אמזון הציגה אתמול (יום ד') פיצ'ר עתידי של הסייעת הקולית אלכסה, שאינה זמינה בעברית, אשר יאפשר לה לחקות את קולם של קרובי משפחה שהלכו לעולמם בעזרת הקלטה באורך של פחות מדקה.
1 צפייה בגלריה
ילד עם רמקול חכם של אמזון
ילד עם רמקול חכם של אמזון
ילד עם רמקול חכם של אמזון
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

רוהיט פרסד, סגן נשיא בכיר באמזון והמדען הראשי של אלכסה, הציג את הפיצ'ר במהלך כנס re:mars שעורכת החברה בימים אלה בלאס וגאס, וקישר בינו לבין מגפת הקורונה. "רבים מאיתנו איבדו מישהו שהם אוהבים. על אף שבינה מלאכותית אינה יכולה להעלים את הכאב של האובדן, היא בהחלט יכולה לגרום לזיכרון שלו להישאר איתנו". >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< מיד לאחר מכן הוא הציג סרטון שבו נראה ילד שואל את הסייעת הקולית אלכסה אם סבתו יכולה לסיים להקריא לו את "הקוסם מארץ עוץ". אלכסה משיבה בחיוב, ומיד בוקע מהרמקול החכם של הילד קולה המשוכפל של הסבתא, ש"מקריאה" לנכד את הסיפור מהנקודה שבה הפסיקה.
פרסד ציין כי עד כה, בשביל לשכפל קול אנושי היה צורך בשעות ארוכות של הקלטה איכותית באולפן, אך באמזון הצליחו לעשות זאת באמצעות הקלטה קצרצרה באורך של פחות מדקה. "אנחנו ללא ספק נמצאים בעידן הזהב של הבינה המלאכותית, שבו חלומות ומדע בדיוני הופכים למציאות", סיכם. באמזון לא אמרו מתי הפיצ'ר יושק באופן רשמי.
טכנולוגיה לשכפול קולות, המכונה "דיפ פייק אודיו", הפכה בשנים האחרונות לנפוצה בתעשיית הבידור: היא מאפשרת בין היתר למפרסמים להשתמש בקולות של פרזנטורים בלי צורך בנוכחות הפיזית שלהם באולפן ההקלטות. במקרים אחרים היא מסייעת לבמאי קולנוע וטלוויזיה "להחיות" שחקנים שהלכו לעולמם, לתקן דיאלוגים או לעשות לוקליזציה של תכנים לשפות שונות. שימוש פחות חיובי, שהפך גם הוא לנפוץ בשנים האחרונות, הוא בתחום הפשיעה: האקרים נוהגים לזייף קולות של מנהלים בכירים על מנת להתל בעובדים בארגונים שלהם ולשכנע אותם להעביר כספים לחשבונות שלהם. אם עד עכשיו הטכנולוגיה הזאת הייתה מורכבת מדי עבור רוב המשתמשים, כעת אמזון מתכננת להנגיש אותה באמצעות הסייעת הקולית הפופולרית שלה. בחברה לא פירטו כיצד הם מתכוונים למנוע שימוש לרעה בפיצ'ר החדש, שעשוי לאפשר למשתמשים לשכפל קולות של אנשים חיים שאינם מעוניינים בכך. הכותב הוא אורח חברת אמזון בלאס וגאס