3 צפייה בגלריה
השחקנית שרה ג'סיקה פרקר עם דוריס חיפאווי מיפו
השחקנית שרה ג'סיקה פרקר עם דוריס חיפאווי מיפו
העדיפה ביקור בבית ביפו מאשר אירוח אישי בלשכת ראש העיר חולדאי. השחקנית שרה ג'סיקה פרקר עם דוריס חיפאווי
(אוסף פרטי)
עד לפני כמה שנים החיים של דוריס חיפאווי מיפו היו דומים מאוד לחייהן של נשים ערביות רבות: בגיל 15 היא התארסה, בגיל 18, מייד עם תום לימודיה בבית הספר הצרפתי, היא נישאה, ומהר מאוד היתה לאם לשלושה ילדים ולעקרת בית במשרה מלאה. ישבה בבית, ניקתה, בישלה, גידלה את הילדים.
השינוי דפק על דלתה ב-2008, כאשר בעלה והיא לקחו לידיהם את ניהול העסק המשפחתי הוותיק, חנות מכולת קטנה בשם קפה אנטון, המתמחה בקלייה וטחינה של קפה איכותי וממוקמת בקרבת פארק המדרון וחוף הים. זמן קצר לאחר מכן יצא לאקרנים סרט הקולנוע "עג'מי", שהביא לאיזור גל של תיירות פנים וחוץ. המיקום האסטרטגי של החנות הפך אותה לתחנת חובה במסלולם של תיירים רבים. אחת מהן, מדריכת טיולים, הציעה לדוריס לארח קבוצת תיירים בביתה, לספר על הקפה שלה ועל השכונה. דוריס חששה וסירבה, אבל בהמשך היא נעתרה, והחלה להזמין אליה הביתה מדריכים וקבוצות לקפה ובקלאווה, ולשעה קלה של סיפורים על תולדות יפו.
בהתחלה זה היה די קשה. היה זה מעשה חריג למדי ומאוד לא מקובל בחברה הערבית ביפו. אנשים מסביב לעגו ליוזמה שלה, צחקו עליה ועל שטף האורחים שנהר אל ביתה. הרעיון של עסק שלא מכניס כסף ולא גובה שום תשלום לא התקבל בהבנה רבה.
3 צפייה בגלריה
דוריס חיפאווי עם שר ההגנה האמריקאי לשעבר אשטון קרטר
דוריס חיפאווי עם שר ההגנה האמריקאי לשעבר אשטון קרטר
שגרירים, מפיקים מהוליווד ואורחים רבי מעלה הגיעו לגלגל איתה עלי גפן בבית. עם שר ההגנה האמריקאי לשעבר אשטון קרטר
(אוסף פרטי)
פשוט ומתבקש ככל שזה נשמע - בהתחלה זה היה די קשה. היה זה מעשה חריג למדי ומאוד לא מקובל בחברה הערבית ביפו. אנשים מסביב לעגו ליוזמה שלה, צחקו עליה ועל שטף האורחים שנהר אל ביתה. הרעיון של עסק שלא מכניס כסף ולא גובה שום תשלום לא התקבל בהבנה רבה. אבל לאט לאט ובהתמדה שמה של דוריס הלך לפניה, והאירוח הביתי שלה הפך למותג. מדריכי טיולים וסוכני תיירות שמעו עליה, יצרו קשר, והתחילו לעבוד איתה ולשגר אליה קבוצות. דוריס הבינה שבין ידיה מתפתח עסק מסוג חדש, והיא יצאה לדרך עצמאית.
מאז פתחה דוריס את דלתם הבית בפני מאות רבות של אורחים מהארץ ומהעולם וקיימה מפגשים נעימים וחווייתיים. אבל אירוח אחד ב-2019 התעלה על כולם: היה זה כאשר אל היתה הגיעה כוכבת "סקס והעיר הגדולה", השחקנית שרה ג'סיקה פרקר, ששהתה בביקור בארץ. בהתחלה דוריס כלל לא האמינה למדריך, כשהציע לה לארח את הכוכבת, אבל פרקר, שהתבקשה לבחור בין סיור בעיריית תל אביב ומפגש עם ראש העיר רון חולדאי לבין אירוח ביתי ומסורתי ביפו - בחרה דווקא בדוריס. כך מצאה עצמה דוריס עומדת כתף אל כתף ומגלגלת עלי גפן במטבח שלה עם אחת הנשים המפורסמות בעולם. פרקר האזינה בעניין רב לסיפורים על ההיסטוריה של יפו, על הקפה המיוחד של המשפחה ואף הסבה עם בני הבית לארוחה מעשה ידיה של דוריס.
הביקור של פרקר הפך את דוריס כוכבת לרגע בעצמה. כלי תקשורת רבים ראיינו וצילמו אותה, ושורה ארוכה של אורחים רבי מעלה, בהם מפיקים מהוליווד, שגרירים מהעולם, אישי ציבור ואפילו שר ההגנה האמריקאי לשעבר - הגיעו להתארח בסלון ביתה, לגלגל איתה עלי גפן ולטעום מבישוליה.
שנת הקורונה פגעה מאוד בענף התיירות וגם באירוח הביתי של דוריס, אבל בימים אלה היא משקמת הפעילות ומתמקדת בתיירים הפנים הישראלים, ששמחים להזדמנות להכיר אותה ולסעוד ממטבחה.
3 צפייה בגלריה
דוריס אלחיפאווי מיפו, אירוח תיירותי
דוריס אלחיפאווי מיפו, אירוח תיירותי
אט-אט שמעו עליה מדריכי וסוכני תיירות, והתחילו לשגר קבוצות מטיילים לביתה. דוריס אלחיפאווי מארחת
(ניר יצחקי)