משטרת ניו זילנד פתחה בחקירה בחשד להריגה או לרצח, אחרי ששרידים של גופה אחת לפחות נמצאו במזוודות שנקנו במכירה פומבית בעיר אוקלנד. המשפחה שקנתה את המזוודות מבלי לדעת מה תכולתן נדהמה כשפתחה אותן אחרי שהגיעה הביתה, וגילתה בהן שרידי אדם.
2 צפייה בגלריה
מזוודות
מזוודות
"היה לי ברור שזה ריח של גופה, רק ניסיתי להבין מאיפה הוא בא"
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
המכירה הפומבית נערכה בשבוע שעבר במחסן שבו אוחסנו פריטים שונים שננטשו על-ידי בעליהם. ברשת BBC מסבירים כי במכירות מן הסוג הזה נהוג שהקונים מצביעים מרחוק על המוצרים שבהם הם מעוניינים, ולא זוכים להתרשם מהם מקרוב. את הקנייה הם עושים בדרך כלל בתקווה שיתבררו בהמשך כפריטים רבי-ערך.
לפי האתר הניו זילנדי Stuff, המשפחה חזרה מהמכירה הפומבית עם רכב מסחרי עמוס סחורה, כולל מספר גדול של מזוודות, וכשהחלה למיין את הפריטים ופתחה אותן – נדהמה לגלות את תכולתן. ריח צחנה עלה מהמזוודות, ועד מהרה הוא התפשט ברחבי השכונה.
בין השכנים שהעידו כי הריחו את הצחנה, כך מדווח Stuff, גם שכן שעבד בעבר במתקן לשריפת גופות, והוא סיפר שזיהה מיד שמדובר בריח של גופה: "היה לי ברור, רק ניסיתי להבין מאיפה הוא בא". משטרת ניו זילנד שלחה את השרידים לבדיקות מעבדה בניסיון להתחקות אחר מקורם, ולפי חלק מהדיווחים בפועל מדובר בשרידים של יותר מאדם אחד, אך החוקרים נמנעים לפי שעה מלחלוק עם הציבור את ממצאיהם.
2 צפייה בגלריה
מזוודות
מזוודות
המשפחה לא חשודה בדבר, השרידים הועברו לבדיקת מעבדה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"אנחנו מעריכים שיש עניין משמעותי לציבור במה שקרה, אבל בהתחשב באופיו של הגילוי, יש עדיין כמה בדיקות שצריכות להתבצע", מסרה המשטרה. "אנחנו נותנים עדיפות עליונה לבירור של זהות הגופה, כך שאפשר יהיה לברר את הנסיבות לאשורן, ולעדכן את קרובי המשפחה של המת".
המשפחה שקנתה את המזוודות אינה חשודה בדבר, ועל רקע תשומת הלב הפתאומית שהופנתה אליה היא עזבה בימים האחרונים את העיר ויצאה לחופשה.