הנהלת קולקציית ה-NFT היוקרתית "מועדון היאכטות של הקופים המשועממים" (Bored Ape Yacht Club) הודיעה כי הייתה קורבן למתקפת סייבר שבמסגרתה נגנבו מידי חברים במועדון שלושה קופים המוערכים בשווי של 200 אתריום, שהם קצת יותר מ-370 אלף דולר. המתקפה התרחשה בשרת הדיסקורד של המועדון, ממנו נגנבו קוף משועמם אחד לצד שני קופים בסדרת הקופים המוטנטים (Mutant Ape). זוהי לא הפעם הראשונה שהמועדון מותקף.
1 צפייה בגלריה
קולקציית Bored Ape Yacht Club
קולקציית Bored Ape Yacht Club
שלושה קופים בשווי 200 איתריום נגנבו
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הנהלת המועדון הודיעה על המתקפה באופן רשמי בציוץ שפרסמה בסוף השבוע. "שרתי הדיסקורד שלנו נפרצו לזמן קצר", נמסר בציוץ. "הצוות שלנו איתר פגיעה בנכסי NFT בשווי של בערך 200 אתריום. אנחנו עדיין חוקרים את המקרה, אם נפגעתם אנא צרו איתנו קשר".
על פי דיווח של אתר Fortune, מתקפת הסייבר שבוצעה על שרת הדיסקורד (תוכנת מסרים פופולרית) של המועדון הייתה מתקפת דיוג, שהצליחה לגנוב את פרטי החשבון של בוריס וואגנר, מנהל הסושיאל של המועדון. לאחר שהתחזו לוואגנר, הפיצו התוקפים קישורים מזויפים בשרת וכך הצליחו לשים את ידם על שלושת הקופים.
שווי הקופים שנגנבו כאמור מוערך בכ-200 אתריום, שנכון לרגע זה הם קצת יותר מ-370,000 דולר. מדובר בסכום גבוה למדי אך לא בסכום הגבוה ביותר שנגנב אי פעם בשוד קריפטו - הכבוד הזה שמור לשוד הקריפטו על המשחק Axie Infinity, שבמסגרתו נגנבו מטבעות איתריום בשווי של יותר מ-600 מיליון דולר.
כמו כן, לא מדובר בפעם הראשונה שבה מועדון ה-NFT היוקרתי נופל קורבן למתקפת סייבר, וכבר בחודש אפריל השנה תועדה מתקפה נוספת על המועדון, שבמהלכה נגנבו נכסי NFT בשווי של למעלה מ-2.8 מיליון דולר.