הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית ומבכיריה, מזהיר כי אם בג"ץ יכפה שילוב חיילות בסיירות של צה"ל, התגייסותם של חיילי ישיבות ההסדר ליחידות המעורבות, תופסק. "אם חלילה תהיינה יחידות קרביות מעורבות, לא נוכל לחנך את תלמידינו לשרת בהן", אמר הרב, בסרטון שהופץ היום (ג'). "חובה לשמור על האופי היהודי של צבא ישראל. לא יעלה על הדעת לחייב חיילים לפעול בניגוד לאורח חיים דתי על פי ההלכה".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בפתיחת הסרטון אמר הרב, המכהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה וכיו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא: "שמעתי בדאגה על מגמות שונות שעלולות לפגוע באופיו היהודי של צה"ל", זאת בהתייחסו לעתירת הצעירות לבית המשפט העליון, שהוגשה לפני כשנתיים בבקשת סעד לאפשר להן לשרת ביחידות העילית של צה"ל, הסגורות נכון להיום לגברים בלבד.
קראו עוד בערוץ היהדות:
הצעירות ביקשו לעבור מיונים ליחידות לסיירת מטכ"ל ושייטת 13, ובימים אלה הייתה אמורה להתקבל הכרעה בעניין. על רקע זה הודיע צה"ל, בסוף השבוע האחרון, כי חיל האוויר יפתח בפני נשים את האפשרות להתמיין לתפקידי לוחמה ביחידת החילוץ והפינוי בהיטס – 669.

"אסור לגרום לחיילים לבחור בין שירות להלכה"

אתמול (יום ב') פנו המדינה וצה"ל לבית המשפט, וביקשו דחייה של שבוע להגיב על בג"ץ הלוחמות. בבקשה הודגש כי בקשת הארכה נעשתה בהסכמת העותרות. דבריו של הרב דרוקמן מופנים לשופטי העליון, על רקע ההבנה כי בצבא עשויים לשנות את העמדה המסורתית, ולקלוט נשים גם בסיירות, כאשר בישיבות הסדר רבות מפנים כיום את התלמידים למסלול סיירות.
1 צפייה בגלריה
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
(צילום: שאול גולן)
הרב הבהיר כי אם תתקבל פסיקה של בג''ץ שתכפה שילוב, "דבר כזה ימנע חלילה מחיילים דתיים לשמור על אורחות חייהם ויפגע בביטחון המדינה. אסור לגרום לחיילים לבחור בין תרומה לביטחון המדינה, לבין שמירה על ההלכה... תורת ה' מלמדת אותנו שהניצחון והרוח שלובים זה בזה, כי 'ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך להצילך ולתת אויביך לפניך והיה מחניך קדוש'".
יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, הבהיר כי כל פסיקה של בג"ץ "בעד שילוב נשים בצורה גורפת", משמעה "רמיסת ערך השוויון" – ותביא לחקיקה "לשינוי הפסיקה, כך שהשוויון באמת יתקיים בצבא ההגנה לישראל". הוא הסביר כי "הבחירה להעדיף שוויון אחד על משנהו, פסולה בעיניי. הבחירה לקדם שוויון ומתוך כך להפלות אחרים, שעשו כברת דרך בהשתלבות, היא בלתי מובנת, ואני מתנגד לה בכל תוקף".