פרשת ההטרדות לכאורה של סוכן הדוגמנויות שי אביטל ממשיכה לעורר סערה - והפעם מגיעה עדות נוספת מצד הדוגמנית איידן פלאט. לפני שנתיים השתתפה בסדרה "פרפקט טן" של ערוץ הבידור, לצד גל גברעם, מי שהעידה שחוותה לכאורה הטרדה מינית על ידי אביטל.
לפני כיממה, כזכור, נודע כי המקרה שעליו התלוננה גברעם אירעה במהלך צילומים לתוכנית הדוקו-ריאליטי הנ"ל - פרויקט שהיווה שיתוף פעולה בין סוכנות רוברטו בן שושן לעלית מודלס של שי אביטל. אביטל נקרא לשפוט בתוכנית, אולם לדברי גורמים בהפקה היחס שלו כלפי הבנות היה בלתי נסבל. "הוא לא הפסיק להציק להן", סיפר גורם שעבד בתוכנית. "הבנות לא רצו להתלונן במשטרה ולא הייתה ברירה אז פשוט העיפו אותו מהפרויקט". ע', שעבדה בהפקה ושהתה במקום, אף סיפרה ל-ynet כי "בשלב מסוים ראיתי אותו נוגע בבנות, מלטף, עושה מסאז' מאחורה, והבנות היו נחמדות אליו", היא משחזרת.
3 צפייה בגלריה
איידן פלאט
איידן פלאט
איידן פלאט
(צילום מסך)
פלאט, שהתראיינה הבוקר (ה') באולפן ynet מארצות הברית, חיזקה את הדברים שנאמרו, אך גם חשפה כי זאת לא הייתה הפעם הראשונה שחוותה עימו תקרית לא נעימה. "נתקלתי בו לראשונה לפני מספר שנים, כשהייתי ב[נופש של] אילת הבינתחומי, והוא פשוט שלח לי הודעה באינסטגרם אחרי שהוא ראה סרטון שלי רוקדת בבגד ים במסיבה. לא הכרתי אותו ולא ידעתי מי הוא, והוא כתב לי, "צדקת". שאלתי, "מה זאת אומרת?" אז הוא ענה שהיה שווה להגיע לאילת הבינתחומי כדי לראות אותי - וזה גבר שאני לא מכירה, שבחיים לא נתקלתי בו או בשם שלו, לא ידעתי מי הוא. וככה הכל התחיל. הייתי בת 21".
איך הסיפור הזה מתגלגל משם? "הוא אמר שהוא סוכן דוגמניות והראה לי תמונות של הבחורות שאצלו בסוכנות, ואז אמר לי שהוא ישמח לשבת איתי ולדבר על כל מיני דברים, ושהוא יכול לקחת אותי למקומות הכי גבוהים. שהוא רואה עתיד ממש גדול בשבילי ושחבל לפספס הזדמנות כזו".
את מתפתה? זה בכלל בתוכניות שלך להיכנס לתחום הזה? "זה כן דיבר אליי, אז הצעתי לו להיפגש במסעדה והוא אמר לי שהוא לא מוכן להיפגש איתי במסעדה, והזמין אותי אליו הביתה. ברגע שזה קרה פתחתי אינטרנט וכתבתי 'שי אביטל', וראיתי כל מיני כתבות ודברים לא נעימים, על בנות שהתלוננו על דברים משנת 2005".
3 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
שי אביטל
(צילום: יריב כץ)
וכשאת מצטרפת ל"פרפקט טן", שגם גל גברעם הייתה בה, הדרכים שלכם נפגשות שוב. "נכון, וגם שם קרו דברים לא נעימים כל כך. כפי ששמעתי בחדשות, היינו נתקלות בו המון - הוא היה אחד מהמפיקים ומהסוכנים שהיו אחראים על התוכנית, אז היינו נתקלים בו המון באירועים, בהשקות, במסיבות, והוא תמיד גרם להרגיש לא בנוח. לא אזכיר את השמות של מי שזה קרה להן, אבל כשהיינו במסיבה אחת הוא בא להגיד שלום לבחורה אז הוא גנח לה באוזן, ליטף בחורות במקומות לא נעימים. הייתה בחורה שהייתה קטינה והוא אמר לה דברים שמאוד לא במקום. דיבר על המראה הפיזי שלה - היה לה חזה מאוד גדול - דיבר על איך שהיא נראית ושהיא לא נראית בגיל שלה".
אז זה לא רק הודעות או טקסטים בזויים, אלא גם שליחת ידיים. "כן, כן, ליטף בחורות. היה מקרה אז כשהיינו באילת, [ישבנו] בשולחן במסעדה כשהיו סביבי המון בנות וחלק מההפקה של ערוץ בידור, והוא עשה שם מסאז' לאחת הבחורות - שהיה ברור שהיא מרגישה לא בנוח - וכשראיתי אותו עושה את זה אמרתי לה שאני הולכת לשירותים, ושאשמח שתבוא איתי, כדי לנסות להציל אותה מהסיטואציה".
הוא גרם לתחושה של פחד? הרגשה שהוא כופה את עצמו על הנשים? "חד משמעית. באותו הלילה הוא גם ניסה להכריח את הבחורה שהוא עשה לה מסאז' לתת לה נשיקה, והיה שם מאוד לא נעים. העניינים התגלגלו אחר כך והתלוננו עליו, ובאמת בגלל זה הוציאו אותו יותר מאוחר מהפרויקט של 'פרפקט טן'. אבל היו חילופי הודעות לא נעימים".
הוא המשיך לפנות אלייך? "נכון, המון הודעות באינסטגרם של 'את לא יודעת מה את מפספסת, את צריכה להוכיח את עצמך, את לא מראה רצינות. כשתראי רצינות נוכל לעבוד יחד'".
בשלב הזה, את מבינה מהי אותה הרצינות? "חד משמעית, אני יודעת עם מי יש לי עסק. פעם אחת גם אמרתי לו שלא יתעסק איתי, שאני לא כזאת פתי ושאני מבינה למה הוא מתכוון. שאני לא נמצאת שם בכלל והוא גילה שיש לי בן זוג".
3 צפייה בגלריה
איידן פלאט ב"פרפקט טן"
איידן פלאט ב"פרפקט טן"
איידן פלאט ב"פרפקט טן"
(צילום מסך, HOT בידור)
עם פרסום הפרשה, רבות ממיוצגותיו של אביטל (שמאז עזבו את סוכנותו) טענו כי לא ידעו דבר, אולם לדברי פלאט, היא חוותה אירועים שהוכיחו לה אחרת. "אין בן אדם בתעשייה שלא ידע מי זה שי אביטל. אין אדם שלא ידע שהוא מטריד מאוד. הוא היה מדבר על זה גם באופן גלוי עם חברים שלו - על איך שהוא חושב עם מה שנמצא לו בין הרגליים מאשר עם הראש, ושאם היה חושב עם הראש שלו הוא היה בחור יותר מצליח, ומצליח להביא יותר דוגמניות לסוכנות שלו. שיש הרבה דוגמניות מצליחות בסוכנויות אחרות כי הוא ניסה להתחיל איתן, שהוא לא באמת התנהג אליהן בצורה מכובדת.
"גם המיוצגות שלו היו זורקות פה ושם הערות. הייתה מיוצגת אחת שלו שדיברה איתנו בתוכנית, ושמה דגש על כך שהיא לא הגיעה אליו לפגישה לבד והגיעה עם בן הזוג שלה - עם [מבט ב]עיניים של 'אם אנחנו מבינות על מה היא מדברת'. זה לא נכון שלא ידעו. אולי לא ידעו שהוא אנס - גם אני לא תיארתי לעצמי שאנס קטינות ועשה דברים כאלה - אבל כולן וכולם ידעו".
דיברתן ביניכן על אופציה ללכת לדבר עם המשטרה ולהגיש תלונה? או שכצעירות שרצו להתקדם בתחום חששתן לעשות את הצעד הזה? "זה בדיוק זה. לי הוא לא עשה משהו קונקרטי שיכולתי להגיש תלונה, וגם איימתי עליו שאבא שלי עורך דין ושהוא לא צריך להיכנס למקומות כאלה איתי, אבל הוא כן הוא ידע איך לנצל את החולשה של בנות ואיך לשחק על החלום שלהן. הוא בן אדם שיש לו המון כוח. באותו הלילה שהוא הכריח בחורה לנשק אותו ועשה מסאז' וליטף בחורות בישבן - הוא דאג לא להכניס אותן למסיבה לאילת. הן היו תקועות באמצע המדבר, והוא גם דאג לשלוח להן הודעות שהן לא יצליחו להגיע רחוק בתעשייה אם יכעיסו אותו, ושהוא ידאג לזה באופן אישי. הוא בן אדם עם המון כוח ובחורות פחדו מזה".
עורך הדין ששי גז, המייצג את שי אביטל, מסר בתגובה: "כופר בכל וכל, מעולם לא כפה את עצמו על אף אחת".
חוץ מפלאט, כוכבת ריאליטי אחרת סיפרה הבוקר ל-ynet עדות נוספת על תקרית עם שי אביטל. לדבריה, "קבענו לפגישה מקצועית... הוא נתן לי את הכתובת ואמר לי 'מתחם הבורסה ברמת גן'. הגעתי וראיתי שזה בית מגורים. מהר מאוד הבנתי שזו דירה שהוא מתגורר בה. השיחה פתאום לא הייתה מקצועית כפי שקבענו בפגישה, ואז הוא ניסה לנשק אותי. העפתי אותו, קמתי והלכתי".