משקפי המציאות הרבודה (AR) של אפל צפויים להגיע לשוק ברבעון האחרון של 2022 - כך מעריך האנליסט מינג-צ'י קו, הנחשב לאחד המהימנים ביותר בכל הנוגע לענקית הטכנולוגיה. התחזית הזאת כבר הושמעה בעבר, ומה שיותר מעניין בהתבטאות החדשה של קו היא ההערכה שלמשקפיים יהיה כוח מחשוב ברמה של מחשב מק והמשתמשים לא יצטרכו לחבר אותם לאייפון או למכשיר אחר. זאת, בניגוד לדיווחים קודמים בנושא.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

1 צפייה בגלריה
ככה ייראו המשקפיים של אפל? אילוסטרציה
ככה ייראו המשקפיים של אפל? אילוסטרציה
ככה ייראו המשקפיים של אפל? אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עוד עולה מדבריו של קו כי המטרה של אפל היא שמשקפי המציאות הרבודה יחליפו את האייפון בתוך עשור. הכוונה היא שבעתיד המשקפיים יאפשרו למשתמשים לבצע את כל הפעולות שהם רגילים לעשות היום באמצעות האייפון - שיחות טלפון, שיחות וידאו, ניווט, צפייה בתכנים, האזנה למוזיקה וכו'. עם זאת, מדבריו של קו עולה כי בשלב הראשון אפל תשווק את המשקפיים כתוסף לאייפון, כמו שעשתה בעבר בהצלחה עם אוזניות האיירפודס והשעון החכם אפל ווטש. מהמכתב של קו למשקיעים עולה כי המשקפיים יתמכו גם במציאות מדומה, באמצעות זוג מסכי Micro OLED מתוצרת סוני ברזולוציית 4K.
משקפי מציאות רבודה מאפשרים לשלב אלמנטים וירטואליים במרחב הפיזי שבו נמצא המשתמש. הם נחשבים, לצד משקפי המציאות המדומה (VR), לאחד משערי הכניסה למטאברס - הגלגול העתידי של האינטרנט שבו המשתמשים צפויים להיות בתוך התוכן במקום לצפות בו באופן פאסיבי. גם מטא (פייסבוק לשעבר) צפויה להשיק בשנה הבאה משקפי מציאות רבודה/מדומה שזכו לשם הזמני פרויקט קמבריה. גוגל ומיקרוסופט השיקו בעבר משקפי מציאות רבודה שמיועדים לשימוש ארגוני ותעשייתי (גוגל גלאס והולולנס 2) ולפי ההערכות גם הן מפתחות מוצרים שייפנו לצרכנים. כפי שפורסם בסוף השבוע ב-ynet, גם החברה הישראלית Eyeway Vision מפתחת טכנולוגיה בתחום.
מה זה metaverse
כמה יעלו המשקפיים העתידיים של אפל? קו לא התייחס לנושא, אולם לפי דיווחים קודמים אלה יהיו משקפיים יקרים ביותר - לפי אחד הדיווחים, הדור הראשון יהיה מיועד למפתחים וליוצרי תוכן, ומחירו יעמוד על 3,000 דולר.