2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאילנה ספורטה
הארכת מעצר לאילנה ספורטה
ספורטה חניה בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (ד') למעצר בית את אילנה ספורטה חניה, הנאשמת באיומים על ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט ומשפחתו. ספורטה שוחררה למעצר בית באשקלון בתנאים מגבילים הכוללים איזוק אלקטרוני, איסור שימוש בטלפון חכם או גלישה באינטרנט וערבויות כספיות.
אחרי שהכחישה את המיוחס לה, אמרה ספורטה חניה בדיון היום כי "הבעתי חרטה עמוקה והסברתי למה הגעתי לאן שהגעתי. אני חושבת שעשיתי מעשה נורא ואני מתחרטת עליו וזה יבוא בהמשך בהליך המשפטי".
בית המשפט החליט לשחררה נוכח הסכמת הצדדים, ובעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בעניינה של ספורטה חניה בערעור שהגישה והמלצת שירות המבחן.
2 צפייה בגלריה
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע שנשלח לבית משפחת בנט
בכתב האישום צוין כי ספורטה חניה הרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות. באפריל היא שלחה מעטפה הממוענת בכתב ידה לאשתו של ראש הממשלה גילת בנט, במכללה ברעננה שבה היא עובדת. בתוך המכתב היה שמרדף שבו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר שעליו נכתב: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע הישר ביוני בנט אם לא תתפטר".
מכתב נוסף נשלח לבית המשפחה ברעננה ליוני בנט. צורף אליו קליע דומה ופתק שבו נכתב: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע הישר ביוני בנט אם לא תתפטר". המשטרה לא הצליחה לאתר את מקור הקליעים שצורפו למכתבים.