רבים מאיתנו רוצים לשמוע מוזיקה בזמן האימון, אבל עם כמות כל כך גדולה של דגמים וחברות לבחור מהן, לא פשוט להחליט איזה דגם יהיה הטוב ביותר עבורנו. כדי לסייע לכם לבחור, בדקנו חמישה דגמים של אוזניות ספורט אלחוטיות בטווח מחיר בינוני-נמוך שאולי יתאימו לכם.
1 צפייה בגלריה
נפרדים מהחוטים - גם בזמן האימון
נפרדים מהחוטים - גם בזמן האימון
נפרדים מהחוטים - גם בזמן האימון
(צילום: Jabra)

עוד סקירות של אוזניות אלחוטיות:

Jabra Elite 4 Active

ג'ברה החלה בשנים האחרונות להשיק לא מעט אוזניות אלחוטיות המיועדות לספורטאים, במטרה להציע את איכות הסאונד הגבוהה שלה גם לאלה שצריכים מעטפת קלה ונוחה לשימוש, תוך שמירה על תכונות חיוניות באוזניות ותג מחיר אטרקטיבי. דגם הספורט החדש של החברה, ה-Elite Active 4, עושה בדיוק את זה - איכות הסאונד טובה מאוד, תג המחיר נגיש למדי וחווית השימוש טובה מאוד לספורטאים.
האוזניות מזכירות מאוד את שאר דגמי החברה, וגם כאן נקבל עיצוב אלגנטי ופשוט שמרגיש נהדר בתוך האוזן. מתחת לגוף האחיד של כל אוזניה נמצא כפתור פיזי, שאמנם מרגיש קצת קשיח ללחיצה, אבל בהתחשב בעובדה שמדובר באוזניות ספורט, קשיחות הכפתור מתקבלת בהבנה מכיוון שהיא מונעת לחיצות לא רצויות בזמן האימון. האוזניות תומכות בעמידות בפני מים ואבק בתקן IP57, כך שהן יעמדו בקלות באימון מיוזע במיוחד ואפילו בריצה בגשם שוטף.
כאמור, איכות הסאונד טובה מאוד, אבל הווליום עצמו חלש יותר בהשוואה לדגמים אחרים של החברה שיצא לי לבדוק. אין כאן את רמת הסאונד המרשימה שמגיעה בדגמי הפרימיום היקרים של החברה (הדגש כאן הוא בעיקר על תדרי אמצע ופחות על גבוהים ובס), אבל בשביל אוזניות ספורט, זה בהחלט עושה את העבודה.
האוזניות מגיעות עם תמיכה בסינון רעשים אקטיבי (ANC) שמאפשר לנו להתגבר על המוזיקה שבוקעת מהרמקולים של חדר הכושר בקלות לצד תמיכה ביכולות Hear Through, שמאפשרות לנו לשמוע את הסביבה החיצונית מבלי להסיר את האוזניות. ניתן לשלוט בפיצ'רים אלה וכן לקבל גישה לאקוולייזר ייעודי באפליקציית +Sound של החברה, שמאפשרת בנוסף להגדיר את הפעולות של הכפתורים בכל אוזניה בקלות.
קייס האוזניות לא גדול במיוחד ונוח לנשיאה בכיס. באשר לחיי הסוללה, ג'ברה מבטיחה לנו 7 שעות שימוש עם סינון רעשים אקטיבי בעוצמה של 50%, ועד 8 וחצי שעות שימוש ללא סינון רעשים פעיל. קייס הטעינה מספק עוד 28 שעות של שימוש, מה שמאפשר לנו להשתמש באוזניות במשך לא פחות מ-35 שעות שלמות לפני טעינה - מרשים ללא ספק. בנוסף ישנה תמיכה בטעינה מהירה, כשטעינה של 10 דקות בלבד במארז תספק עוד שעה שלמה של שימוש.

אזניות Jabra Ellite
Jabra Elite 4 Active

Sony WF-C500

ה-WF-C500 של סוני נוצרו במטרה להנגיש את חתימת הסאונד האיכותית שסוני ידועה בה בתג מחיר אטרקטיבי. יחד עם זאת, עם תג מחיר נמוך בהרבה מזה של דגמי הפרימיום, סוני נאלצה לעגל כמה פינות, וזה בהחלט מורגש בחלק מהאלמנטים בזמן השימוש באוזניות.
העיצוב של האוזניות הפתיע אותי לטובה - הן קטנות למדי והתאימו לאוזניים שלי באופן מושלם, כך שהאיטום הפסיבי שנוצר ברגע ששמתי אותן באוזניים היה טוב מאוד. האוזניות כוללות כפתור מרכזי גדול על כל אוזניה שמאפשר לשלוט בווליום של האוזניות (מהאוזנייה השמאלית) ולהעביר/לעצור שירים (מהאוזנייה הימנית). באשר לתאימות לספורט נקבל עמידות בפני מים בתקן IPX4, מה שאומר שהן עמידות בעיקר בפני זיעה.
הדבר הטוב ביותר שיש לאוזניות האלה להציע הוא כמובן הסאונד המרשים והאיכותי שלהן, שמעמיד אותן כמה רמות מעל המתחרות שלהן בטווח מחיר זה. חתימת הסאונד של סוני נותנת דגש בעיקר לצלילים הנמוכים, מה שהופך את האוזניות לחברות טובות מאוד של חובבי הבסים (ואני ביניהם), אבל אפליקציית האוזניות הייעודית תספק לנו גישה לאקוולייזר ייעודי, שבהחלט שווה לעשות בו שימוש לטובת שיפור הסאונד אפילו יותר.
כאמור, יש כאן כמה עיגולי פינות: קודם כל אין כאן סינון רעשים אקטיבי (פיצ'ר שהפך לדי שכיח גם בתג המחיר הזה ואפילו בתגי מחיר נמוכים יותר). יחד עם זאת, האיטום הפסיבי של האוזניות מעולה, כך שלרוב לא הרגשתי שיש צורך בסינון רעשים אקטיבי בכל מקרה. מעבר לכך חיי הסוללה של האוזניות לא מרשימים במיוחד, בלשון המעטה. אמנם יש כאן 10 שעות האזנה רציפות, אבל קייס האוזניות מספק עוד מחזור טעינה אחד בלבד, מה שמסכם את זמן השימוש הכולל באוזניות כולל טעינה באמצעות הקייס לכדי 20 שעות בלבד - זמן נמוך בהרבה בהשוואה למתחרות אחרות בתג מחיר זה.

אוזניות In-Ear אלחוטיות TWS כולל קייס טעינה SONY סוני
אוזניות In-Ear אלחוטיות TWS כולל קייס טעינה SONY סוני

JBL Reflect Mini NC

JBL היא אחת משחקניות הסאונד הוותיקות ביותר, וה-Reflect Mini NC הן ממש לא אוזניות הספורט הראשונות שהחברה משווקת. תג המחיר שלהן גבוה משל שאר המתחרות במבחן שלנו - 569 שקלים. האם תג המחיר הגבוה אומר שאיכות סאונד טובה יותר?
אני מודה שהעיצוב של האוזניות הצליח לבלבל אותי. מצד אחד, האוזניות מגיעות עם קשת גומי המתלבשת על חלקה הפנימי של אפרכסת האוזן על מנת לאפשר התאמה טובה יותר של האוזניות, אבל מצד שני לא הצלחתי להשתמש בהן יותר מכמה שעות בודדות עד שהרגשתי חוסר נעימות באוזן. כאמור, אלה אוזניות ספורט ועל כן יש להן תמיכה בעמידות בפני מים בתקן IPX7, אם כי בטווח המחיר הזה הייתי שמח לראות גם עמידות בפני אבק.
האוזניות כוללות משטח מגע על כל אחת מהאוזניות, שיטת שליטה שאני באופן אישי הרבה פחות אוהב. הבעיה המרכזית שלי עם משטחי מגע היא שצריך ללחוץ על המשטח במיקום המדויק על מנת לבצע פעולה, דבר שמקשה על תפעול נוח של האוזניות בהשוואה לכפתור פיזי, בייחוד בזמן פעילות ספורטיבית. כמו כן כיוון שמדובר במשטח מגע, קרה לי לא מעט שביצעתי פעולות בטעות עקב נגיעה לא רצויה במשטח המגע בזמן שסידרתי את האוזניות באוזן.
באשר לאיכות הסאונד, JBL הצליחה פעם נוספת לספק כאן חתימת סאונד טובה, בייחוד ביחס לגודל האוזניות. יש כאן דגש ברור על בס, ולעיתים הוא אפילו השתלט קצת יותר מידי ביחס לתדרים האחרים. אני ממליץ לכם בחום להוריד את אפליקציית השימוש באוזניות על מנת לקבל גישה לאיקולייזר של האוזניות שיאפשר לכם לשחק עם התדרים ולשפר את איכות הסאונד אפילו יותר. מעבר לכך, האוזניות מציעות תמיכה בסינון רעשים אקטיבי שלצערי לא משפיע במיוחד על איטום הרעשים וכן תמיכה במצב Ambient Sound Control, שיאפשר לנו להזרים את הסאונד מהסביבה שלנו לתוך האוזניות. בנוסף נקבל תמיכה ב-TalkThru, פיצ'ר שיאפשר לנו לנהל שיחות עם אנשים אחרים מבלי להוריד את האוזניות
אם כבר דיברתי על האפליקציה, אציין שהיא עשירה במגוון רחב של פונקציות לשימוש - נוכל להגדיר פרופיל מחוות לכל אוזניה, להפעיל את האפשרות לשימוש בעוזרת קולית, לשלוט בחתימת הסאונד באמצעות האיקוולייזר ואפילו אפשרות לאתר את האוזניות במקרה שהן אבדו לנו, לא רע בכלל.
באשר לחיי הסוללה, האוזניות מציעות עד 7 שעות האזנה מלאות לפני הצורך בטעינה, כשהקייס יאפשר לנו להטעין את האוזניות פעמיים נוספות לסך כולל של 21 שעות שימוש - לא רע, אבל גם לא כזה גבוה. אציין בנוסף שהקייס עצמו קצת שמן ולא נוח בכל כיס, ובנוסף לכך העיצוב הפנימי שלו לעיתים רבות גרם לכך שהאוזניות לא נטענו כמו שצריך עקב הנחה לא מדויקת שלהן על מחברי הטעינה.

אזניות JBL reflect
JBL reflect

MPOW Flame Solo

את האוזניות של מותג MPOW לא יצא לי לנסות בעבר עד לבדיקה זו, ועל כן הייתי סקרן מאוד לגלות מה יש למותג הזה להציע בשוק האוזניות העצום של ימינו, בייחוד כשתג המחיר של הדגם שבדקנו נמוך יחסית - 265 שקלים בלבד. המותג הגיע לישראל לראשונה בייבוא רשמי בשנה שעברה.
ה-Flame Solo הן ללא ספק האוזניות שצועקות באופן הכי ברור "אוזניות ספורט". הן גדולות יותר וכוללות קשת חיצונית המתלבשת על החלק החיצוני של האוזן - עיצוב שהפך למאוד נדיר בנוף האוזניות של ימינו, בייחוד בשוק האוזניות האלחוטיות. יחד עם זאת הן שומרות על עיצוב אלגנטי ומינימליסטי למדי (אפילו את לוגו החברה אי אפשר למצוא עליהן) הוא מספק אחיזה מאוד טובה של האוזניות בתוך האוזן, ברמה שלא תהיה לכם בעיה לעשות איתן עמידת ראש וסלטות לכל עבר - הן לא יצאו לכם מהאוזן לא משנה איזו פעילות ספורט תבחרו לעשות. על כל אוזניה נמצא שלושה כפתורים - כפתור ראשי לשליטה בהפעלה והעברת שירים וזוג כפתורים נוספים בחלק העליון של האוזניות לשליטה בווליום. באשר לעמידות נקבל כאן תמיכה בעמידות בפני מים בתקן IPX7.
איכות הסאונד של האוזניות הפתיעה אותי לטובה, בייחוד בתג המחיר הנמוך שלהן. הן מציעות ווליום גבוה וחזק למדי לצד חתימת סאונד איכותית הדוגלת בדגש ברור על בס. תג המחיר כמובן גורר לא מעט עיגולי פינות - אין כאן אפליקציה או איקוולייזר ייעוד ואין כאן תמיכה בסינון רעשים אקטיבי.
באשר לחיי הסוללה, האוזניות מציעות עד 7 שעות שימוש מלאות לפני צורך בטעינה (קצת נמוך בהתחשב בעובדה שאין כאן סינון רעשים אקטיבי) ותוספת של עוד שלושה מחזורי טעינה נוספים באמצעות הקייס, כך שבסך הכל נקבל כאן 28 שעות שימוש, לא רע בכלל. כמו כן הקייס של האוזניות מציע טעינה מהירה, כשעשר דקות טעינה מספקות שעת האזנה שלמה. הקייס עצמו גדול מאוד ושמן מאוד והוא לא ייכנס לשום כיס בקלות, אבל זה הגיוני בהתחשב בגודל של האוזניות עצמן.

Aukey Ultra-Compact

דגם ה-Ultra Compact של Aukey כשמו כן הוא - קטן מאוד. תג המחיר קטן גם כן - 199 שקלים בלבד. עכשיו נותר לנו לענות על שאלה חשובה אחת - האם הגודל באמת קובע?
כאמור, האוזניות האלה קטנות - מאוד קטנות. העיצוב שלהן מזכיר מאוד את האיירפודס של אפל, כשהן כוללות מקל קטן בחלק התחתון של כל האוזניה - עיצוב שלאו דווקא מתאים לפעילות ספורטיבית. השליטה נעשית באמצעות מגע (שוב, לא דרך השליטה המועדפת עליי) ובניגוד ל-JBL שסיפקו פידבק קולי ברגע שנוגעים במשטח המגע, כאן אין שום פידבק כזה, כך שקשה אפילו יותר להבין אם הצלחנו להפעיל פקודה או לא. באשר לעמידות, נקבל כאן עמידות בפני מים בתקן IPX5.
התשובה לשאלה שלנו מאוד ברורה - כן, הגודל קובע בהחלט, בעיקר באיכות הסאונד. האיכות כאן לא גבוהה בכלל והסאונד היה עמום ברוב המקרים. כמו כן, הווליום עצמו אמנם מרגיש יחסית גבוה ביחס לגודל של האוזניות, אבל עם כל העמימות הזו, הסאונד עצמו יוצא מאוד לא מדויק ביחס למקור, וחבל שכך.
יש כמובן כמה יתרונות בולטים לאוזניות קטנות. המשקל שלהן קל מאוד ונוח מאוד באוזן גם לאורך זמן, כך שאם אתם מחפשים אוזניות שישארו לכם באוזן לאורך כל יום העבודה, יש לכם כאן אופציה לא רעה בכלל (לשיחות טלפון, למוזיקה כאמור עדיף למצוא משהו אחר). כמו כן הקייס של האוזניות קטן גם הוא, ואם ה-MPOW הרגישו גדולות ומגושמות לנשיאה, ה-Aukey ייכנסו לכל כיס שתוכלו לחשוב עליו בקלות יתרה. יחד עם זאת הקייס והאוזניות עצמן עשויות מפלסטיק שמרגיש מאוד זול - קצת יותר מידי זול משקיוויתי.
באשר לחיי הסוללה, הגודל שוב קובע כאן. האוזניות מסוגלות לספק כחמש שעות האזנה בלבד (נמוך אך הגיוני בהתחשב בגודל), כשקייס הטעינה יספק עוד 4 מחזורי טעינה נוספים לסך כולל של 25 שעות שימוש מלאות.