לפעמים לא צריך להשקיע שעות של עבודה בשביל להרכיב קינוח גלידה משגע: קחו כוס יין שקופה וארוכה או צנצנת קטנה ויפה, סדרו בה שכבות של אגוזים, שקדים, פירות יער, שערות קדאיף, חלבה, שברי עוגיות או כל דבר אחר שאתם אוהבים. על זה הניחו כדור גלידה ומעל גררו שוקולד או הזליפו מעט מייפל טבעי או כל רוטב אחר שנראה לכם שיכול להתאים - והנה קיבלתם קינוח משגע שהוא לא רק תאווה לחיך אלא גם תאווה לעיניים.
לפניכם שתי הצעות נהדרות לקינוח גלידה במינימום מאמץ.

גלידת פיסטוק עם שערות קדאיף ופיסטוק

המצרכים: גלידת פיסטוק שערות קדאיף מקורמלות (100 גר' שערות קדאיף חתוכות לחתיכות קטנות) 60 גר' שמן קוקוס או חמאה טבעונית 80 גר' אבקת סוכר 1/4 כפית מלח דק 1 כף פיסטוקים קלויים קצוצים
אופן ההכנה:
  1. מערבבים במחבת על להבה בינונית את השמן ושערות הקדאיף עד שהצבע שלהן הופך צהבהב.
  2. מוסיפים את אבקת הסוכר עד להקרמה של הסוכר. בסוף מוסיפים את המלח, ומערבבים היטב.
  3. מרכיבים את המנה - לוקחים כוס יין שקופה ובתוכה בונים שכבות: קודם שערות הקדאיף, עליהן מפזרים חצי מכמות הפיסטוקים הקלויים והקצוצים, ומעל כדור גלידת פיסטוק. על הגלידה מסדרים שכבה נוספת של שערות קדאיף ופיסטוקים קצוצים, ומגישים.

גלידת וניל עם קרמבל אגוזים ותמרים

המצרכים: 1/2 כוס אגוזי לוז 1/2 כוס אגוז מקדמיה 35 גר' תמרים מגולענים 1/2 כפית תמצית וניל קורט מלח חופן קוביות שוקולד מריר, שבורות דק 2 כפות גלידת וניל 2 כפות פירות יער קפואים
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הקרמבל - במעבד מזון מערבבים חופן אגוזי לוז, חופן אגוזי מקדמיה, תמרים מגולענים, תמצית וניל וקורט מלח. טוחנים הכל יחד עד שנוצר קרמבל עדין.
  2. מכינים את רוטב פירות היער - במחבת מחממים על להבה בינונית פירות יער קפואים וממיסים אותם עד שהם הופכים לרוטב שבו חתיכות פירות רכים.
  3. מרכיבים את המנה - בתחתית כוס שקופה (אפשר גם צנצנת קטנה ויפה) מניחים את הקרמבל. על הקרמבל מוסיפים את שברי השוקולד המריר. מעל השוקולד מניחים שתי כפות של גלידת וניל (אפשר גם גלידת קוקוס), מעל מזליפים את רוטב פירות היער, ומגישים.
רותם יעקובוביץ' היא בעלת גלידת אילו (ilo), מתכונאית ויצרנית של גלידות בוטיק