בוטלה הופעתו של הזמר עטר מיינר בפסטיבל אינדינגב, זאת אחרי טענות שעלו ב"הארץ" בינואר 2021, על התנהגות "אלימה" לכאורה של מיינר כלפי מוזיקאית. גם הופעתם של להקת הפאנק המסך הלבן בוטלה.
3 צפייה בגלריה
עטר מיינר
עטר מיינר
עטר מיינר
(צילום: יונתן בלום)
הטענות באתר "הארץ" התבססו על פוסטים שפרסמה מוזיקאית ישראלית בעמוד האינסטגרם שלה, ובהם סיפרה: "ב-2018 חוויתי סיוט נורא שהכתים מאז את חיי...חוויתי כמה וכמה הטרדות נפשיות ופיזיות מצד זמר פופ ישראלי בשם עטר מיינר. זו לא הייתה מערכת יחסים ארוכה, אלא רומן קצר (תודה לאל). למרות זאת, זה היה מספיק כדי להוריד אותי על הברכיים, לקחת הכל ממני, ולהביא אותי למצב שבו הייתי צריכה לברוח מישראל כדי להציל את חיי (אחרי שלושה חודשים בלבד מאז שעברתי לשם). יצאתי עם קרע פיזי באוזן השמאלית, רוח שבורה, מחשבות התאבדותיות וניסיונות התאבדות, ותסמונת דחק פוסט-טראומטית שהשפיעה על החיים שלי במידה רבה".
"אני לא יכולה יותר לשבת בשקט בזמן שהטורף המיני הזה ממשיך להתחמק מההתנהגות הזו, מבלי לשאת בהשלכות ומעבר לזה מקבל הרבה הכרה חיובית בישראל. הוא מעולם לא התנצל או לקח אחריות על הפעולות שלו, שעלו לי במחיר פיזי, נפשי וכלכלי. וזה גורם לי להרגיש שהוא עדיין מהווה סכנה לנשים אחרות".
3 צפייה בגלריה
אינדינגב 2021
אינדינגב 2021
הופעותיהם של המסך הלבן ועטר מיינר בוטלו. מתוך פסטיבל אינדינגב 2021
(צילום: רז גרוס)
בתגובה לכתבה שפורסמה אז, הגיב מיינר ל"הארץ": "כשהיא הייתה בארץ היינו במערכת יחסים קצרה שלא התפתחה, מעולם לא התעללתי בה נפשית או פיזית…חשוב לי לומר בנוגע לכתבות שפורסמו שהן נעשו ללא שום בדיקה של העובדות, אני מתכוון לעמוד על האמת ולהגן על שמי…לקהל היקר והאהוב שלי, זה מאוד קשה לעמוד בזה שמאשימים אותך בדברים שמעולם לא עשית אבל אני מאמין שהאמת תנצח ושהדברים יתבהרו".
בהודעה רשמית בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל נמסר כי "בימים האחרונים ניהלנו שיחות עם האמנים והגענו להחלטה כי ההופעות המדוברות לא יתקיימו בפסטיבל השנה. לכל אורך הדרך חשבנו ואנחנו עדיין חושבים שהדבר הנכון הוא להתייחס לנושא בפומבי ולנהל שיח פתוח מתוך הבנה שהנושא מורכב".
3 צפייה בגלריה
אינדינגב 2022
אינדינגב 2022
אינדינגב 2022
עוד הוסיפו מטעם הפסטיבל: "נאמר את המובן מאליו שוב - אין לנו, ולא היתה לנו מעולם טיפה של סובלנות לאלימות מכל סוג שהוא, כפי שיעידו עשרות אלפי האנשים שבילו באינדינגב ב-15 השנים האחרונות. אנחנו פועלים באופן אקטיבי לאפשר לקהל מרחב בטוח לצלול לתוך המוסיקה כל השנים וזה חלק מהותי מהזהות של הפסטיבל ובערכים שהוא מקדם".
עטר מיינר עצמו מסר בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל: "אני מאמין באמת, באנו בשביל האומנות ולספוג אומנות. באהבה, עטר מיינר". מלהקת המסך הלבן נמסר: "לצערנו הרב אנו מבטלים את השתתפותנו באינדינגב".