בקצרה:
  • סטלנטיס יוקרה: רכב הפנאי של DS מתעדכן
  • יוסיף גרסת ביצועים חדשה עם 360 כ"ס
  • צפוי לנחות בארץ במהלך 2023
עכשיו גם עם ביצועים: החידוש המרכזי בעדכון שעבר כעת ה-DS7 מתבטא בתוספת גרסת ביצועים, דומה לזו שהוצגה ב-DS9. היא משלבת מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (200 כ"ס) ומנוע חשמלי (110 כ"ס), המחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מנוע חשמלי נוסף (112 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומייצר כך הנעה כפולה עם תפוקה משולבת של 360 כ"ס, 60 כ"ס יותר מה-DS7 החזק בהיצע טרום מתיחת הפנים.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.6 שניות, 0.3 שניות פחות. מצברים בקיבולת מעט גדולה יותר (14.2 קוט"ש) מאפשר טווח נסיעה של 65 ק"מ (5 ק"מ יותר).
היכולת הדינמית צפויה להסתייע במיתלים נוקשים יותר והנמכת מרכב קלה (1.5 ס"מ) עם מפסקי סרנים מורחבים (2.4 ס"מ מלפנים, סנטימטר מאחור). יש גם מערכת בלימה משודרגת (380 מ"מ מלפנים) ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S על חישוקי "21.
מה עוד צריך לדעת: שאר המנועים נותרו ללא שינוי, כולל היברידי-נטען עם הנעה כפולה ו-300 כ"ס, או 225 כ"ס בהנעה קדמית, בעוד שמחוץ לאירופה ישווקו גם מנועי בנזין מוגדשים ללא סיוע חשמלי - 1.2 ליטר עם 130 כ"ס ו-1.6 ליטר עם 225 כ"ס, כמו גם טורבו-דיזל עם 130 כ"ס.
העיצוב החיצוני עודכן בעיקר בחזית, עם יחידות תאורת לד דומות לאלה של ה-DS4. בתא הנוסעים עודכנה הגרפיקה במסך המגע ולוח המחוונים (כבעבר "12 כל אחד), כשבתחום הבטיחות יש כעת מערכת התרעת עירנות נהג הנעזרת במצלמה סורקת מבט. כבעבר, DS תציע מערכת ראיית לילה ייחודית ובולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את הקשיחות בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ולמצלמה סורקת דרך לפנים.
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי של DS נחשב כבר ותיק כיום, והתחרות קשה. מצד אחד יש את לקסוס NX שהושק לאחרונה בדור חדש. מצד שני יש מתחרים אירופאים שמוצעים גם עם הנעה חשמלית מלאה כמו מרצדס EQA, וולוו XC40 שכבר משווקים כאן, וב.מ.וו iX1 שינחת כאן בקרוב.
אז נכון, גרסת הביצועים צפויה להשביח את היכולת הדינמית, אבל נראה שכדי להתמודד טוב מבעבר בקטגוריה, DS צריכה להציע (גם) הנעה חשמלית מלאה שפוטנציאל המכירות שלה גדול יותר. בינתיים זה עוד לא קורה.