משנת 2005, עת הצטרפתי למסע "גלגלי האהבה", אני שומע את המנטרה - "כשקשה שלכם במרוץ, תחשבו על הילדים בבית החולים והקשיים שאותם הם חווים מדי יום. זה ייתן לכם כוח". לפני כשנה וחצי הופתעתי לגלות שאני כבר לא צריך לחשוב על "הילדים שבבית החולים", אני פשוט חושב על בני, אהובי, מֵאוֹרִי, שפתאום הפך גם הוא להיות אחד מאותם "ילדים".
5 צפייה בגלריה
מאורי לנדאו
מאורי לנדאו
"הפך לאחד מאותם 'הילדים'". מאורי לנדאו
(צילום: חובב לנדאו)
אצלנו קוראים לזה "אתגרים", לא "קשיים", ואנחנו מסתכלים להם בעיניים ומוצאים את הדרכים הכי טובות להתמודד איתם. מאז, באמת כבר לא כל כך קשה לי ברכיבות. כבר 17 שנים שאני יוצא למסע האופניים שנקרא "גלגלי אהבה". האהבה לאופניים ורכיבה, הביאה אותי להצטרף למפעל האדיר הזה, לרכוב ולגייס תרומות עבור ילדים שצריכים לעבור תהליכי שיקום לא פשוטים בגלל מחלה, תאונה או מצב מולד. זה נראה לי שילוב מדהים בין תחביב כל כך גדול לבין היכולת לעזור למי שזקוק לכך.
קראו עוד:
עם השנים, "גלגלי אהבה" הפך לבית השני שלי. כזה שאני מקפיד לחזור אליו שנה אחר שנה. בכל שנה, איפשהו באמצע הקיץ, מתחילים הטלפונים: "אתה מגיע השנה?" וככל שהתאריך מתקרב, כך מדד הלחץ עולה. אבל בסוף, תמיד הדברים מסתדרים ואני שוב מגיע למסע. בסוף כל מרוץ שכזה, שמסתיים בבית החולים, הייתי נפגש עם הילדים. הם היו מוחאים לי כפיים ומעניקים לי מדליה, ואני הייתי מצדיע להם ומחזק אותם, אומר להם שהם האלופים האמיתיים. בסופו של המסע, הייתי נוסע הביתה בתחושה שהנה, אני תורם ועושה טוב. תחושה נהדרת.
5 צפייה בגלריה
חובב ומאורי לנדאו
חובב ומאורי לנדאו
"מסתבר שלא הכול בידיים שלנו". חובב ומאורי לנדאו
(צילום: יהודה ויינברג)
לרגע אחד לא יכולתי לדמיין שיום אחד הבן שלי יהפוך להיות אחד מ"ילדי בית החולים". מעולם, בכל 17 שנות רכיבותיי, לא העליתי על דעתי שאצא למסע עבורו. אבל מסתבר שלא הכול בידיים שלנו, ושיש לנו דרך ומשוכות לצלוח במסלולי חיינו. שלא תדעו לעולם איך זה מרגיש עבור אבא, עבור הורה, לראות את הבן שלו במצב כזה. ללוות אותו ברגעים הכי מורכבים ומאתגרים שיכולים להיות.
המסע שלנו התחיל לפני כשלוש שנים, אחרי חודשים ארוכים של מעקבים ובדיקות שונות, כשהתבשרנו כי מֵאוֹרִי אובחן עם גידול נדיר בראשו. קשה לתאר את העוצמה שבה ידיעה כזו הולמת בך. הוא רק בן שמונה, והוא צריך לעבור ניתוח ראש מורכב להסרת הגידול. משם המשכנו לחודשיים של הקרנות בארה"ב. בקושי נרגענו מהתחנה הזו, והנה זה מסתבך. חסימה של כלי דם במוח גוררת שני ניתוחי מעקפים בראשו. וכאילו כל זה לא מספיק, אז לאחר ניתוח המעקפים הראשון, מתרחש אירוע מוחי שגורם לשיתוק הצד השמאלי של גופו. רגעים קשים שנצרבים במוחך למשך שנים. הבטן מתהפכת ואתה נאחז בשביב תקווה שאיכשהו, הכול יחזור לנורמליות.
5 צפייה בגלריה
חובב ומאורי לנדאו
חובב ומאורי לנדאו
חובב במסע האופניים
(צילום: יהודה ויינברג)
הרופאים והצוות המופלא של בית החולים דנה לילדים באיכילוב טיפלו במאורי במסירות ובאהבה. ככל שחלפו הימים, מאורי הצליח לחזור לתפקד באופן חלקי, אך כף ידו השמאלית נותרה משותקת לחלוטין. בלי לחשוב פעמיים, הרמתי טלפון לד"ר מורית בארי, מנכ"לית בית החולים אלי"ן, וביקשתי שיגיע למקום כדי לעבור את תהליך השיקום. הצוות לא הבין מאיפה זה בא, כי אפילו לא הציעו לנו אפשרות כזאת, אבל לנו היה ברור שחוזרים הביתה.
הבית השני שלי הפך בן רגע לבית הראשון. לרגע הרגשנו כמו "סלבס", רק בבית החולים. כבר שנה וחצי שאנחנו נוסעים לבית החולים בירושלים, כדי שמאורי יקבל את הטיפול, וזה לא פשוט ודורש הרבה השקעה. בתהליך השיקום טיפלו בכל הפגיעות של מאורי - עבדו איתו על חזרה מלאה לתפקוד של רגל שמאל, על הדיבור שספג פגיעה בעקבות האירוע המוחי, וכמובן החלו לטפל בעזרת פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק בכף ידו. גם היום, אנחנו מגיעים למקום אחת לשבוע וממשיכים את תהליך השיקום, כשהעבודה מתרכזת בהשבת השליטה באצבעות, שעדיין לא חזרו לתפקוד מלא.
5 צפייה בגלריה
חובב לנדאו
חובב לנדאו
מסע "גלגלי האהבה"
(צילום: חובב לנדאו)
5 צפייה בגלריה
חובב ומאורי לנדאו
חובב ומאורי לנדאו
"קיבל את חייו במתנה". חובב ברכיבה
(צילום: יהודה ויינברג)
מאורי שלי, ילד שכשמו הוא מלא אור, שמחה ואופטימיות, שעוד מעט יחגוג יום הולדת 11, קיבל את חייו במתנה. לפני כחודש חזרנו מביקורת נוספת בארה"ב, והמגמה החיובית של תהליך ההחלמה שלו נמשכת. השיתוק שממנו הוא סבל כמעט ולא ניכר. מאורי הולך כרגיל לבית הספר, רוכב על אופניים ומנהל חיים שגרתיים ומלאי שמחה.
היום אני יודע שסגרתי מעגל מטורף. עשיתי משהו שלא יכולתי לצפות - אני תרמתי במשך 17 שנה להחלמה של הילד שלי. מישהו למעלה, כנראה, תכנן את הצעדים בשבילי. ללא מסע האופניים, וללא גיוס התרומות, לא היינו מספרים כאן היום על הניצחון המופלא הזה.
מסע "גלגלי האהבה" יתקיים השנה בדרום, באזור מצפה רמון, שדה בוקר, ערד ומצדה. מעבר לחשיבותו של המסע עבור בית החולים, תהיה לו עוד משמעות מיוחדת עבורי. השנה נזכה לרכוב בכמה מקטעים של "שביל ישראל לאופניים", שהייתה לי הזכות הגדולה לבנות במו ידיי, יחד עם הצוות המופלא שלי ב-Bible Bike, בשלוש השנים האחרונות. בשבילי זו התגשמות של חלום.
השנה אני יוצא למסע האופניים בן אדם אחר. רוכב אחר. אני יוצא למסע כדי להחזיר חזרה לצוותים הנפלאים שעבדו ועובדים עם מאורי שלי, שמשקיעים בו ומאמינים ביכולתו להמשיך ולצעוד קדימה. אני רוכב כדי שעוד אימהות ואבות כמוני יזכו לטיפול המקצועי והטוב ביותר עבור בניהם ובנותיהם. אני עף בשבילים למען בית החולים, כי אני רוצה לצעוק - תודה. וזאת תחושה נהדרת.
מסע האופניים למען ילדי אלי"ן יתקיים בתאריכים 24-27.10.21. בישראל ייערך מסע שטח בן ארבעה ימים במסלולי המדבר, ומסע כביש בן שלושה ימים במסלולים המיוחדים של הנגב.