליל עליון, גולן, מרום הגליל ומבואות חרמון, וכן מגיעים למקום תושבים מקריית שמונה, צפת, מטולה, קצרין, ראש פינה, יסוד המעלה, טובה-זנגריה, חצור הגלילית, גוש חלב, מג'דל שמס, בוקעתא, מסעדה, עין קיניה וע׳ג׳ר.
צפו בפעילויות במרכז החדש:
בין השירותים במקום: מרכז יום טיפולי סיעודי, מרכז יום לנכים קשים, מרכז הכשרה טרום תעסוקתי רב נכותי, בית קפה משלב פתוח לציבור, גלריות לאמנות שימושית, המיוצרת על ידי אנשי המארג ומוצגת לקנייה לציבור הרחב ואולם כנסים לפעילות קהילתית משלבת. המתחם מאפשר לאנשים עם מוגבלות מאזור הגליל המזרחי מסגרת תעסוקתית מגוונת, לצד קבלת מיומנויות וכלים בעולם העבודה ופיתוח אישי ומקצועי, לצד מגוון טיפולים תומכים.
"מארג מבואות החרמון" מופעל על ידי עמותת כוכב הצפון, מהווה את שיאו של שיתוף הפעולה בין רשויות האשכול. הקמתו משלימה את הקריה השיקומית במבואות החרמון, המספקת מסגרת שיקומית וטיפולית מגיל לידה ועד מאה ועשרים.
4 צפייה בגלריה
מארג מבואות החרמון
מארג מבואות החרמון
"הקמת השירות השיקומי טיפולי לאנשים עם מוגבלויות, התאפשרה בזכות החבירה של 18 רשויות האשכול, לפעולה אחת משותפת".
יו"ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן-מובחר, אמר: "כאן, בגליל המזרחי, בפריפריה הצפונית של מדינת ישראל, הוקם מרכז הטיפול והשיקום לאנשים עם מוגבלות, מהאיכותיים במדינה. הקמת השירות השיקומי טיפולי לאנשים עם מוגבלויות, התאפשרה בזכות החבירה של 18 רשויות האשכול, לפעולה אחת משותפת, תוך איגום משאבים ומיקוד מאמץ, והתגייסות של משרדי הממשלה והתורמים".
"המרכז מהווה דוגמא ומופת לאיך צריכה להתנהג חברה בכל הקשור לדאגה לאנשים עם מוגבלות", אמר השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר, "אני בטוח שהמקום הזה יוביל שינוי איזורי בכל הקשור לאיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בגליל״.
שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן, הוסיף: "פתיחת המרכז ממלאת אותי בשמחה ובגאווה כיוון שאני יודע מה חשיבות המקומות האלה. זו בשורה לאנשי הצפון ונמשיך להיות קשובים לכל הצרכים ולעשות כל שביכולתנו לתת לאנשים עם מוגבלות את ההזדמנויות ואת הכלים הנדרשים למען שיפור איכות חייהם".
4 צפייה בגלריה
מארג מבואות החרמון
מארג מבואות החרמון
"זו בשורה לאנשי הצפון".
מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט, סיכם: "אין סיבה שתושבי הפריפריה ייסעו למרכז בשביל לקבל טיפול רפואי מתקדם, במיוחד כשמדובר על אנשים עם מוגבלות. המרכז הרב תחומי הוקם בכדי לאפשר לקבל שירותי בריאות, תעסוקה קרוב למקום מגוריהם. המשרד רואה בהקמת המרכז צעד חשוב בדרך להנגשת הטיפול לאנשים עם מוגבלות בפריפריה".
המנכ"ל הוסיף כי המשרד יצא בנוסף במהלך להקמת עשרות פארקים מונגשים לאנשים עם מוגבלות, בנגב בגליל ובפריפריה החברתית בהיקף של 20 מיליון שקלים.
4 צפייה בגלריה
מארג מבואות החרמון
מארג מבואות החרמון
בפעילות במארג מבואות החרמון

4 צפייה בגלריה
מארג מבואות החרמון
מארג מבואות החרמון
בפעילות במארג מבואות החרמון