בשיתוף עמותת רחשי לב
שלוש השנים האחרונות היו מטלטלות מאוד עבור וולריה ובתה היחידה - סבין. בגופה של סבין הקטנה התגלה סרטן אלים מסוג נוירובלסטומה. הגרורות התפשטו במהירות וחדרו אל תוך המוח, והמשפחה הקטנה יצאה למאבק על חייה של ביתם היחידה.
"בתחילה אתה מרגיש שהעולם קורס עליך, אתה רוצה להיכנס למיטה ולא לצאת ממנה לעולם", אומרת וולריה. "אתה רוצה שמישהו יעיר אותך מהחלום הרע הזה ויספר לך שבאמת הכל בסדר. אבל כשזה לא קורה אתה מבין שאתה חייב להילחם, כי אין לך עוד אופציות, לא תהיה לי עוד הזדמנות להציל את סבין שלי".
בשלוש השנים האחרונות עברה סבין סבל איום וטיפולים שקשה להאמין שילדה בת 6.5 יכולה לספוג. היא התחילה סדרת טיפולי כימותרפיה בישראל, וכשאלו הפסיקו להגיב יצאה משפחתה לקמפיין גיוס המונים כדי לאסוף את הכסף לסדרת הטיפולים הראשונה בארה"ב. טיפולים שאילולא הייתה מקבלת סבין לא הייתה היום איתנו.
3 צפייה בגלריה
סבין בת ה-6
סבין בת ה-6
בשלוש השנים האחרונות עברה סבין בת ה-6 סבל איום וטיפולים שקשה להאמין שילדה בת 6.5 יכולה לספוג.
(צילום: באדיבות המשפחה)
"אני זוכרת שהתחלנו את הקמפיין הראשון", מתארת וולריה. "ישבתי ליד סבין ושאלתי את עצמי למי בכלל יהיה אכפת, למה שמישהו יעצור ויבין באיזה תהום נוראית אני נמצאת ויתן יד. וברגע שגוייס הסכום זה הרגיש כמו חיבוק ענק. עד היום ברגעים קשים בטיפולים אני מזכירה לעצמי שאנחנו לא לבד. שכל כך הרבה אנשים האמינו בסבין, כך שהיא חייבת לחיות"
כיום סבין מסיימת סדרת טיפולים ארוכה, בבדיקות האחרונות הרופא בישר לאמא שלה שעל מנת להדוף את המחלה סופית היא תצטרך לעבור עוד סדרת טיפולים נסיונית ויקרה מאוד שאין למשפחתה דרך לממן. כדי לנסות ולהציל את בתה, יצאה וולריה בקמפיין גיוס המונים שיסייע להמשיך ולהילחם על החיים של סבין הקטנה.
3 צפייה בגלריה
סבין בת ה-6
סבין בת ה-6
"אם היא לא מוותרת, איך אני יכולה לקחת ממנה את זה?". סבין בת ה-6
(צילום: באדיבות המשפחה)
"אנשים רואים סיפורים על ילדים חולי סרטן, הם צצים להם על המסך ואח"כ נעלמים. מה שלא יודעים זה עד כמה המאבק מתמשך, עד כמה הוא לא פשוט, הם לא רואים את כל הרגעים שאני מתפרקת בפנים ורוצה לוותר, אבל החיוך של הילדה שלי, זה שהיא אוהבת את החיים למרות הכל, הריקודים שהיא עושה בסלון בבוקר לפני שאנחנו יוצאים לבית חולים. הם מה שנותנים לי כח להרים את עצמי ולהמשיך להלחם עליה".
"אני תמיד אומרת לעצמי "אם היא לא מוותרת, אם היא ככה רוצה לחיות. איך אני יכולה לקחת ממנה את זה? אני צריכה לעשות הכל בשבילה".
וולריה מספרת לנו על הרגעים הקשים שבהם סיפרה לסבין שהסרטן עוד לא נסוג, וצריך להמשיך להילחם. "בתחילה סבין ממש התרסקה, היא אמרה לי כל הזמן 'אבל הבטחת לי אמא שאני אנצח אותו כבר, הבטחת לי שנסיים איתו כבר'. ברגעים האלו אין מילים. אין לך איך לנחם ילדה שבכל רגע הילדות שלה מתרחקת ממנה שוב, שהיא ממש ראתה את עצמה כבר חוזרת לבית, לחתול שלה, לחיים שלה. ושוב את צריכה לקחת ממנה את זה".
3 צפייה בגלריה
סבין בת ה-6
סבין בת ה-6
"היא אמרה לי כל הזמן 'אבל הבטחת לי אמא שאני אנצח את הסרטן". סבין בת ה-6
(צילום: באדיבות המשפחה)
בימים אלו וולריה יוצאת בקמפיין גיוס המונים שיאפשר לסבין לעבור סדרת טיפולים נוספת לסבין שתתן לגיבורה הזו אפשרות לחזור לחיים. "סבין שלי עברה כל כך הרבה, בכל הניתוחים והטיפולים שהיא סבלה בהם כל כך הרבה, היא רק חלמה לחיות ולחזור להיות ילדה בריאה. אסור לנו לוותר עליה עכשיו. אסור שכל זה יהיה לחינם".
בשיתוף עמותת רחשי לב
פורסם לראשונה: 13:10, 07.12.21