2 צפייה בגלריה
מטוס וויזאייר איירבוס A321
מטוס וויזאייר איירבוס A321
מטוס וויזאייר איירבוס A321
(צילום: shutterstock)
חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר הודיעה לפני כמה ימים כי תעניק 100 אלף כרטיסי טיסה בחינם לאזרחים אוקראינים כדי לסייע להם להגיע ל"חוף מבטחים". במקביל להודעה זו, חברת הבת וויז אייר אבו דאבי, שרוב הבעלות שלה היא בידי איחוד האמירויות, הוסיפה ללוח הטיסות קווים חדשים למוסקבה החל מחודש אוקטובר.
זאת לא הפעם הראשונה שבה וויז אייר מסייעת לאזרחים ולפליטים אוקראינים עם טיסות חינם. מאז חודש מרץ הציעה החברה יותר מ-200 אלף כרטיסים בחינם למי שמעוניין ויכול להימלט מאזורי הקרבות.
לפי ההודעה החדשה של החברה, הכרטיסים החינמיים יהיו זמינים לנסיעות בין 15 בספטמבר ל-8 בדצמבר 2022 בכל רשת היעדים הנרחבת של וויז אייר ביבשת אירופה. מדובר ב-800 קווים שונים, בין היתר גם קווים לישראל. וויז אייר פתחה עמוד ייעודי למבצע באתר שלה. מנכ"ל החברה ג'וזף ואראדי אמר: "אנחנו חברת הבית עבור אוקראינים, ואנחנו כאן כדי להמשיך לתמוך בהם בכל דרך שנוכל בזמנים קשים אלה. המטרה שלנו היא להקל על הקשיים של אזרחי אוקראינה".
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגיגות יום הצי ב סנט פטרסבורג
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגיגות יום הצי ב סנט פטרסבורג
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ודאי מרוצה מהקווים החדשים
(צילום: רויטרס / Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin)
לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה בחודש פברואר, מיד עם סגירת המרחב האווירי מעל אזור הלחימה, הפסיקו כמעט כל חברות התעופה לטוס באזור זה ובהדרגה גם לרוסיה. עם סגירת המרחב האווירי בפני האיחוד האירופי לא יכלו עוד מטוסים בבעלות או ברישום אירופי לטוס בשטח האווירי הרוסי או בכלל לרוסיה.
המטוסים של וויז אייר דובאי טסים תחת רישום של איחוד האמירויות ועל כן אין מניעה למטוסי החברה האמירתית לטוס לרוסיה ובשטח האווירי הרוסי.
הסיבה לחידוש הטיסות של וויז אייר לרוסיה היא ככל הנראה ביקוש גובר, אך בהצהרה לתקשורת שנתן מנכ"ל החברה הוא סיפק תשובה מתחמקת במקצת ולא ענה ישירות לשאלה מדוע החברה מחזירה את הטיסות למוסקבה, ושוב הוא בחר להתמקד בחדשות המחמיאות יותר: "וויז אייר סייעה רבות, ועודנה מסייעת, לפליטים ולאזרחים האוקראינים. וויז אייר מחויבת לפתח את התיירות והנסיעות באיחוד האמירויות".