איים וזומן לשימוע: נהג "אגד" זומן הבוקר (רביעי) לשימוע לפני פיטורים בעקבות תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות שבהן צולם מאיים ומתעמת עם נער במהלך נסיעה בקו 11 שיצא מראשון לציון לחולון אתמול בצהריים.
מהחקירה הראשונית של האירוע עלה כי קבוצת נערים שהייתה על האוטובוס התנהגה בצורה קולנית במהלך הנסיעה, שכללה גם התגרות בנהג והפרה את שלוותו ואת שלוות הנוסעים האחרים. בשלב מסוים, החליט הנהג להתעמת עם הנערים, עצר את האוטובוס בצד בכביש והחל להשתלח בהם.
בסרטון נראה הנהג דוחק אל החלון את הנער, שהיה חלק מקבוצה שנסעה באוטובוס, וצועק: "אתה רוצה ל***ן אותי? בוא אני אפגוש אותך בלוד". עם חילופי הדברים, שכללו גם דחיפות בין הנהג לנער שניסה להגן על חברו, העימות רק התלהט.
1 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס מאיים על נוסע: תיעוד מקו 11 של אגד
נהג אוטובוס מאיים על נוסע: תיעוד מקו 11 של אגד
מתוך התיעוד
(צילום: דניאל עמרם ללא צנזורה)
גורם בכיר באגד שצפה בסרטון אמר בזעזוע כי "על אף שמדובר בנהג ותיק, ניכר כי הוא איבד ככל הנראה את עשתונותיו. לעצור את האוטובוס ולהתנהג בצורה מביכה, מבישה ובלתי מתקבלת על הדעת שמנוגדת לחלוטין להתנהגותם של כלל הנהגים באגד, זו התנהגות שלא תעבור לסדר היום". לדברי הגורם, הנהג הורד מסידור העבודה לעת עתה ויעבור תחקיר על האירוע, שלאחריו יוסקו מסקנות.
דובר אגד רון רטנר אמר בתגובה ל-ynet כי "התופעה שבה בני נוער מתגודדים בחופשת הקיץ במרחב הציבורי, כמו גם באוטובוסים, ומעוררים מהומה, רעש והמולה, ידועה ומוכרת לנו מאז ומתמיד. לכן התנהגותם הפרועה והקולנית אינה סיבה מספקת להתנהגותו החריגה והביריונית של נהג האוטובוס כפי שמשתקף הדבר בסרטון המוצג".
רטנר ציין כי "מנהל אשכול קווי השרות של אגד הורה למנהליו של הנהג להורידו באופן מיידי מנהיגת אוטובוס ולזמנו לבירור נוקב ובלתי מתפשר אודות מקרה חריג ויוצא דופן זה. ככלל, הקודים האתיים של נהגי אגד המקצועיים והשירותיים אינו סובל התנהגות בוטה וביריונית שכזו, ובטוחני שכל נהג באגד חש נבוך ונכלם לנוכח התנהגותו של הנהג במקרה זה.
"אנו נחקור את האירוע עד תום ללא כל משוא פנים ולאחריו נסיק את המסקנות המתבקשות כלפי הנהג ודרך תגובתו האלימה להתנהגות הקולנית והמתגרה של קבוצת הנערים".