נבחרת הנוער של ישראל עשתה היסטוריה ועלתה אמש (שלישי) לגמר אליפות אירופה עד גיל 19 אחרי ניצחון 1:2 על צרפת. הנבחרת חגגה כל הלילה ותתחיל להתכונן לגמר הגדול מול אנגליה שייערך ביום שישי הקרוב. יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון דיבר על התחושות בריאיון לאולפן ynet.
"חגגנו כי היה לנו ניצחון היסטורי, אני חושב שהבאנו הרבה מאוד כבוד למדינת ישראל. כל הכבוד לבחורים על ההישג, יש לנו נבחרת מצוינת וצוות מקצועי מצוין, נכנסנו להיסטוריה של הכדורגל הישראלי. אנחנו צריכים להישאר צנועים עם רגליים על הקרקע. זה הישג יוצא מהכלל, עצם ההעפלה לטורניר היא הישג", אמר חסון.
6 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער. הישג היסטורי
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
"עצם ההעפלה לטורניר זו הייתה הפתעה מאוד גדולה", המשיך חסון, "אבל השקענו הרבה בדור הצעיר כי יש לנו נוער מאוד מוכשר וכל מה שהיה חסר להם זה מתקנים טובים ורמת אימון טובה, כדי שנוכל להפוך להיות נבחרת לגיטימית שמתמודדת באירופה והאירוע הזה לא יהיה אירוע חריג. אז אני מאוד שמח שאנחנו מתחילים לקצור את הפירות הראשונים שלנו מתוך תוכנית עבודה שהיא ארוכת שנים".
בואו נדבר על הגמר, אם מול צרפת זה היה דוד מול גוליית כמו שהכתירו את זה, איך אפשר לקרוא למה שיהיה בגמר מול אנגליה? "זה עדיין לא נתפס. אני חושב שלא כולנו עדיין מעכלים את זה, זה באמת אירוע יוצא דופן. בספורט כמו בספורט הכל יכול לקרות. באופן תיאורטי הנתונים הם שונים לחלוטין, רמת המקצוענות, הכסף שמושקע בכדורגל האנגלי זה לא דומה במאומה למה שקורה בישראל. אבל בספורט ב-90 דקות אפשר לשים את הכל בצד והכל אפשרי. דיברנו על כך שעוד נבחרות קטנות הגיעו ורשמו הישגים היסטוריים. עצם ההעפלה למשחק גמר זאת באמת חוויה יוצאת מן הכלל".
6 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון, יו"ר ההתאחדות
(צילום: עוז מועלם)
אז אתה מאמין שניקח את זה "בהחלט. מאמינים".
אתה חושב שבמקרה הזה הכוכבים של הנוער יצמחו להיות כוכבים גם בבוגרים "אני משוכנע שנראה את רובם בבוגרים. אבל גם היום יש לנו נבחרת טובה מאוד שנמצאת בנקודה בה היא יכולה להעפיל ליורו מליגת האומות. גם הנבחרת הצעירה הגיעה לפלייאוף העלייה ליורו כך שאנחנו מתחילים לראות שינוי. זה תהליך, אי אפשר להשיג משהו בלי שיהיה בנוי משלבים. אני מאוד גאה בעבודה שנעשית ע"י הצוות המקצועי שהוא יוצא מן הכלל, בראשותו של ילה חוס ההולנדי שהוא מאסטר בגידול שחקנים צעירים, יחד עם בוני גינצבורג ומשה סיני. אנחנו רואים ניצנים של הצלחות, ואנחנו מאמינים שנראה את זה גם בבוגרים".
6 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך והחברים חוגגים
אוסקר גלוך והחברים חוגגים
"נראה את רובם בבוגרים"
(צילום: AFP)
גם ראש הממשלה, נפתלי בנט הצטרף לחגיגות. רה"מ שוחח הבוקר עם מאמן הנבחרת אופיר חיים ואמר לו: "איזו היסטוריה, איזו גאווה, איזה אושר הבאתם לעם שלנו. כולם רואים שיש לכם לא רק מקצועיות, אלא בעיקר - נשמה גדולה. אני מתפלל שננצח, עצם זה שעליתם והגעתם לגמר, זאת היסטוריה. אני מבקש שתמסור לכל השחקנים את האהבה שלי, את הגאווה, את החיבוק ובעיקר את הההצלחה. אתם עולים למגרש לא רק בשמכם, אלא בשם כל מדינת ישראל. וכשיש את עם ישראל מאחורייך, אני אופטימי". חיים ענה לו: "אני מאושר, אני כל כך שמח. הרגשתי שכל המדינה מאחורינו, זה ממש מדהים".

חגיגות לתוך הלילה

בזמן שמעצמות כדורגל כמו ספרד, גרמניה, הולנד, בלגיה, דנמרק ואחרות בכלל לא הגיעו ליורו עד גיל 19 שמתקיים בסלובקיה, הנבחרת הישראלית ניצחה אמש הנבחרת הטובה באירופה, נבחרת צרפת. אותה צרפת שניצחה את איטליה 1:4 בשלב הבתים, וסיימה עם ישראל פעמיים בתיקו בהכנה לטורניר.
המטרה של ישראל בתחילת הטורניר הייתה צנועה: לסיים במקום השלישי בשלב הבתים כדי להתמודד על הכרטיס למונדיאל עד גיל 20 באינדונזיה בשנה הבאה. אבל מיד אחרי הנחיתה בסלובקיה, השחקנים קיבלו מטרה חדשה: להגיע לחצי הגמר. אחרי המשחקים מול סרביה ואוסטריה ולמרות ההפסד לאנגליה, ישראל העפילה לחצי הגמר מול צרפת וגם השיגה את הכרטיס למונדיאל. זאת על אף שמדובר בנבחרת שהסגל שלה הוא הכי צעיר באליפות, והורכב רק לפני מספר חודשים.
6 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
המאמן אופיר חיים
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
אם לפני היורו סומנו שחקנים בודדים מהנבחרת על ידי סקאוטים מאירופה, בראשם כמובן אוסקר גלוך ממכבי ת"א שתג המחיר שלו הרקיע שחקים, ההגעה לגמר הובילה למעקב של קבוצות רבות באירופה אחרי שחקני הנבחרת. מי שהלהיב אותם במיוחד היה בלם הפועל ת"א, סתיו למקין יחד עם חברו לקבוצה אל-ים קנצפולסקי, השניים שהיו מצטיינים בנבחרת כשהפועל ת"א סיפקה את מספר השחקנים הרב ביותר שפתח בהרכב בחצי-הגמר, יחד עם הבלם אור ישראלוב. קנצפולסקי שהבקיע את השער השני ובדיעבד הבטיח את הניצחון אמר: "עשינו מאמץ מטורף אבל זה לא מעניין כלום כי השגנו את התוצאה שרצינו. השער? התפרצות רגשות אדירה, אני לא יכול לתאר במילים בכלל"
6 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך והחברים חוגגים
אוסקר גלוך והחברים חוגגים
"אי אפשר לתאר במילים"
(צילום: AFP)
המאמן אופיר חיים אמר: "אין מאושר ממני בעולם, יש פה חבורה של גברים. שיחקנו נגד נבחרת אדירה וצימצמו את הפערים. הפנים לגמר מול אנגליה, הפסדנו להם פעם אחת ואני לא מתכוון שזה יקרה שוב. אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שזה כמו דוד מול גוליית. הניצחון הזה מוקדש למשפחה שלי. אני המאושר באדם, על גג העולם. נבוא מוכנים נגד נבחרת אדירה במטרה לקחת את הגביע".
"הזכרתי לשחקנים לפני המשחק את סיפור דוד וגוליית. גם לגוליית היו נקודות שהיה אפשר לפגוע בהן, זה היה ברקה ודוד פגע בדיוק שם. מה שעשינו היום זה שחיכינו לצרפת. ידענו בדיוק מה הם הולכים לעשות למרות שהם ניסו להפתיע אותנו עם מערך של חמישה בהגנה, אבל עברנו גם את זה, עשינו את זה ואני מאוד גאה בכולם", אמר המאמן.
6 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
רוצים לחזור לארץ כאלופי אירופה
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
"זה הישג סנסציוני. טירוף חושים. אני לא יכול להסביר במילים מה אני מרגיש, אני רק יודע שיש פה נבחרת אדירה עם צוות אדיר ותמיכה אדירה. שחקנים מוכשרים שרק רוצים לעבוד, החיבור פה הוא הדבר המיוחד בנבחרת", סיכם חיים.