ביג מרכזי קניות מרחיבה את פעילותה במזרח אירופה ומדינות הבלקן, ורוכשת תמורת 95 מיליון אירו נכס ראשון במונטנגרו - קניון במרכז עיר הבירה פודגוריצה.
מדובר בקניון CITY DELTA, הגדול והמשמעותי במונטנגרו. ביג ביצעה את הרכישה מקרן דרום אפריקאית באמצעות חברת בת שלה, V.B. BIG-CEE, כאשר 57 מיליון אירו מתוך העסקה ימומנו על ידי הלוואה בנקאית.
1 צפייה בגלריה
הקניון בפודגוריצה שביג רכשה
הקניון בפודגוריצה שביג רכשה
הקניון בפודגוריצה שביג רכשה
הקניון הוא בגודל של 24,500 מ"ר שטח מסחר ונמצא בתפוסה מלאה של חנויות. יש לו גם 1,000 מקומות חנייה. בין השוכרים בקניון, מותגים בינלאומיים כמוZARA, Pull&Bear, Breshka Mango, Springfield, Replay, Under Armor, Pandora, NewYorker, Tommy Hilfiger, Nike. בנוסף, יש במקום קולנוע ומתחם בילוי ומשחקים לילדים.
עוד נודע כי היעד הבא של ביג בבלקן הוא הקמת קניון באלבניה. החברה נמצאות במו"מ לרכישת קרקע בעיר הבירה טיראנה בה יש קניון אחד בלבד.
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, מציין כי "העסקה במונטנגרו נחתמה בהתאם לאסטרטגיית החברה, אשר שמה לה למטרה להמשיך ולהרחיב את פעילותה במזרח אירופה ובמדינות הבלקן. החברה ממשיכה באיתור נכסים אסטרטגיים על מנת להמשיך ולהרחיב את העוצמה המסחרית שמצטרפת להצלחה בסרביה, שממצבת אותה כאחת החברות המובילות בתחום המסחר במרחב הבלקן".
ביג, שמפעילה בישראל 26 מרכזי קניות פתוחים, נכנסה לסרביה בשנת 2007 כשרכשה קרקע והקימה קניון ומרכז קניות פתוח בעיר השנייה בגודלה במדינה, נובי סאד, תחת השם "ביג פשן נובי סאד", על שטח של 140 אלף מ"ר בנוי. שוויו מוערך כיום במעל 66 מיליון אירו.
מאז נוספו לביג עשרה מרכזי קניות נוספים ברחבי סרביה, וכיום היא בין שלושת החברות המובילות בתחום הנדל"ן במדינה. ביג, באמצעות חברת אפי, שבשליטתה, מפעילה גם קניונים ברומניה, צ'כוסלובקיה ופולין.