בשיתוף מכון אברהמסון

"חברותיי בחרו באברהמסון בעקבותיי, אחת מהן רזתה 30 קילוגרמים"

"כל חיי הייתי רזה, אבל לפני 8 שנים אחרי שילדתי את בתי השלישית, לא הצלחתי להפחית עודף של 10 קילוגרמים. מלבד המשקל העודף, סבלתי מנפיחויות בבטן ומתחושה כללית לא טובה. ואם לא די בכך, הקורונה הציעה יותר בישולים ומאפים ויותר ישיבה על הכסא במפגשי זום. ידעתי שאני חייבת שינוי אבל לא רציתי לעשות דיאטה, רציתי לסגל לעצמי אורח חיים נכון", מספרת דלית אמיר (46), נשואה ואם לשלושה, מורה בתיכון, מאשדוד.
"לפני שהתחלתי בתהליך, ערכתי סקר מדוקדק בין כל הסדנאות ותוכניות הדיאטה שמציעים בשוק, וביררתי את המהות כל תוכנית. באברהמסון הציעו לי דרך חיים ולא דיאטה. אני בנאדם רוחני, ומאוד מאמינה באנרגיות טובות, אבל למרות זאת, בהתחלה פקפקתי בגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות, ואפילו ניסיתי סדנת דיאטה קודם לכן. משלא הצלחתי בסדנת הדיאטה, פניתי למכון".
4 צפייה בגלריה
דלית אמיר
דלית אמיר
דלית אמיר
"ביום הגמילה הייתה סופה, אבל הברקים והרעמים לא עצרו אותי. הגעתי לגמילה נחושה יותר מתמיד להצליח. אחרי טיפול הגמילה, משהו באנרגיות, בשליטה העצמית וברצון הפנימי שלי השתנה. מהר מאוד הרגשתי הפחתה בחשקים".
היא מספרת: "התחלתי ללכת לפי התפריט הראשוני שקיבלתי באברהמסון והשתדלתי לא לחרוג: 3 פירות ביום, ארוחות מסודרות. לא הייתי רגילה להגביל את עצמי, אבל מצד שני לא היו חשקים שהפריעו לתהליך. גם כשהתקרבתי למאפיות לא התפתיתי לקנות בורקסים. בעבר, היה לי הרגל קבוע לעצור בימי שני במאפייה ב-8 בבוקר ולאכול קרואסון, וההרגל הזה נעלם.
"מהיום שהפסקתי לאכול בצקים וסוכר תחושת הנפיחות שליוותה אותי יום-יום נעלמה. מסתבר שאני סובלת מרגישות לגלוטן, ולכן התזונה הזו מאוד מתאימה לי, וקל לי לצלוח את התהליך. מאז הגמילה אני מרגישה ששיניתי את אורח החיים שלי, וגם בתי הבכורה גם הצטרפה אליי.
"היום אני שוקלת 64 קילוגרמים בהתאם ליעד שהצבתי לעצמי, ואני לא מרגישה שאני מגבילה את עצמי. אני אוכלת ונהנית מהאוכל. נראית טוב ונהנית ללבוש את כל הבגדים שלי בכיף. כל מי שראה את התהליך שעברתי התלהב. שתיים מחברותיי בחרו באברהמסון בעקבותיי, אחת מהן רזתה 30 קילוגרמים".

"11 חודשים אחרי הגמילה, מינוס 15 קילוגרמים"

"אני בנאדם פעיל, שמתאמן באופן קבוע בחדר כושר, אבל שום דבר לא עוזר למשקל ולבריאות אם לא אוכלים טוב", מספר גרי ספנד (63), נשוי, אב לארבעה, וסב לשבעה וחצי נכדים, בעל חברת השקעות נדל"ן, מפתח תקווה. "הייתי ממש מכור למתוקים כמו שוקולד, מאפים מתוקים, ובמיוחד אהבתי עוגיות אוזן המן. בשנה שעברה לפני פורים אכלתי כמות מאוד מרשימה של אוזני המן".
ספנד מספר על התהליך: "כשהגעתי למשקל 102 קילוגרמים הרגשתי רע בגוף ובנפש. לא אהבתי את המראה שלי עם כרס וסנטר כפול. בעבר ניסיתי סדנת דיאטה, וגם הלכתי לדיאטנית. התהליכים היו מוצלחים, אבל אחרי תקופה, התייאשתי מהמגבלות הקשיחות של הדיאטות ולא החזקתי מעמד. התשוקה לאוכל לא פחתה והשליטה בעצמי הייתה מבצע קשה.
"לפני 11 חודשים בחרתי בגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות במכון אברהמסון. הגעתי סופר סקפטי לטיפול, אבל הרגשתי שאין לי מה להפסיד. כשיצאתי מהטיפול הייתי בהלם מוחלט. המשיכה למתוקים נעלמה, ואפילו אוזני המן לא עניינו אותי. היה כל כך קל לוותר עליהן, כשפעם הייתי טורף אותן! גם על המאפים של אשתי, שאופה ברמה מקצועית, לא היה לי קשה לוותר".
לדבריו, מתחילת התהליך הוא רזה 15 קילוגרמים. "יש לי יותר אנרגיה, אני מתאמן יותר בחדר הכושר בפחות מאמץ. בערכי בדיקות הדם שעשיתי לפני התהליך הייתה לי בעיה של טריגליצרידים וסוכר בדם, והיום הכל מאוזן לחלוטין. אני מרגיש מצוין וכיף לי להתחיל את היום. השנה אחגוג את חג הפורים בלי אוזני המן".
4 צפייה בגלריה
ברכה מירז
ברכה מירז
ברכה מירז

"ירדתי 10 קילוגרמים, והגעתי למשקל הכי נמוך שלי מאז השירות הצבאי"

"אני בתהליך מספר חודשים וזו פשוט אליפות!.המתוקים שהייתי מכורה להם כל חיי, הפסיקו לעניין אותי. את המתוקים אני שומרת לנכדים ולא נוגעת בכלום. מקישוט על השולחן, הפירות הפכו למאכל. אני מכינה מאכלים וקינוחים: אוכלת מרקים טובים שמכינה. חטיפיי שיבולת שועל עם בננות, שקדים טחונים ושוקולד מריר. יוגורטים עם פירות, שקדים ללא קליפה שהשריתי במים ומלח ותמרים עם אגוזים הם מעדן בפי.
"סיגלתי לי אורח חיים בריא ואחר לגמרי. אני לא יודעת מה הייתי עושה בלי התמיכה של אברהמסון. בזכותם למדתי איך לקרוא את תוויות ולזהות מזון, עם ובלי סוכר. טיפול הגמילה והתמיכה המצוינת של מכון אברהמסון הם שילוב מנצח. ירדתי 10 קילוגרמים, והגעתי למשקל הכי נמוך שלי מהשירות הצבאי", מספרת בהתלהבות ברכה מירז (66) מירושלים. עובדת בנק לשעבר ופנסיונרית בהווה, נשואה אם לשלושה ילדים, וסבתא ל-8 נכדים.
"האהבה הגדולה שלי הם המתוקים: עוגות, שוקולדים וגלידות. הייתי מחסלת חבילות של שוקולדים, על בסיס יומי. גם גלידות מאוד אהבתי והייתי מחסלת בערמות. לא הייתי רגועה, תמיד רציתי לאכול משהו, אבל המשיכה הhיתה תמיד למתוק ולא לאוכל. מהצבא אני נאבקת במשקל, עם תנועת אקורדיון של ירידה ועלייה במשקל. בכל היריון העליתי 30 קילוגרמים, אם כי נאבקתי במשקל לפני ההריון וגם אחרי הריון, כי ההשמנה הפריעה לי".
היא מספרת על המאבק במשקל: "עשיתי כל מיני דיאטות, וגם אם הייתי יורדת מעט במשקל, אחרי חודש הייתי מפסיקה עם הדיאטה. בקורונה הייתי בלי הפסקה על המתוקים. הגעתי למשקל 70 קילוגרמים, הרגשתי רע מאוד ולא אהבתי את מראה הגוף שלי. חוויתי גלי חום, היו לי בעיות עם הרגליים, כאבים בגב ואי שקט. חד משמעית, התעוררו גם פחדים מפני העתיד. שנתיים בתוך הקורונה, אנשים עם עודף משקל בטח התמודדו קשה יותר עם הקורונה. בעיות נשימה ומשקל גבוה זה שילוב רע מאוד.
"היום אין לי שום בעיות ואני מרגישה קלה כמו איילה. השינוי המהותי קרה לי בראש אחרי הגמילה. אני מאושרת ולא בגלל היעד המספרי וההגעה למשקל המטרה. אני מאושרת כי קרה לי משהו בראש, כי אין לי דרישה למתוק. אני לא רוצה מתוק, והבנתי עד כמה הסוכר לא בריא לבריאותי.
"ממידה 44 ירדתי למידה 40. ובניגוד לעבר שהייתי שומרת בגדים, זרקתי את כל הבגדים במידות הגדולות. התהליך באברהמסון שינה לי את החשיבה ואני יודעת שעוזרת לעצמי להרגיש טוב בשנים הבאות".
היא מסכמת ואומרת: "כשאנחנו אוכלים במסעדה, אני לוקחת קינוח ומביאה אותו לשכנתי המבוגרת, שגרה דלת ליד, וממש שמחה לקבל אותו. בתי בת ה-32 משתגעת ממני, כי הגעתי למשקל קרוב לזה שלה. בעלי מפרגן ונפעם מכברת הדרך שאני עושה. הניצחון שלי הוא שאני עושה את התהליך למעני! לא בשביל שמלה לחתונה של הבן, או הבת מצווה של הנכדה, לעצמי ולמען בריאותי".
4 צפייה בגלריה
דודי ליבנה
דודי ליבנה
דודי ליבנה

"הפנים שלי זוהרות בזכות תזונה טובה"

"הגעתי למשקל שהדאיג אותי. אני נכה צה"ל בעקבות פציעה במלחמת יום כיפור. מעבר לבעיות האורתופדיות הרגילות שאני מתמודד איתם, חלה החמרה בברכיים בגלל ההשמנה", מספר דודי ליבנה, 69, נשוי, אב לחמישה וסב לנכדה, גמלאי מחיפה, ששקל 99 קילוגרמים בשיאו.
"מלבד הברכיים שכאבו, הפריע לי שהפכתי לאדם כבד ומוגבל. הכל הפך קשה יותר: להתהפך במיטה, לקום, להתכופף, לשבת, ללכת. אף פעם לא התעמקתי בתזונה. מדי פעם עשיתי דיאטה רגילה והפחתתי קלוריות אבל לא יותר מזה. באברהמסון הרשימה אותי היכולת לגמול אנשים מסיגריות, והתחברתי לרעיון של גמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות. כמכור, אהבתי את כל הבצקים ובמיוחד אוכל איטלקי כמו לזניות, פסטות מוקרמות. במתוקים, שוקולד היה האהבה הגדולה שלי. נהניתי לחגוג בחנויות פרלינים משובחות. גם אכלתי את כל המאפים והבישולים שאשתי הכינה".
הוא מספר: "אחרי טיפול הגמילה באברהמסון, שיניתי לחלוטין את דרך החשיבה שלי. החלטתי להעמיק בידע שלי בתזונה ובבריאות. עניין אותי לדעת איך אני יכול לשפר את המצב הבריאותי שלי, ואיך אפשר לעצור תהליכי זקנה. לפי כל המחקרים, תזונה היא מרכיב מרכזי בהתנהגות הגוף. מהגמילה אני משקיע את כל כולי בעצמי ובבריאותי. לא נוגע יותר בסוכר וגם לא בפחמימות מזיקות. מרבה לאכול בשר, דגים, פטריות, טחינה, אגוזים, ירקות וירקות עליים ושמן זית. אני משתדל לאכול כמה שפחות פחמימות, גם לא ממכרות, אוכל שתי ארוחות ביום ושותה המון מים.
"מדהים כמה ירידה במשקל של 15 קילוגרמים שינתה באופן דרסטי את כל היכולת שלי לנוע. למרות שאני נעזר בקב, אני צועד מדי יום 6 קילומטרים. שוחה פעמיים בשבוע בבריכה, והירידה במשקל גרמה לי לרצות להתנסות בעוד ועוד דברים. 10 חודשים אחרי הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות, אני שוקל 82 קילוגרמים, עם משקל יציב שלושה חודשים. הייתי במשקל הזה כשהייתי בן 30".
לסיכום הוא אומר: "מעבר לתחושה הפיזיולוגית שהשתפרה מאוד, אני מרגיש מעולה גם רגשית ונפשית. מצב הרוח שלי טוב ואני ישן מצוין בלילה. עור הפנים שלי נראה מדהים. אנשים אומרים לי שאני זוהר ואין לי ספק שזה שינוי שקשור לתזונה".
בשיתוף מכון אברהמסון
פורסם לראשונה: 11:11, 13.02.22