3 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
שדה רמון
(צילום: shutterstock)
רשות שדות התעופה ועיריית אילת הודיעו הבוקר (יום ג') כי החל מהחודש הבא יתחדשו הטיסות הבינלאומיות בשדה התעופה רמון. החל מ-7 באוגוסט חברת ארקיע תפעיל משדה רמון ארבע טיסות שבועיות – שתיים לבטומי שבגאורגיה ושתיים ללרנקה שבקפריסין. בנוסף, גם חברת תעופה טורקית צפויה להפעיל קו מהשדה של טיסה שבועית לאיסטנבול, אך הדבר עדיין לא נקבע באופן סופי.
שדה התעופה רמון אמור היה לפעול כחלופה לשדה אילת שנסגר וגם לשמש שדה תעופה בינלאומי שישרת את תושבי הדרום ויקל במקצת מהעומס על נתב"ג. אולם, השדה הדרומי נותר שומם במשך רוב תקופת מגפת הקורונה.
הטיסות הבינלאומיות משדה רמון אמורות, בשנה רגילה ללא מגפה עולמית, להתחיל בחודש אוקטובר, כדי למשוך לאקלים החם והנעים של אילת תיירים מאירופה הקרה וגם כדי לספק לתושבי האזור מפלט לאירופה, אך השנה הוחלט, כאמור, להקדים. הטסים מרמון נהנים מכמה יתרונות: צריך להגיע לשדה שעתיים בלבד לפני ההמראה, ויש חניה בחינם לכל אורך השהות בחו"ל.
הטיסות לבטומי ייצאו בימי ראשון וחמישי בערב, והטיסות ללרנקה ייצאו בימי שני ושישי בשעות הבוקר. המחירים, כפי שמסרה הבוקר חברת ארקיע: לרנקה: החל מ-359 דולר לכרטיס הלוך-ושוב. בטומי: החל מ-499 דולר לכרטיס הלוך ושוב.
3 צפייה בגלריה
שדה התעופה רמון
שדה התעופה רמון
מחכים לנוסעים בשדה רמון
(צילום: shutterstock)
גדי טפר, יו"ר ומנכ"ל חברת ארקיע, אמר הבוקר כי החברה תשקול להפעיל קווים ליעדים נוספים. "אנחנו שמחים וגאים להיות חברת התעופה הישראלית הראשונה שתפעיל טיסות בינלאומיות בנמל התעופה רמון", אמר טפר, "זהו מהלך משותף של ארקיע, ראש העיר אלי לנקרי ורשות שדות התעופה".
עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, הוסיף ואמר כי "הרעיון הוא לייצר פתרון נוח ומהיר לתושבי אילת והסביבה לטוס לחופשה בחו"ל בדרך מהירה ונוחה. כולנו ורואים בתקשורת את העומסים שיש בנתב"ג וזמני ההמתנה הארוכים. בתקופה זו ארקיע תאפשר לנוסעים לצאת לחופשה בראש שקט, ללא המתנה וללא תורים".
בהודעה מטעם עיריית אילת נכתב: "בקיץ הקרוב יזכה שדה התעופה של אילת ע"ש רמון לממש את ייעודו כשדה תעופה בינלאומי. לאחר הפסקה מאולצת בצל הקורונה, וטיסות בודדות לפריז בפסח האחרון, יתחדשו בקיץ הקרוב הטיסות לחו"ל". ראש העיר לנקרי הוסיף: "אני מאמין שבעקבות ארקיע תגענה גם חברות התעופה אל על וישראייר, השקת קווי התעופה היא בשורה אדירה לתושבי אילת ולמדינת ישראל כולה". לדבריו, "החייאת שדה רמון והגדלת היקף הפעילות הבינלאומית היא משימה לאומית ואינטרס ברור עבור כל אזרח במדינת ישראל".
זוהר גפן, מנהל שדה רמון, אמר כי "נמל התעופה הבינלאומי רמון ערוך ומוכן לקבל את פני הטיסות הבינלאומיות. אנחנו מקווים להרחיב מכאן את היקף הטיסות הבינלאומיות ולאפשר לציבור הישראלי, כמו גם לתיירים, נמל תעופה במחירים מוזלים ואטרקטיביים לנוחות תושבי אילת והדרום".
3 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
ובינתיים בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
שדה התעופה רמון ערוך מבחינה תשתיתית לקלוט כמעט כל סוג של מטוסי נוסעים, והוא מצויד במערכות מתקדמות אשר לא נעשה בהן מספיק שימוש. במצב הנוכחי, הטיסות הפנים-ארציות של חברות התעופה ארקיע וישראייר וטיסות פרטיות מזדמנות לא מתקרבות למימוש הפוטנציאל של השדה שעלותו מוערכת בכשני מיליארד שקלים.
ובתוך כך, רשות שדות התעופה הודיעה הבוקר כי התגייסה לסייע לחברות התעופה וחברות שירותי הקרקע להשיב מזוודות אבודות בנתב"ג לבעליהן. שבוע וחצא לאחר הפרסום ב-ynet על אודות כמות אדירה של מזוודות אבודות בנתב"ג, נמסר הבוקר כי "למעלה מ-1,300 מזוודות אותרו והושבו בימים האחרונים לנוסעים. אנו בעיצומו של מבצע סיוע לחברות התעופה להשיב את כל המזוודות המזוהות הנמצאות בנתב"ג לבעליהן. המבצע יימשך ככל שידרש".