בקצרה:
  • הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב שוב חוקרת את טסלה
  • הפעם בנוגע להסחת דעת אפשרית בעת משחק על מסך המידע
  • בין הדגמים: מודל 3, החשמלית הנמכרת ביותר בישראל ב-2021
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
(צילום: ניר בן זקן)
אילון מאסק מעדיף לשמור את מותג הרכב החשמלי שלו, זה שהפך אותו לאיש העשיר בעולם, תמיד בכותרות. אך על חלקן, כמו אלה המדווחות על חקירת הרשויות בנוגע לרמת הבטיחות שמספקים דגמי טסלה שונים, אפילו הוא - שניזון מכך - היה מוותר. למשל הודעת ה-NHTSA (הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים) מהיום (ד'), כי פתחה בחקירה לגבי הסחת דעת אפשרית שעלולה להסתיים בתאונה.
הפעם מדובר באפשרות להפעיל משחקי וידאו בכלי הרכב עם אפשרות למצב "משחקי נוסע" על מסך המידע הגדול, גם במהלך נסיעה, ולא רק בעת חניה כפי שהיה עד לפני שנה. לפי ה-NHTSA, החשד הוא כי "אפשרות המשחק עלולה להסיח את דעת הנהג ולהגדיל כך את הסיכוי לתאונה". הרשות הודיעה כי "תבחן את משמעויות אפשרות המשחק, כמו גם תכיפות השימוש בו". לפי הרשות האמריקאית, 580 אלף כלי רכב מכל הדגמים המיוצרים - 3, X, Y ו-S - מעורבים בחקירה, כולם יוצרו בין השנים 2017 ו-2021.
וזו כבר חקירה בטיחותית שניה במהלך ארבעה חודשים בלבד בה מעורבים דגמי טסלה, ואשר נערכת על ידי ה-NHTSA. בחודש אוגוסט השנה הודיעה הרשות כי היא חוקרת את מערכת אוטו-פיילוט של טסלה המאפשרת נהיגה אוטונומית באופן חלקי. החקירה נערכת עקב חשד כי המערכת מתקשה לזהות רכבי הצלה חונים ומקיפה 765 אלף מכוניות, גם כאן מכל הדגמים אך משנות הייצור 2014 עד 2021.
לפני כחודשיים הודיעו ברשות לבטיחות כי תגובת החברה לבקשות העברת המידע התקבלה וכי היא נבחנת, והוסיפו כי טסלה ביקשה שלא לפרסם את המידע שהעבירה לציבור. יש להזכיר כי גם במקרה זה מייחסת הרשות חשד להסחת דעת כתוצאה מהאפשרות לנהוג ברכב ללא מגע יד נהג. ברשות מניחים כי נהגים שאינם אוחזים בהגה אינם מקפידים להביט בנעשה על הכביש ולהיות דרוכים למקרה בו יאלצו להתערב בפעולת המכונית, כפי שנדרש על פי חוק.
עד עתה לא נמסרה כל תגובה מטסלה