הדגם החמישי של אוזניות הפרימיום של סוני, WH-1000XM5 (או כפי שאנחנו נקרא לו לאורך סקירה זו, XM5), מצליח להוכיח פעם נוספת שבכל הקשור לאיכות סאונד וסינון רעשים, סוני יודעת בדיוק מה היא עושה - העיצוב החיצוני שונה, איכות הסאונד שופרה, וחוויית סינון הרעשים מצליחה, איכשהו, להיות טובה יותר מאי פעם. תג המחיר כאמור לא זול במיוחד, אך התמורה ללא ספק שווה את זה. ומה בכל זאת לא התחבר לנו?
4 צפייה בגלריה
עיצוב חדש
עיצוב חדש
עיצוב חדש
(צילום: רועי האן, ynet)

עוד סקירות:

עיצוב חדש אך שנוי במחלוקת

לראשונה ולאחר מספר שנים בהם דבקה בעיצוב די זהה בין שלל דגמי הסדרה, XM5 מציגות עיצוב חדש לחלוטין. שפת העיצוב של סוני השתנתה מקצה לקצה, וניתן לראות בבירור שהיא מנסה להתקרב כמה שיותר לעיצובים של המתחרות המרכזיות שלה - בוס (Bose) ואפל. XM5 מגיעות בעיצוב "עדין" יותר הכולל קצוות רכים ומעוגלים הרבה יותר מאלה של הדורות הקודמים. כמו כן, סוני שילבה באוזניות קשת מעט דקה יותר, וסיפקה ציר הגדלה חדש שנפתח בצורה חלקה ולא לפי שלבים - ממש כמו ב-AirPods Max. על פניו, העיצוב החדש לא רע בכלל, והוא ללא ספק הופך את האוזניות האלה למאוד יפות ומחמיאות בהשוואה לדגמים הקודמים בסדרה. דבר נוסף שמאוד אהבתי הוא הכריות של האוזניות, שעשויות מספוג איכותי ומאוד רך המספק איטום פסיבי איכותי.
יחד עם זאת, השינויים שסוני ביצעה בעיצוב של האוזניות עלו לה לא מעט: קודם כל האוזניות כבר לא יכולות להתקפל - פיצ'ר שחבל מאוד שסוני ויתרה עליו. כמו כן ובעקבות העובדה שהן כבר לא מתקפלות, הקייס של האוזניות גדל גם הוא, מה שעשוי להפוך את חווית ההתניידות והנשיאה של האוזניות ממקום למקום לקצת יותר מסורבלת. עוד דבר שפחות אהבתי כאן הוא הקשת עצמה, שכאמור הפכה לדקה יותר בהשוואה לדורות הקודמים, מה שהביא לכך שהאוזניות הרבה פחות נוחות לאורך זמן (שלא תבינו לא נכון הן מאוד, מאוד נוחות, אבל העובי של הקשת הקודמת היה פשוט טוב יותר). עוד דבר שסוני הורידה כאן זה שבב ה-NFC שאיפשר לבצע צימוד מהיר לאוזניות.
4 צפייה בגלריה
עיצוב חדש, קייס חדש
עיצוב חדש, קייס חדש
כבר לא מתקפלות
(צילום: רועי האן, ynet)
אם נשים את העיצוב הכללי בצד, מכאן ואילך כל מי שהשתמש אי פעם באוזניות של סוני אמור להרגיש די בבית. התפעול של האוזניות לא השתנה כלל, כשהצד השמאלי של האוזניות כולל שקע לכבל אוזניות 3.5 מילימטר לצד כפתור ההדלקה ובורר מצבי השמע המאפשר לנו להפעיל את מצב סינון הרעשים ואת מצב המודעות לסביבה. האוזניה הימנית כוללת שקע טעינה USB-C. באשר לשליטה באוזניות, גם כאן הכל נשאר די אותו הדבר, כשהפעלה והפסקה של מוזיקה נעשית באמצעות מחוות מגע על גבי צידי האוזניות.
מחוות המגע של סוני תמיד היו נוחות מאוד לשימוש, וגם כאן חווית השימוש באמצעות מחוות לא מצליחה לאכזב. התפעול של האוזניות קל ונוח - נגיעה כפולה על משטח המגע הימני תפעיל ותעצור את המוזיקה, החלקה למעלה ולמטה תגביר ותנמיך את הווליום והחלקה ימינה ושמאלה תעביר שירים קדימה ואחורה.
4 צפייה בגלריה
מערך כפתורים מוכר
מערך כפתורים מוכר
מערך כפתורים מוכר
(צילום: רועי האן, ynet)
כמו כן, סוני המשיכה גם השנה לספק פיצ'רים נהדרים כגון "Quick Attention Mode", שמאפשר לכסות את משטח המגע הימני של האוזניות עם היד שלנו וכך להנמיך את המוזיקה באופן מיידי בצורה שתאפשר לנו לשמוע את הסביבה בקלות ובמהירות (פיצ'ר מציל חיים בזמן שאתם מנסים להבין באיזו תחנה אתם ברכבת, מניסיון). פיצ'רים נוספים שחזרו להופעה נוספת הוא היכולת של האוזניות להפסיק את המוזיקה בשנייה שנוריד אותן מהראש ופיצ'ר "Speak to Chat" שמאפשר לאוזניות לזהות כשאנחנו מדברים ולהנמיך את המוזיקה בהתאם. בנוסף מאוד אהבתי שיש אפשרות לחבר את האוזניות לשני מקורות במקביל (מצוין לאלה מכם שעובדים עם המחשב הנייד והטלפון במקביל). בכל אלה אפשר לשלוט בקלות ובנוחות באמצעות האפליקצייה הייעודית של האוזניות.
באשר לחיי הסוללה, סוני מבטיחה לנו כ-30 שעות שימוש מלאות לפני הצורך בטעינה. אין ספק שמדובר בחיי סוללה מרשימים ביותר, ומבדיקה שלי הן אכן מחזיקות קרוב ל-30 שעות לפני שצריך להטעין אותן. בנוסף לכך סוני הוסיפה השנה תמיכה בטעינה מהירה, כשטעינה של 3 דקות בלבד תספק סוללה ל-3 שעות האזנה מלאות, כך שטעינה היא ללא ספק הדבר האחרון שתצטרכו לדאוג לו בזמן השימוש.

סינון רעשים, מודעות לסביבה ומה שבניהם

סדרת WH-1000X נועדה בראש ובראשונה להיות ספינת הדגל של סוני בכל מה שקשור לסינון רעשים, ואין ספק שה-XM5 שמרו על התואר הזה גם השנה. סינון הרעשים של סוני תמיד היה מאוד מרשים ואיכותי, אבל לעיתים הוא גם הרגיש מאוד "כבד" על האוזן ויצר תחושת לחץ לא נעימה - לפחות עבורי. הפעם, כל זה פשוט נעלם. סינון הרעשים שיש לנו כאן הוא מהאיכותיים שנתקלתי בהם אי פעם, ואני חייב לציין שבתור אדם שפחות מתחבר לכל הנושא של סינון רעשים ברמה הרעיונית, הביצוע של סוני כאן גרם לי להבין שיש מקרים שסינון רעשים אקטיבי זה הפיתרון האידיאלי.
עוד דבר שסוני עושה נהדר זה לספק לצד יכולות הסינון המתקדמות גם יכולת מודעות לסביבה באמצעות מצב "Ambient Sound" שיאפשר לנו להזרים אל תוך האוזניות את הסאונד של העולם החיצון ובכך לדאוג שנישאר מחוברים לסביבה - גם כאן, סוני הציגה יכולות מרשימות בהחלט.
סינון הרעשים ומצב המודעות לסביבה זכו לשיפור משמעותי בעיקר בגלל שסוני כללה כאן יותר מיקרופונים בהשוואה לדגם הקודם - כשמונה מהם אם אהיה מדויק. זה זמן טוב לציין שגם איכות השיחה בזמן השימוש באוזניות השתפרה בעקבות כך, אם כי לא מדובר בשיפור תהומי בהשוואה לאיכות השיחה של הדגם הקודם.

איכות הסאונד

אוריד את זה מהשולחן כבר עכשיו: בכל מה שקשור לסאונד, XM5 הן ללא ספק מאוזניות הפרימיום הטובות ביותר שניתן לשים עליהן את היד נכון להיום, והתמורה שתקבלו למחיר ללא ספק שווה את זה.
תרשו לי כמובן להרחיב ולספר לכם שסוני הצליחה להפתיע אותי לטובה עם איכות הסאונד של האוזניות האלה, בעיקר בגלל שלא חשבתי שיש לה איפה להשתפר בהשוואה לאיכות המצוינת של הדגם הקודם בסדרה. עובדה מעניינת שחשוב לשים אליה לב היא שהשנה הדרייברים של האוזניות קטנים יותר: כ-30 מילמטר בהשוואה ל-40 מילימטר של הדורות הקודמים. על פניו? מתכון לאסון שעשוי להשפיע מאוד על איכות הסאונד, אך בפועל - שינוי שעשה לאוזניות האלה רק טוב.
4 צפייה בגלריה
עיצוב חדש, כיסוי חדש
עיצוב חדש, כיסוי חדש
עיצוב חדש, כיסוי חדש
(צילום: רועי האן, ynet)
כמה טוב אתם שואלים? בעוד ולא הרגשתי בשינוי של ממש בכל מה שקשור לבס (שכבת סאונד שסוני תמיד הצטיינה בה), השינוי המשמעותי באמת שסוני הציגה כאן בא לידי ביטוי בתדרי האמצע ובתדרים הגבוהים. שני התדרים האלה זכו לשיפור משמעותי בהשוואה לדורות הקודמים של סוני - הכל נשמע מדויק יותר, מעודן יותר ופשוט טוב יותר. עבורי, מדובר בפעם הראשונה שנתקלתי באוזניות מסננות רעשים בהן התחברתי לכל אחת משכבות הסאונד.

השורה התחתונה

WH-1000XM5 מצליחות, פעם נוספת, להיות אופציה פשוט נהדרת לכל מי שמחפש אוזניות סינון רעשים ברמת פרימיום. איכות הסאונד מדהימה, התפעול קל ונוח והעיצוב החדש, על אף חסרונותיו, מתחברים כולם יחד לכדי אוזניות ברמה הגבוהה ביותר, שללא ספק תספק את הצרכנים שישימו עליהן את היד.
האוזניות החדשות של סוני נמכרות בישראל בימים אלה במסגרת מכירה מוקדמת במחיר של 1,590 שקלים תחת הייבוא הרשמי של חברת ישפאר. האוזניות יגיעו למדפים ברשתות השיווק במהלך החודש הבא ויהיו זמינות בצבעים שחור וכסוף.