פרדי היימור הצליח במקום שבו רבים נכשלו. הטרנספורמציה שעשה - מילד-שחקן שגנב את ההצגה והמיס את לבבות הצופים ב"למצוא את ארץ לעולם לא" וב"צ'רלי בממלכת השוקולד", לדמות של נורמן בייטס הקריפי בסדרה "בייטס מוטל", ולאחר מכן לרופא האוטיסט הגאון ב"הרופא הטוב" - היא כזאת שראויה להיכנס לסילבוס באקדמיה לכוכבים צעירים בהוליווד. אולם כש"הרופא הטוב" שודרה לראשונה ב-2017 ברשת ABC (האחראית גם לפרנצ'ייז "האנטומיה של גריי", על כל ספין-אופיו), הוא ודאי לא דמיין כי היא תנחל הצלחה כזו שתניב לה חמש עונות ׁ(האחרונה זמינה לצפייה בימים אלה ב-HOT) ותמשיך לעורר הדים בעולם הודות להפצתה בחברות הסטרימינג השונות.
5 צפייה בגלריה
פרדי היימור
פרדי היימור
פרדי היימור
(צילום: AP)
"הרופא הטוב", שמבוססת על סדרה קוריאנית באותו השם, מביאה את היימור כשון מרפי - בחור אוטיסט צעיר עם תסמונת סוואנט, שהזיכרון הצילומי הפנומנלי שלו ויכולת האבחנה החדה מעבר לרגיל שלו הופכים אותו למנתח מוכשר ומבטיח. לא מפתיע, אם כך, שהיא היוותה בשנתיים האחרונות ביתר שאת נקודת אור ומפלט טלוויזיוני עבור רבים שהתקשו להתמודד עם מציאות הקורונה. "'הרופא הטוב' מלאה באדיבות, עזרה לזולת, אופטימיות והשקפת עולם חיובית, לפחות מנקודת המבט של הדמות שלי", מסביר היימור בריאיון ל-ynet, "אז בעיקר בשנים האחרונות, כשהעולם קצת מדוכדך בכל כך הרבה מובנים, יש במישהו כמו שון (הדמות שהוא מגלם, ש"ג) משהו מאוד אטרקטיבי שעושה לצופים טוב על הלב - עם הרצון הבלתי פוסק שלו לראות את הטוב באנשים ולא לשפוט אותם, ולא להסיק מסקנות בלי להכיר מישהו קודם".
הרגשת שהסדרה עוזרת גם לך להתמודד עם התקופה המאתגרת הזאת? "תראי, כבני אדם אנחנו די ציניים באופן טבעי, והאמת היא שעד לאחרונה היו לנו הרבה דברים להיות ציניים לגביהם. אז לגלם מישהו כמו שון - שהוא הרבה יותר אופטימי וגם כנראה אדם יותר טוב - זו מתנה עבורי. בנוסף, וזה דבר שהתעורר שוב בעקבות המגפה ועם כל מה שקורה בעולם, זו ההבנה והערכה העמוקה מאוד למה שעושים כל העובדים בתחום הרפואה, העובדה שהם מסכנים את חייהם על מנת לשמור על אלה שלנו.
5 צפייה בגלריה
פרדי היימור ב"הרופא הטוב"
פרדי היימור ב"הרופא הטוב"
מבין ומעריך יותר את מה שעושים העובדים בתחום הרפואה. פרדי היימור ב"הרופא הטוב"
(צילום: ABC)
"בתחילת העונה הרביעית הרגשתי שזה נחוץ לחלוק כבוד לאנשי הרפואה עם פרקים שהתרכזו במגפה, ולו בגלל שזה מעמיד בפרספקטיבה את העובדה שאנחנו פשוט מתחזים - משחקים ומעמידים פנים שאנחנו רופאים, בשעה שיש אנשים וגיבורים אמיתיים שחיים את הסיכונים האלה ביומיום. השינוי הגדול עבורי היה ההחלטה שאני רוצה להמשיך עם זה, לשים דגש ולתת להם את הכבוד שהם כל כך ראויים לו. מבחינתי, מגיע להם לקבל את העולם כולו אם רק ירצו".

"זו העבודה הכי קשה ועמוקה שעשיתי בכל הקריירה שלי"

הצניעות והכרת התודה של היימור מתקיימים, כמתבקש, גם באספקט האישי, כשהוא מקפיד לשמור על עצמו הרחק מאור הזרקורים. בראיונות רבים לאורך השנים טען השחקן בן ה-29 שהחיים באנגליה, קרוב למשפחה ולחברים, הם אלו שהשאירו אותו עם שתי רגליים על הקרקע, כמו גם היעדרותו מהרשתות החברתיות, שעוזרת לו לשמור על איזון בין העשייה בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע לבין המציאות שמחוצה לה (את המעריצים, לדבריו, הוא דווקא מעדיף לפגוש באופן אישי). מעידה חד פעמית נרשמה בספטמבר האחרון, כשהתארח בלייט-נייט של ג'ימי קימל וזה העיר שנראה כי יש לו טבעת נישואים על אצבעו. השחקן הודה כבדרך אגב שהוא אכן "נישא ממש לאחרונה לאישה נהדרת", ושהוא מאוד מאושר. זהותה של הכלה לא ידועה עד היום.
5 צפייה בגלריה
פרדי היימור
פרדי היימור
נתפס על חם. פרדי היימור מתוך הריאיון עם ג'ימי קימל
(צילום מסך)
הדיסוננס הזה מלווה את היימור עוד מתחילת דרכו. בעקבות ההצלחה שנחל בצעירותו, עם סרטים כמו "ריקוד לאור ירח" (2007) ו"עלילות ספיידרוויק" (2008), השחקן הבריטי החליט שהספיק לו ולקח מספר צעדים אחורה ממשחק. המטרה? להתמקד בלימודי ערבית וספרדית באוניברסיטת קיימברידג'. כשחזר לתחום ב-2013 הוא כבר לא היה אותו נער מתוק וכובש, אלא בחור שמאתגר את עצמו מבחינת תפקידים - כמו זה של נורמן בייטס הצעיר שהופך מבן אוהב לרוצח סדרתי בסדרה שהיוותה מעין קדימון ל"פסיכו", הקלאסיקה הקולנועית של אלפרד היצ'קוק.
ימים ספורים בלבד לאחר שסיים עם תפקידו ב"בייטס מוטל", היימור מצא את עצמו על סט הסדרה "הרופא הטוב", שאיתה המשיך את קידום הקריירה שלו. עם השקתה ב-2017, הסדרה הפכה לאחת מהסדרות המצליחות והמובילות של רשת ABC והניבה לו שנה לאחר מכן מועמדות לפרס גלובוס הזהב לשחקן ראשי בסדרת דרמה. בספטמבר האחרון הושקה העונה החמישית, ולדברי היימור - צפויה בה לא מעט אקשן.
5 צפייה בגלריה
פרדי היימור ב"בייטס מוטל"
פרדי היימור ב"בייטס מוטל"
פרדי היימור ב"בייטס מוטל"
(צילום: A&E)
5 צפייה בגלריה
פרדי היימור ב"צ'ארלי בממלכת השוקולד"
פרדי היימור ב"צ'ארלי בממלכת השוקולד"
פרדי היימור ב"צ'ארלי בממלכת השוקולד"
"אני חושב שיש איזושהי איכות מושכת במישהו שהוא אנדרדוג, כמו שון - וגם העונה זה יבוא לידי ביטוי. חלק גדול מבית החולים נקנה על ידי גורם חדש (סאלן מוריסון, שאותה מגלמת רייצ'ל ביי ג'ונס, ש"ג), אז יש הרבה שינויים ושון יצטרך שוב להילחם על עצמו, וגם להילחם בנוכחות חדשה שמגיעה אחרי שכבר הרגיש יחסית בנוח, עם אנשים שהכירו אותו ושידע שהוא רוצה ומסוגל לעבוד לצידם. כך שבעונה החדשה החזית הזו נפתחת מחדש והוא שוב במלחמה מול הבעלים החדשים. מעבר לזה, יש את ההתבגרות של מערכת היחסים שלו עם ליה. אני חושב שהם עברו ביחד כמה רגעים ממש גדולים וחשובים בעונה שעברה, שבסופה הם הודיעו שהם עומדים להתחתן, אבל גם ההכנות לחתונה שלהם לא חפות מדרמה.
"אני מקווה שהקהל ימשיך לחוש דאגה כלפי שון גם בעונה החדשה. זה המתח שרציתי להשיג - להראות את הדמויות שאתה אוהב מתקשות ואז לרצות שהן יצליחו להתגבר על האתגרים. אבל יש לכך צדדים נוספים. אני חושב שלפעמים נמצא את עצמנו מריעים גם לבעלים החדשה של בית החולים. כן, יש לה הרבה נקודות תורפה אבל זה לא אומר שהיא אדם רע רק בגלל שהיא מנסה ליישם שינויים שאחרים לא מסכימים איתם. ושון, יש לו תמיד השקפה שונה להפליא על העולם, ויחד עם זאת, יש עוד הרבה דברים שהוא צריך ללמוד. מעניין יהיה לראות אם הוא והיא יצליחו למצוא מכנה משותף".
התפקיד דרש מהיימור למידה והבנה של מצבים רפואיים, אך גם היכרות מאוד מעמיקה עם עולמם של האוטיסטים. "זו העבודה הכי קשה ועמוקה שעשיתי בכל הקריירה שלי", מודה היימור. לדבריו, היכרותו עם אוטיזם הייתה שטחית יחסית עד שלוהק לתפקיד של שון, אז החל לחקור ולהתעמק בנושא - ואף העסיק יועצת על מנת שתעזור לו להיכנס לדמות. היימור קרא מחקרים, צפה בסרטים דוקומנטריים ונפגש עם אנשים שיעזרו לו למצוא את הדרך הנכונה ואת הדיוק בגילום של שון.
יש דברים שאתה ממשיך לגלות על זה גם עכשיו, כשאתה בעונה החמישית? "אנחנו כל הזמן עוסקים בתהליך שהדמות עוברת, כך שעבורי זה תהליך מתמשך של למידה ומחקר. תמיד היינו מודעים לכך שלא נוכל לייצג את כל מי שהוא על הספקטרום ושאנחנו מספרים את הסיפור האינדיבידואלי של שון, אז כמובן שישנה כמות מסוימת של ידע שכבר לא תשתנה. זאת משימה בלתי אפשרית לייצג את כולם, אז ברגע שהתמקדנו בדמות של שון זה אפשר לנו להיות יותר רגישים, לא ליפול לסטריאוטיפים ולהתרכז דווקא בניואנסים בצורה עדינה יותר. במקביל, ההבנה ששון הוא לא גיבור על - שיש לו פגמים שיש לאנשים אחרים ושהוא מסוגל לטעות - עזרה מאוד. אגב, אני חושב שאחד הסטריאוטיפים או התפיסות המוטעות לגבי אוטיזם היא שאנשים עם אוטיזם אינם מסוגלים להשתנות בצורה כלשהי או להתפתח או לצמוח וללמוד, וזה כמובן לגמרי לא נכון. לכן אני ממש גאה בהתפתחות של שון שאנחנו מראים בסדרה, ובדרך שהוא עשה מהעונה הראשונה ועד לזו. זו תחושה אמיתית ונכונה לחקור את ההתקדמות שלו בתקווה שנמשיך לעשות זאת כשהוא עומד בפני אתגרים חדשים".